اتفاقی عجیب در پروازهای تهران به مشهد



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، تاخیر یا عدم فرود هواپیما در باند با وجود رسیدن به آسمان مقصد می تواند دلایل زیادی داشته باشد. صبح سه شنبه هفته جاری مه غلیظ آسمان مشهد را فرا گرفت و تعدادی از پروازهای ورودی به مشهد نتوانستند فرود بیایند و پروازهای خروجی مشهد با تاخیر انجام شد.

یکی از مسافران از این سوال گلایه کرد و گفت: با هواپیما از تهران به مشهد آمدیم و به دلیل کاهش دید به تهران برگشتیم، اما ماجرا به همین جا ختم نشد و همان مسیر تکرار شد، یعنی دو بار در یک روز در ما در فرودگاه مشاد بودیم اما اجازه فرود نداشتیم سوال اینجاست که در چنین شرایطی مسئولان فرودگاه مشاد و تهران و هواشناسی نمی توانند هماهنگی کمی با یکدیگر داشته باشند تا وقت مردم تلف نشود. و پول؟ «بالاخره حوالی ساعت چهار بعد از ظهر، سفر را با هواپیما تمام کردیم، اما بلیطی برای پرواز مجدد به مشهد وجود نداشت و سرگردانی ما از تهران شروع شد.

مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد در تشریح این موضوع اظهار داشت: روز سه شنبه ساعت 10:30 صبح به دلیل مه غلیظ پروازها دچار مشکل شدند.

در حال حاضر پروازهای ورودی به مشهد انجام نشده و پروازهای خروجی به تعویق افتاده است و در این لحظه سه پروازی که در آسمان مشهد بودند به دلیل کاهش جدی میدان خلبانی به نقطه شروع بازگشتند. چشم انداز.

به گزارش روزنامه خراسان، جعفری در پاسخ به این سوال که برای رفع این مشکل در فرودگاه مشهد چه اقداماتی را در دستور کار قرار داده است، گفت: خلبان برای پروازهای خروجی از مشهد به 400 متر پرواز خروجی و حداقل 800 متر پرواز ورودی نیاز دارد. برای پروازهای ورودی. برای کمک به خلبان در شرایطی که میدان دید کاهش می یابد به دستگاهی به نام ils یا سیستم کمک فرود و ناوبری نیاز داریم که در حال حاضر به دلیل تحریم ها و مقادیر زیاد این دستگاه با مشکل مواجه شده است تا پروازها بتوانند زمین در شرایط کاهش دید و عدم بازگشت به شهر مبدا.

بیشتر بخوانید  ساعت کاری بانک ها و ادارات از شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ – ایران چطور

پول بلیط سفر پر است

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرداخت بلیت به مسافرانی که پروازشان در فرودگاه مشهد انجام نشده و به مقصد بازگردانده شده است، بازگردانده می شود؟ وی گفت: سه پرواز در روز سه شنبه انجام شد، دو پرواز در تهران و یک پرواز در سبزوار انجام شد و این پروازها انجام شده و لغو شده محسوب نمی شوند و در صورت برگشت پرواز به مسافران مسترد نمی شود، به عبارت دیگر. در صورتی که پرواز در شرایط خاص در فرودگاه فرود نیاید و به مبدا برگردد، هیچ غرامتی برای مسافر در نظر گرفته نمی شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعات هواشناسی برای تصمیم گیری در مورد پروازها ضروری است یا خیر، آیا اطلاعات هواشناسی در اختیار برج مراقبت فرودگاه هاشمی نژاد مشهد قرار می گیرد، گفت: این اطلاعات امروز (سه شنبه) به ما اعلام نشد.

پیش بینی هوای مه آلود بر اساس احتمال است، ما پروازها را بر اساس احتمال قطع نمی کنیم

وی در ادامه از عدم اعلام وضعیت جوی روز سه شنبه فرودگاه هاشمینج توسط هواشناسی استان و ایجاد مشکلاتی برای مردم خبر داد.

با محسن عراقی زاده تماس گرفتیم و او در پاسخ به این سوال گفت: دستگاهی به نام RVR داریم که همراه با اطلاعات هواشناسی به خلبان کمک می کند تا فرود بیاید اما در برخی موارد غلظت مه به حدی است که حتی این دستگاه هم جواب نمی دهد. و پروازها لغو خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا گزارش هواشناسی روز سه شنبه به مسئولان فرودگاه شهید هاشمی نژاد اعلام نشد، گفت: ما هر روز این پیش بینی را به دقت بررسی می کنیم و این اطلاعات را به فرودگاه مشهد اعلام می کنیم. در چنین مواقعی رصدخانه به صورت تلفنی با کارشناسان ما ارتباط برقرار می کند و اطلاعات دقیق را دریافت می کند و پس از توضیحات مدیر کل هواشناسی مجددا با مدیر روابط عمومی فرودگاه مشهد تماس می گیریم. من

بیشتر بخوانید  بودجه سال 1401 شهرداری تهران مشخص شد

وی پس از شنیدن اظهارات مدیرکل هواشناسی مبنی بر اعلام وضعیت جوی از برج مراقبت فرودگاه و رد ادعای وی مبنی بر عدم اعلام وضعیت جوی روز سه شنبه به مسئولان فرودگاهی گفت: بر اساس احتمال نمی توانیم عملیات و پروازها را متوقف کنیم. “

دیدگاهتان را بنویسید