مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ابتلای یک نفر در کریمه کنگو در خراسان رضوی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محمد رشتی باف درباره تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گفت: اخیراً یک فرد مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در خراسان رضوی و شهرستان تربت جام شناسایی شد و هم اکنون مراقبت های لازم انجام می شود.» این افراد در حال پیشرفت هستند.

وی با اشاره به اینکه عامل اصلی ابتلا به این بیماری کنه های آلوده به ویروس بوده و از طریق تماس با کنه یا دام آلوده این بیماری منتقل می شود، افزود: دامداران در خارج از کشتارگاه اقدام به کشتار دام نکنند و شهروندان گوشت مصرف کنند. ” از مراکز مجاز تهیه کنید و به هیچ عنوان دام خام مصرف نکنید. این ویروس به گرما حساس است، بنابراین پختن گوشت آن را از بین می برد.

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی تصریح کرد: در مناطقی که احتمال وجود کنه در محیط دام زیاد است دامداران باید از لباس های مخصوص استفاده کنند و کنه ها بدون دستکش از بدن حیوان خارج نشود.

راستی باف خاطرنشان کرد: این بیماری در گاو علائم بالینی ندارد و این بیماری بیشتر در فصول گرم سال بروز می کند.

باید بگویم؛ اخیرا مشاور رئیس سازمان دامپزشکی این کشور اعلام کرده است که از ابتدای سال جاری تاکنون 9 نفر به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مبتلا شده و یک نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده است.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید  دایی‌ام را به‌خاطر مسائل ناموسی کشتم! -
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *