اتحادیه اروپا: گفتگوهای احیای برجام فراتر از وین است



به گزارش ایرنا ، پیتر استانو روز چهارشنبه در یک نشست خبری در بروکسل گفت: “همانطور که می دانید ، نماینده عالی (جوزف بورل) مسئول هماهنگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد است و وی با شرکت کنندگان اقدام و هماهنگی خواهد کرد ، بنابراین وقتی اعضا موافقت می کنند گفتگوها را از سر بگیرند . “گفتگوها آغاز می شود.

وی افزود: همانطور که می دانید این یک روند مداوم است و گفتگوها و همکاری های دیپلماتیک فراتر از مذاکرات رسمی در وین است.

استانو گفت: “تاریخ بعدی جلسه بعدی کمیسیون مشترک ، مانند همیشه ، در صورت لزوم اعلام خواهد شد.”

گفتگوهای برجام پس از شش دور گفتگوهای شدید و مداوم در وین در حال پایان است.

در آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین دو هفته پیش ، هیئت ها از پیشرفت حاصل شده در احیای مجدد برجام استقبال کردند و عزم و جدیت خود را برای پیگیری روند گفتگو به منظور یافتن راه حل برای تعدادی از موضوعات برجسته تأیید کردند.

در پایان جلسه ، هیئت ها برای راهنمایی سیاسی در مورد سایر موضوعات به پایتخت ها رفتند تا برای هفتمین دور گفتگوها آماده شوند.

پیش از این ، سید عباس آراگچی ، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان ، درباره مذاکرات وین گفته بود: “موارد زیادی وجود دارد که به اندازه کافی توافق شده است و زمان آن رسیده است که طرفین آنها را حل و فصل کنند.”

به گفته وی ، جمهوری اسلامی ایران قبلاً تصمیمات دشواری گرفته است. وقتی ایالات متحده از برجام خارج شد و ایران تصمیم به ماندن در برجام گرفت ، تصمیم بزرگ و دشوار ایران منجر به حفظ برجام تاکنون شد. اراكچی گفت: در حال حاضر نوبت به طرف های مخالف رسیده است و طبق مذاكره هایی كه انجام داده ایم ، آنها برای تصمیم گیری در مورد احیای برجام باید تصمیم بگیرند و به نتیجه برسند تا به توافق برسند.

بیشتر بخوانید  مجازات عجیب کارفرمایان در صورت استخدام کارگر خارجی

دیدگاهتان را بنویسید