مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ابطال بلیت خارج از کشور پس از خرید ارز دولتی و سود 6 میلیون تومانی!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از مهر، برخی دلالان ارز مسافرتی را خریداری می کنند و سپس در بازار آزاد به فروش می رسانند که می تواند تا 6 میلیون تومان سود کند.

در حال حاضر ارز مسافرتی با توجه به صرافی های مختلف از 25500 تا 26000 تومان با نرخ دولتی عرضه می شود.

این سقف یک بار در سال اعمال می شود و برای هر نفر 2000 یورو یا معادل آن به دلار برای سفر بدون روادید با هواپیما و 300 یورو برای سفر با هواپیما بدون ویزا و همچنین سفرهای خارجی از طریق ریلی، دریایی و زمینی است.

ارز مسافرتی به افراد بالای 12 سال تعلق می گیرد و مدارک لازم شامل کارت ملی، کارت شناسایی، گذرنامه و ویزا اعلام شده است.

ارز مسافرتی به نرخ ملی به مسافران پرداخت می شود. شعبه بانک ملی در خیابان فردوسی کاغذی را روی شیشه بانک گذاشت که حواله مسافرتی به ارز تا سقف 2000 یورو برای سفرهایی که نیاز به ویزا دارند و 500 یورو برای سفرهای دارای گذرنامه در داخل شعبه صادر می شود، اما مسافر می تواند در زمانی خارج شود. ترک. دریافت از شعبه بانک ملی در فرودگاه امام خمینی.

نرخ کنونی دلار در صرافی ملی و سایر صرافی هایی که ارز مسافرتی را به قیمت دولتی ارائه می کنند 25500 تا 26000 تومان و یورو در روزهای اخیر 28000 تا 28500 تومان است.

اما قیمت آن در بازار آزاد 30 دلار و 32 تا 32 هزار و 200 تن متغیر است.

در روزهای اخیر که تفاوت چشمگیری بین پول ملی و ارز بازار آزاد وجود داشت، برخی دلالان بلیت ملی، شناسنامه، گذرنامه، بلیط هواپیما خارجی و ویزای افراد مختلف را اجاره کرده و پس از دریافت ارز مسافرتی با مدارک، اقدام به فروش می کنند. آن را در بازار آزاد

بیشتر بخوانید  ببینید | خواستگاری مهران مدیری از حامد آهنگی

هزینه های انجام شده در این کار مبلغ مورد نیاز برای خرید ارز ملی، 30 درصد کسر بلیط هواپیمای خارجی پس از ابطال و همچنین حقوق بین 300 تا 600 هزار تومان برای افرادی که کارت شناسایی و پاسپورت دارند، می باشد. مابقی سودی که از مابه التفاوت ارز دولتی و آزاد به دست می آید به جیب دلال می رود که گفته می شود بین 5 تا 7 میلیون تومان است.

به گفته بسیاری از رهگذران میدان فردوسی، بسیاری از افرادی که برای دریافت ارز مسافرتی در صف ایستاده بودند، نمی توانستند 2000 یورو با نرخ دولتی بخرند یا به خارج از کشور سفر کنند، فقط برای اینکه سهمیه سفر سالیانه را با هزینه افراد مبتلا دریافت کنند. کارت های شناسایی. و پاسپورت اجاره ای صرافی وجود دارد.

در حال حاضر قیمت بلیط هواپیما تهران – استانبول از یک میلیون و 900 هزار تومان تا 2 میلیون و 100 هزار تومان است و در صورت ابطال 30 درصد قیمت بلیت از 570 تا 600 هزار تومان از این مبلغ کسر می شود.

همچنین اگر دارنده گذرنامه 300 هزار یورو ارز مسافرتی را به قیمت 28 هزار تومان بخرد، باید 8 میلیون و 400 هزار تومان هزینه کند. اگر قصد فروش آن را در بازار آزاد به قیمت 32 هزار تومان داشته باشد، 9 میلیون و 600 هزار تومان درآمد خواهد داشت که برای صاحب این ارز یک میلیون و 200 هزار تومان درآمد خواهد داشت. با کسر 570 هزار تومان هزینه انصراف و حقوق 300 هزار تومان برای دارنده گذرنامه، مابقی مبلغ برای دلال بیش از 300 هزار تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید  دور جدید مذاکرات ایران و عربستان به زودی برگزار می‌شود

برای دلار اگر متقاضی ارز مسافرتی را 26 هزار تومان بخرد و 30 هزار تومان بفروشد، مابه التفاوت سود حاصل از فروش ارز مسافرتی 500 دلاری با بازار آزاد 2 میلیون تومان است که از مبلغ آن کسر می شود. حقوق اجاره کننده پاسپورت و هزینه کنسلی بلیط هواپیما استانبول، درآمد دلال از هر سهمیه ارز مسافرتی یک میلیون و 100 هزار تومان می باشد.

ترفندهای عجیب دلالان برای خرید ارز ملی مسافرتی و فروش آن در بازار آزاد

برای پروازهایی که نیاز به پاسپورت دارند، مانند مقاصد دبی، بلیط هواپیما بین 1.7 میلیون تا 2.3 میلیون تومان است. اگر بلیت این پرواز را بخرید و آن را کنسل کنید که 30 درصد از خریدار بلیط کسر می شود، صاحب بلیت 510 هزار تومان ضرر می کند. در این بین از مابه التفاوت 2000 یورو دولتی و رایگان 8 میلیون تومان درآمد کسب کرد که از 500 تا 600 هزار تومان بابت انصراف و 500 هزار تومان برای مستاجران پاسپورت و ویزا و همچنین رقم یک میلیون کسر می شود. تومان برای ویزای امارات تا حدود 6 میلیون تومان درآمد دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *