اتاق فکر اصلاح طلبان فعال / هدف؛ برقراری روابط با مردم و دولت


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاینحسن رسولی ، یکی از اعضای جبهه اصلاحات ایران گفت: “اصلاح طلبان اتاق فکر را برای بازگرداندن روابط با مردم ، دولت و اصولگرایان تشکیل داده اند.” خبرآنلاین کشورها. وی معتقد است که فضای اختلاف نظر در جریان اصلاح طلبان در جریان انتخابات چندان نگران کننده نیست ، بلکه طبیعی است.

این چهره اصلاح طلب سیاسی بیان می کند که دلیل اصلی ایجاد جبهه اصلاحات ایران کاهش این نابرابری ها و افزایش اجماع و هماهنگی است و تا زمانی ادامه دارد که اصلاح طلبان و حتی اصولگرایان همچنان به سازماندهی مجدد پروژه های انتخاباتی خود به پروژه های انتخاباتی در قالب سازمان جلو. چنین رویکردهایی متفاوت ، طبیعی و واقعی است.

حسن رسولی احتمال انحلال جبهه اصلاحات ایران را رد می کند و می گوید جلسات هفتگی جبهه اصلاحات ایران برای آسیب شناسی پس از انتخابات با سوال “چه باید کرد؟” برگزار شد و بحث در مورد آسیب شناسی در سه چهار هفته آینده

مصاحبه مفصل برای یک خبرگزاری خبرآنلاین با حسن رسولی سیاستمدار اصلاح طلب را بخوانید ؛

*********

* آقای رسولی! اخیراً از آقای خاتمی خواسته شد تا برخی از کشورهای نفوذی در جبهه اصلاحات را تحت فشار قرار دهد. این گفته چقدر صحت دارد؟ منظور از نفوذ چه کسی است؟

من در این مورد اطلاعی ندارم ، حتی اگر بدانم که زیاد وارد چنین مسایلی نخواهم شد.

کاملاً طبیعی است که باید در مورد اصلاحات اختلاف نظر وجود داشته باشد

س: فضای اختلاف نظراتی که در جریان اصلاحات ، به ویژه در جریان انتخابات و بعد از آن ، در مورد احتمال انحلال جبهه اصلاحات ایران ایجاد شده چقدر جدی است؟

جبهه اصلاحات در ایران که سازمانی تازه از شورای عالی اصلاح طلبان است ، از 31 عضو قانونی تشکیل شده است. دبیران کل یا نمایندگان کامل ، 31 عضو حزب اصلاح و 15 عضو کامل. بنابراین ، در چنین ساختاری و اساساً در هر نوع ساختار جبهه ای ، اختلاف نظر کاملاً طبیعی است. اگر این اختلافات وجود نداشت ، ابتدا ما به جای 31 حزب ، دو یا سه حزب اصلاح طلب داشتیم و اساساً یک نیاز وجود دارد. برای یک سازمان منسجم به شکل جلو. ندارد.

اختلاف نظر در جبهه اصلاحات به معنای سقوط آن نیست

دلیل اصلی تشکیل جبهه اصلاحات ایران کاهش این اختلافات ، افزایش اجماع و هماهنگی است و تا زمانی که سازماندهی مجدد صداهای اصلاح طلب و حتی اصولگرا در پروژه های انتخاباتی در قالب سازمان جبهه ادامه یابد ، چنین رویکردهای مختلفی طبیعی و طبیعی است واقعی وجود این اختلاف نظر به معنای فروپاشی نیست.

بیشتر بخوانید  ساعت کار دفاتر پلیس +۱۰

این وضعیت نه تنها در جامعه اصلاح طلبان ایران ، بلکه در انتخابات گذشته ، به ویژه انتخابات شوروی ، در جریان انتخابات اصولگرایان در انتخابات کم رونق (هم انتخابات پارلمانی 98 و هم انتخابات بسیار اندک) موفق بود. انتخابات پر رونق). به طور رسمی ، دو جبهه در این روند فعال بودند و به طور غیررسمی ، حدود 50 لیست ، با توجه به شخصیت های تأثیرگذار در جبهه محافظه کار ، فقط به شورای شهر تهران ارائه شدند.

جبهه اصلاحات وارد پروژه انتخاباتی از پیش تعیین شده نشد

بنابراین ، اگر قبل از انتخابات ریاست جمهوری دو نظر در جبهه اصلاحات ابراز می شد ، یکی از آنها بر اساس اجرای سند اصلی مصوب اصلاحات است ، مبنی بر اینکه اصلاح طلبان در انتخاباتی آزاد و رقابتی شرکت می کنند و نامزدهایی نیز در میان آنها وجود دارد. نامزدهای تایید شده در میان افراد مورد حمایت جبهه اصلاحات برای حضور در توافق نهایی. این عقیده ای بود که کاملاً تأیید شد. در مورد شوراها اختلاف نظر نبود ، زیرا در انتخابات شوراها ، به ویژه شورای شهرداری تهران ، اگرچه رد صلاحیت ها گسترده بود ، اما ما برای دوره میان دوره کاندیدایی داشتیم. اوه تهران ، هیچ اختلافی پیش نیامد ، زیرا حداقل یک نفر برای ما باقی مانده بود و آن آقای محجوب بود.

چه آنها رأی داده باشند و چه رأی ندهند ، كه به دلیل كاهش مشاركت در انتخابات ، نظرسنجی های عمده می گوید پیروزی بعید است ، جبهه اصلاحات متحد می شود و آنها در پایان هستند زیرا جبهه سیاسی و جریان رادیكالی مانند جبهه اصلاحات نباید شامل آن پروژه های انتخاباتی باشد ، كه قطعاً قبل از برنده شدن در این پروژه ها پیش بینی شده است.

اصلاح طلبان نباید اختلاف عقاید را به موضوعی حیثیتی تبدیل کنند

انتخابات عرصه رقابت برای خدمت به کشور است ، بنابراین هم برد دارد و هم باخت. با این حال ، در انتخابات ریاست جمهوری ، هر نه عضو اصلاحات رد صلاحیت شدند. آقایان مهرعلیزاده و همتی کاندیداهای معرفی شده توسط جبهه اصلاحات نبودند ، بنابراین نظر دوم در حمایت از یکی از این دو نفر تهیه شد. دعوت از این دو نفر و 9 نفر مانند آنها برای ارائه برنامه های خود و پس از بحث برای آنها نظرسنجی و تصویب این پیمان اصلاحات مسئله مهمی نیست ، اما این روند نیز به نتیجه نرسید.

بیشتر بخوانید  ایرنا - نمایشگاه نقاشی در سقز

طبیعتاً برخی از احزاب معتقد بودند که تحت هیچ شرایطی نباید از صندوق رأی منحرف شوند. این نظر دوم اکثریت 46 رأی را کسب نکرد و ما در آخرین مرحله انتخابات ریاست جمهوری عملا هیچ کاندیدایی نداشتیم. از کاندیداتوری حمایت نکرد تا این اختلاف نظر را به یک حیثیت و اتهام متقابل تبدیل کند. فکر نمی کنم این کار درستی باشد. ما ، به عنوان یک جنبش اصلاحات ، باید دلسوزانه همه گرایش ها را تصدیق کنیم ، نه تنها در خود ما. و برای تحمل ، اما حتی خارج از اصلاحات ، باید برخوردی اخلاقی ، صادقانه و انسانی نسبت به حریف داشته باشیم.

اتاق فکر اصلاح طلبان فعال / هدف؛  برقراری روابط با مردم و دولت

اصلاح طلبان در تاکتیک ها اختلاف نظر دارند ، نه اهداف

آقای خاتمی در دهه 1970 بیانیه ای داد: “زنده باد دشمن من”. بنابراین وجود اختلاف نظرها در یک گروه 46 نفره غیرمنتظره و غیرمعمول نیست و جریان اصولگرا نیز از این قاعده مستثنی نیست ، زیرا اساساً تنها تفاوت ساختار جبهه و حزب در این است که این گرایش ها در جناح فعلی آن وجود دارد.

من اعتقاد داشتم که وقتی کاندیدایی نداریم ، حمایت از کاندیدایی که خارج از چارچوب ما باشد معنایی ندارد ، اما وقتی دوستان و برخی احزاب حمایت می کنند ، این حق طبیعی آنهاست ، صرف نظر از نتیجه ای که به دست آورده اند ، باید احترام بگذاریم آن دوستان بگذارید آن را ترک کنیم و نباید با زور برخورد کنیم ، زیرا هدف اصلاح طلبان یک هدف واحد است و در این مورد در مورد تاکتیک ها اختلاف نظر وجود داشت که قابل اغماض نیست ، اما به معنای فروپاشی جبهه نیست.

اصلاح طلبان این س askال را مطرح می کنند “چه کارهایی باید انجام شود؟” آنها نقشه راه ترسیم می کنند

س Questionال: طبق گفته اصلاح طلبان ، آنها می خواهند در چند سال آینده به سمت بازسازی سازمانی حرکت کنند. چقدر به این جبهه اعتماد خواهید کرد یا فکر می کنید سازوکار جدیدی ایجاد شود؟

بیشتر بخوانید  طارمی: من شایسته جایزه انتشار هستم

در گذشته ، پس از هر پروژه انتخاباتی ، اصلاح طلبان به طور همزمان آسیب شناسی می کردند و این س askedال را می پرسیدند: “چه باید کرد؟” بر اساس این آسیب شناسی ، آنها نقشه راه را ترسیم کردند. این دو دستور در جلسات هفتگی جبهه اصلاحات در حال بحث است و من فکر می کنم بحث آسیب شناسی طی سه یا چهار هفته آینده به پایان برسد. هدف این است که متناسب با آنچه در گذشته اتفاق افتاده ، نقاط قوت و ضعف ما و وضعیتی که کشور در آن قرار دارد ، در جهت روند اصلاحات تلاش کنیم تا سیاست اصلاحات خود را ادامه دهیم. ضمناً ، به نظر من ، اختلاف نظری وجود ندارد ، که اساس اصلاحات را از بین ببرد.

جبهه اصلاحات قطعاً با بزرگان مانند خاتمی ، عبدالله نوری ، موسوی و كانی مشورت خواهد كرد ، اما …

س :ال: آیا پیش بینی می شود که رایزنی با آقای خاتمی یا رهبران اصلاح طلب مانند عبدالله نوری ، موسوی خوئینی ها و بهزاد نبودی مطرح شود؟

بله ، قطعاً همینطور است. جبهه اصلاحات اتاق تفکر اصلاحات است. وی باید پیشنهاد اولیه خود را ارائه دهد و مطمئناً با بزرگان مانند آقای خاتمی و دیگران مشورت خواهد كرد ، اما در مرحله تصمیم گیری این مأموریت برای جبهه اصلاحات است.

تأسیس اتاق فکر اصلاح طلبان برای احیای روابط با مردم ، دولت و اصولگرایان

برنامه اصلاح طلبان برای ترمیم افکار عمومی و رای دهندگان چیست؟

در اتاق فکر اصلاح طلبان به شکل “چه کاری باید انجام شود؟” روابط مختلفی در نظر گرفته و اصلاح می شود: ارتباط با مردم ، ارتباط با قدرت و حاکمیت ، ارتباط با جریان های رقیب ، ارتباط در جریان. در هر دو سطح نظری و رفتاری ، جریان زنده برای حفظ پویایی و اطمینان از بقای خود ، باید به عنوان یک سیستم به طور دوره ای بهبود یابد و با کاوش در نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت ، امکان بقای اصلاح وجود دارد. که عمداً در فرآیند اصلاحات به عنوان یک موضوع اصلی در دستور کار قرار گرفته است.

۲۷۲۱۹

دیدگاهتان را بنویسید