اتفاقات عجیب بازار ارز | کنسرت تتلو به صرافی ها رسید !!



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: اتفاقات عجیب روز یکشنبه در بازار ارز رخ داد. سه اتفاق عجیب امروز در بازار ارز که واقعا جای تعجب دارد و به نظر می رسد عده ای در شهر تنها شده اند و به یکباره شروع به بالا و پایین بردن بازار ارز می کنند. کسبه کنسرت تتلو را مقصر این موضوع می دانند.

در بازار ارز دو قیمت دلار استانبول و تترا دلار وارد کانال 29 هزار شد. دلالان دو دلیل را برای افزایش قیمت ها در این بازارها عنوان کردند: اول پایان ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای آزاد به بهانه عید سعید فطر. دلیل دیگر رفتار خرده فروشان بزرگ است. آنها قدرت بیشتری برای جهت دهی به بازار در فصل خارج از فصل دارند.

اما قیمت دلار در بازار تهران اعلام نشد، زیرا هرات به استقبال عید سعید فطر رفت. پیش از این دلالان بازار معتقد بودند که کانال هرات و تهران از یک منبع مدیریت می شود و مدام بین 13 میلیون و 100 تا 13 میلیون و 250 هزار تومان جابه جا می شود.

سه اتفاق عجیب روز یکشنبه در بازار ارز رخ داد؛

اولی این است؛ پول ملی یورو را 400 تومان کاهش داد و دلار تقریباً بدون تغییر باقی ماند. این عجیب است زیرا اتفاقی که افتاد به اصلاح پس از چند روز نسبت داده شد.

رویداد دیگر: تعلیق برخی خرده فروشان بزرگ از محل معاملات فردا، تسویه حساب برخی خرده فروشان بزرگ به دلیل باج گیری یا فروش هدفمند نیز اتفاق عجیب بازار بود.

بیشتر بخوانید  هشدار؛دمای هوای این استان به زیر صفر می‌رسد

مورد سوم مربوط به لیر ترکیه است. قیمت لیر ترکیه بیشتر از قیمت بازار در صرافی ها بود، در حالی که قیمت صرافی ها معمولا کمتر از قیمت بازار آزاد بود.

معامله گران تحلیل جالبی درباره این اتفاق داشتند و مدعی شدند که برخی از خریداران این روزها از امتیازی که دارند برای خرید لیر به قیمت رسمی استفاده می کنند. وقتی می پرسی چرا؟ گفتند ظاهرا خواننده ایرانی مقیم ترکیه کنسرت دارد و قصد دارد در این کنسرت از بازیگر مشهور ایرانی خواستگاری کند.

معامله گران می گویند برخی از مردم برای شرکت در این رویداد به آنجا می روند تا آن را از دست ندهند. وقتی از او پرسیده شد که چرا باید اینقدر دنبال شود؟ گفتند حدود یک ماه دیگر این اتفاق اعلام می شود و طبیعی است که آرزویش را داشته باشد.

منبع: اکتسابی


دیدگاهتان را بنویسید