مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ابلاغ چک لیست آیین‌نامه ماده ۱۳ قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی برای احراز صلاحیت حرفه‌ای مدیران

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش شمانیوز؛ رئیس سرویس نظارت بر حسابرسان حسابرسی و گزارشگری مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص رعایت الزامات ماده 13 قانون توسعه ابزارها و مؤسسات مالی گفت: این مصوبه به تصویب هیأت وزیران رسید. سالها پیش..

سجد مصطفی علوی با اشاره به اطلاعیه اخیر اداره ناشران و نظارت بر اوراق بهادار مبنی بر لزوم برخورداری از صلاحیت های حرفه ای و محکومیت بطلان کیفری مدیران ناشران در اسفندماه سال گذشته، گفت: اجرای 13 قانون توسعه ابزارها و مؤسسات مالی جدید. بر اساس سیاست کلی اصل 44 قانون اساسی، اعضای هیأت مدیره و مدیر کل ناشران اوراق بهادار برای انجام وظایف مناسب باید دارای مجوزهای حرفه ای باشند.

وی ادامه داد: پیرو این اطلاعیه مورخ 14 اسفند 1392 در خصوص رعایت الزامات آیین نامه ماده 13 قانون توسعه ابزارها و موسسات مالی جدید و ضوابط مربوطه و به منظور اطمینان از رعایت الزامات، چک لیستی در خصوص تیم توسط حسابرسان حسابرسی شده ارزیابی شده و اوراق بهادار اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس اداره نظارت بر حسابرسان حسابرسی و گزارشگری مالی سازمان بورس با اشاره به اینکه حسابرسان می توانند از رعایت ضوابط و مقررات اطمینان حاصل کنند، گفت: ناشران

وی اذعان داشت: بر اساس دستورالعمل بازرسان بورس و سازمان اوراق بهادار، حسابرسان موظف به اظهار نظر در خصوص قوانین و مقررات مصوب هستند. یکی از اقدامات سازمان بورس در راستای رعایت الزامات اساسنامه از ماده 13 قانون توسعه ابزار، انتشار چک لیست موارد عدم رعایت مفاد این اساسنامه برای متولیان امر است. . حسابرسان

بیشتر بخوانید  ماجرای فروش مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته چیست؟ / فیلم سینما

به گفته مسئولان، علاوه بر اعلام عمومی، چک لیست از طریق سامانه کدال برای تمامی شرکت های حسابرسی ارسال شد. حسابرسان موظفند در گزارشات خود از تاریخ ابلاغ، عدم رعایت چک لیست را به کاربران اطلاع دهند.

وی با تاکید بر اینکه خود شرکت ها مسئول بررسی صلاحیت ها، سوابق تخصصی و علمی اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل هستند، خاطرنشان کرد: گزارش تفسیری و سایت شرکت و انتشار چک لیست مذکور ارائه شده است. نمونه هایی از مفاد ماده 13 قانون توسعه ابزارها و مؤسسات مالی را برجسته می کند.

علوی در پایان تصریح کرد: تمامی این اقدامات مطابق با صلاحیت اعضای هیئت مدیره و مدیرکل بر اساس همان آیین نامه ای است که سال ها قبل تصویب شده بود و اکنون نیز رعایت این آیین نامه مورد تاکید است تا بتوانیم مسئله را حل کند مورد غفلت قرار نگرفته است

علاقه مندان می توانند برای مشاهده چک لیست رعایت الزامات ماده 13 قانون توسعه ابزارها و مؤسسات مالی جدید و ضوابط مربوطه اینجا کلیک کنند.

رویا

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *