اتفاقی عجیب در تعیین دستمزد کارگران



آنچه دیگران می خوانند:


حمید حاج اسماعیلی کارشناس بازار کار گفت: مطالبه دستمزد کارگران یک مطالبه قدیمی است که از گذشته وجود داشته و هیچ گاه باری بر دوش دولت نبوده است.

وی افزود: در سال های گذشته هر بار با افزایش تورم کارگران درخواست بازنگری حقوق می کردند که دولت نپذیرفت.

این کارشناس بازار کار گفت: به نظر من وقتی تورم در طول سال افزایش می یابد و خود دولت شروع به افزایش قیمت کالاها و تعرفه خدمات می کند، این موضوع بازنگری دستمزد از سوی کارگران کاملاً مشروع و قانونی است اما متاسفانه هرگز. دولت به این موضوع توجهی نداشت و همیشه مقاومت می کرد.

حاج اسماعیلی تصریح کرد: در سال جاری نیز این موضوع چند جنبه دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. اولین نکته این است که دولت تلاش کرد دستمزدها را سرکوب کند و در قالب یک سناریوی از پیش تعیین شده این کار را انجام داد و متأسفانه نمایندگان کارگری فریب خوردند و کاملاً تحت هدایت دولت در موضوع تعیین دستمزد جای خود را دادند. و امضا کرد؛ بر خلاف شرایط و شاخص های اقتصادی مندرج در ماده 41 قانون کار.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت به هدفی که برای تعیین حقوق سال جاری در نظر گرفته بود، دست یافته است. در این مورد باید به دو یا سه جنبه مختلف اشاره کرد. اولاً اعتراض کارگران را نباید جدی گرفت. زیرا آنها با رهبری حکومت با شرایط خاص قرارداد معاش امضا کردند و وارد دولت شدند که خلاف شرایط قانونی بود.

بیشتر بخوانید  درخواست آزادی زندانیان فلسطینی و اردنی از زندانهای عربستان - اخبار آسیای غربی - اخبار بین المللی تسنیم

این کارشناس بازار کار تصریح کرد: اعتراض آنها به دلیل اینکه نمایندگان کارگری در ایران مستقل نیستند و کاملاً زیر نظر دولت و نهادهای خاص دولتی کار می کنند، بیهوده است. ثالثاً نهادهای کارگری در ایران به شدت ضعیف و زرد هستند و توانایی پیگیری مطالبات کارگران را ندارند، بنابراین اعتراض آنها در روزهای اخیر بیشتر جنبه تبلیغاتی و سیاسی دارد.

حاج اسماعیلی خاطرنشان کرد: اصرار کلی بر دولت وجود دارد و امکان بازنگری در حقوق وجود ندارد.

وی یادآور شد: بر اساس سوابق دیوان عدالت اداری، زمانی که یک طرف دولت و طرف دیگر مردمی هستند، معمولاً دیوان به نفع مردم و به ضرر نهادهای حاکمیتی و حاکمیتی موضع گیری نمی کند. دولت.

اخبار آنلاین


دیدگاهتان را بنویسید