مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اثرات تاتو و جوهر تاتو بر سلامت بدن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تمام اثراتی که خالکوبی ایجاد می کند!

در گذشته، افراد به دلیل وابستگی های فرقه ای یا مذهبی یا بیان برخی عقاید، خالکوبی می شدند. اما در سال های اخیر خالکوبی ها زیباتر شده و اکثر جوان ها روی اعضای بدن خالکوبی می کنند. دلگرم کننده با ما همراه باشید تا از عوارض و مضرات تاتو بدن مطلع شوید.

خالکوبی و جلوه های تاتو

شایع ترین عوارض خالکوبی: پشیمانی

بزرگترین مشکل بعد از اون خال کوبی احساس پشیمانی ظاهر می شود. گاهی بعد از مدتی فرد فکر می کند که این خالکوبی دیگر زیبا نیست و می خواهد از شر آن خلاص شود، اما این رها شدن با مشکلات زیادی برابری می کند. به طور کلی عوارض تاتو عبارتند از: پشیمی، آلرژی، عفونت، عوارض پوستی و محرک.

آلرژی

این آلرژی با علائمی مانند قرمزی و خارش خود را نشان می دهد که در صورت مشاهده این عوارض باید بلافاصله به متخصص پوست مراجعه کنید، گاهی اوقات سالها پس از خالکوبی، پوست التهاب و قرمزی در ناحیه تاتو این واکنش واکنش جسم خارجی نامیده می شود. علاوه بر این، احتمال واکنش سارکوئیدی وجود دارد که می تواند سیستم ایمنی را به طور کلی تحت تاثیر قرار دهد و حتی باعث تورم غدد لنفاوی در ریه ها و تشکیل آن شود. بیماری به نام سارکوئیدوز بسیار جدی است این است که باشد. با این حال، مردم باید از آن آگاه باشند جلوه های تاتو حتی ممکن است چند سال پس از انجام خالکوبی به سراغ شما بیاید.

استتار به معنای پاکسازی نیست

در بیشتر موارد، این افراد از رنگ پوست تاتو استفاده می‌کنند و وانمود می‌کنند که خالکوبی را پاک کرده‌اند، در حالی که فقط رنگ پایه را استتار می‌کنند، زمانی که فرد قهوه‌ای کم‌رنگ یا کرم (رنگ پوست) برای پاک کردن خالکوبی استفاده می‌شود، دیگر نمی توان از لیزرهای معمولی برای حذف آن استفاده کرد، زیرا این رنگ ها در تماس با لیزر اکسید می شوند و تغییر رنگ می دهند و حتی گاهی سیاه می شوند و آن رنگ در عرض چند روز تغییر می کند. روز بیشتر و بیشتر می شود و در پایان پاک کردن آنها بسیار دشوار می شود.

بیشتر بخوانید  بیماری اکتروپیون چیست و چه علائمی دارد؟

همیشه بهترین را انتخاب کنید

بنابراین بهتر است از روش مناسب یعنی استفاده از لیزر استفاده شود. خوشبختانه در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و ورود لیزرها به این عرصه، با استفاده از لیزرهای فرکشنال CO2 و لیزرهای اربیوم می توان جوهرهای تاتو را به راحتی از روی پوست پاک کرد. لیزر Chioswitch معمولا برای پاک کردن خالکوبی استفاده می شود و با انفجار ذرات رنگ در داخل پوست عمل می کند و آنها را به ذرات ریز تبدیل می کند. این ذرات سلول های گوشتخوار را از بین می برند و به تدریج دفع می شوند به طوری که کار اصلی حذف رنگ تاتو توسط سلول های ایمنی خود تاتو انجام می شود و در واقع رنگ های ریز خورده و از بین می روند.

برخی رنگ ها مشکل ساز می شوند

رنگ‌های سیاه و قهوه‌ای پررنگ معمولاً به لیزر واکنش مثبت نشان می‌دهند و به راحتی حذف می‌شوند، اما اغلب حذف رنگ‌های قرمز مشکل‌ساز است و قرمز دیرتر به لیزر واکنش نشان می‌دهد. سبز و آبی نیز می توانند مشکل ساز باشند. بنابراین درمان زمانی موثر خواهد بود که از لیزر مخصوص همرنگ برای پاک کردن تاتو استفاده شود.

ابتلا به عفونت

گاهی به دلیل ناهماهنگی استریل و بهداشتی و استفاده از سوزن های آلوده خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های عفونی مانند ایدز، هپاتیت و حتی سل افزایش می یابد. گاهی اوقات برخی از عفونت ها مانند عفونت تبخال با خالکوبی فعال می شود که می تواند باعث ایجاد اسکار، جای زخم و عوارض در ناحیه تاتو شود.

بیشتر بخوانید  مشکلات سفره های غذای ایرانی شماره 2

زمانی که رنگ به طور کامل پاک نشده است

سیستم دفاعی بدن با این جسم خارجی که همان رنگ است مبارزه می کند، وقتی سیستم دفاعی بدن وارد عمل شود، دیگر تمیز کردن ذرات رنگ کار ساده ای نیست و بیمار مجبور می شود کورتون و داروهای ضد التهاب را به صورت موضعی مصرف کند و آنها را تزریق کند. . داخل ضایعه یا به صورت خوراکی استفاده می شود و این می تواند مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد کند.

خالکوبی موقت بدون مشکل نیست

برای خالکوبی موقت معمولاً از حنای سیاه یا رنگ های دیگر به صورت موضعی و سطحی استفاده می شود و رنگ را روی سطح پوست می زنند، اما همین رنگ می تواند باعث واکنش های آلرژیک شدید با علائمی مانند تورم، قرمزی و خارش شدید شود. اگرچه خالکوبی موضعی و سطحی است، اما باید برای درمان عوارض آن استفاده کرد داروهای ضد التهاب، کرم ها و پمادها استفاده شده و تا زمانی که رنگ از روی پوست پاک نشود مشکل حل نمی شود.

با لب هایت شوخی نکن

در تاتوی مخاطی، احتمال بروز همان عوارضی که در تاتوی پوست گفته شد وجود دارد. علاوه بر این، از آنجایی که از رنگ قرمز استفاده می شود، ممکن است آلرژی ایجاد شود. این به ندرت ممکن است اتفاق بیفتد، اما به محض این که اتفاق بیفتد، خلاص شدن از شر آن آسان نیست، زیرا حذف رنگی که وارد غشای مخاطی لب شده است بسیار دشوار و حتی در برخی موارد غیرممکن است. قبل از ظهور لیزر، اغلب از روش های جراحی برای پاک کردن خالکوبی استفاده می شد که متأسفانه باعث ایجاد اسکار و اسکار شدید روی پوست می شد. هرچه تزریق کم عمق تر و رنگ غیرحرفه ای تر باشد، تمیز کردن آن آسان تر است.

بیشتر بخوانید  SGOT در آزمایش خون نشانه چیست ؟

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید تمام اثراتی که خالکوبی ایجاد می کند!

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: دلگرم کننده

———————————————— ———————————-

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *