ابری در بوشهر / باران و طوفان پاره – آژانس مهر | اخبار ایران و جهان



فرج الله شکوهی پور در گفتگو با گزارشگر بیشتر وی اظهار داشت: بررسی و تجزیه و تحلیل آخرین مدل ها و نمودارهای آب و هوایی نشان می دهد از جمعه شب تا دوشنبه شب آینده شاخص های ناپایداری همرفت موسمی در استان به ویژه در نیمه جنوبی و کوه های شرقی استان بوشهر افزایش می یابد.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت در مناطق مذکور ضمن افزایش و افزایش ابرهای همرفت ، ظهور باران های پراکنده همراه با رعد و برق و وزش طوفان پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به افزایش ناپایداری جوی و افزایش ابرهای همرفت گفت: با توفان فعلی در مناطق ساحلی جنوب ، دریا موقتاً طوفانی است.

وی افزود: احتمال صاعقه ، احتمال افزایش رواناب فصلی رودخانه و طغیان موقتی آبراه ها و جاده های عمومی ، طوفان و افزایش موقت امواج دریا و ایجاد اختلال در تردد دریایی وجود دارد.

شکوهی پور افزود: توصیه می شود از صعود به ارتفاعات خودداری کنید ، از تردد دریایی در سواحل جنوبی خودداری کنید و اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از طوفان های لحظه ای و صاعقه انجام شود.

وی گفت: در ساعات آینده آسمان استان صاف تا ابری همراه با گرد و غبار محلی ، گاهی وزش باد و در مناطق جنوبی ، افزایش ابر با احتمال ناپایداری موقتی هوا و فردا در برخی از مناطق مه صبحگاهی پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید  امتحانات مدارس این استان در ۲۲ دی ماه لغو شد

دیدگاهتان را بنویسید