ائمه جمعه با رویکرد جوانان محور انتخاب می شوند



حجت الاسلام علی نوری ، سخنگوی سازمان صدا و سیما ، در تشریح رویکرد شورای سیاسی ائمه جمعه در آستانه چهل و دومین سال اقامه نماز جمعه گفت: “انتخاب ائمه جمعه با تعیین افراد برجسته توسط مقام معظم رهبری “برگزار می شود و 9 شخصیت برجسته ، خبره و دانشمند از علما و روحانیون باتجربه به شورای سیاسی ، ائمه جمعه از سراسر کشور انتخاب می شوند.

سخنگوی شورای سیاستگذاری امام ادامه داد: محبوبیت در انتخاب ائمه جمعه یکی از مهمترین شاخص ها است ، زیرا رسیدگی به امور مردم در هر جمعه ای که دارم اولویت است و افرادی که جمعه انتخاب می شوند یکی هستند از وظایف آنها “مشکلات مردم.

وی با اشاره به انتخاب 193 تا 200 امام جمعه جدید توسط شورا در سراسر کشور ، گفت: بسیاری از دامنه 25 تا 40 ساله به عنوان امام جمعه انتخاب شده اند. در واقع ، با رویکرد جوانان ، تصمیم گرفتیم ضمن حفظ عزت پیشکسوتان و دانشمندان ، شبکه ائمه جماعات را جوان کنیم.

حجت الاسلام نوری درباره حضور جوانان در نماز جمعه سال های پس از انقلاب افزود: در این سال ها حضور جوانان و نوجوانان در صفوف نماز جمعه بسیار مهم است ، البته نماز جمعه شرایط خود را در شرایط مختلفی دارد دهه های 70 ، 80 و 90 با دهه های مختلف ، با فراز و نشیب های زیادی همراه است ، اما جوانان و نوجوانان ما از مخاطبان اصلی و اصلی نماز جمعه بوده و هستند.

وی افزود: با جوان سازی شبکه ائمه جمعه کشور و همراهی تشکل های دانشجویی فرصتی را برای افزایش حضور جوانان در نماز جمعه فراهم خواهیم کرد در حالی که در تمام این سال ها جوانان شرکت کننده در نماز جمعه بسیار فعال هستند و ساده. “لذت بردم.

بیشتر بخوانید  توافق چلسی و اینتر برای انتقال لوکاکو به استمفوردبریج- اخبار فوتبال جهان - اخبار ورزشی تسنیم

سخنگوی شورای سیاستگذاری امام تأکید کرد: تشویق جوانان و نوجوانان برای شرکت در نماز جمعه چند وجهی است ، یعنی بستگی به ائمه جماعات ، برنامه های ستاد و سبک زندگی ، اوقات فراغت و مناسبت های اجتماعی در دنیای امروز دارد. . “حضور جوانان در این فریضه شرعی م effectiveثر است.

وی با اشاره به فراز و نشیب های نماز جمعه در هنگام شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: طی یک و نیم سال گذشته متناسب با بالا و پایین رفتن تاج ، ما نیز نماز جمعه را بر اساس دستورالعمل های بهداشتی و مختلف برگزار کرده ایم. مناطق به صفر نرسید و ما جز of اولین م institutionsسساتی بودیم که دستورالعمل ها را دنبال کردیم ، به این معنی که نماز جمعه در کل کشور کم و زیاد شد ، اما این الزام هرگز متوقف نشد.

حجت الاسلام نوری درباره شعار ائمه جمعه در آستانه چهل و دومین سال اقامه نماز جمعه افزود: امسال در برنامه هایی با شعار “نماز جمعه همیشه مردمی است ، همیشه انقلابی” حضور خواهیم داشت و بسته به شرایط موجود در تاج ، ما برنامه هایی را آماده کرده ایم شرایط برگزاری نماز جمعه باید با تأثیر خوب رعایت شود.

وی با اشاره به برنامه های موجود در مرکز ارتباطات و رسانه ستاد گفت: شبکه های اجتماعی را بررسی کرده و سایت ستاد را دوباره طراحی کرده ایم ، این سایت در تاریخ 5 مرداد ماه ارائه می شود و مردم در سراسر کشور می توانند از طریق این سایت. “ما همچنین در نظر داشتیم از پیشکسوتان ائمه جمعه که همچنین گرافیک و رسانه خوبی در این زمینه ایجاد کرده اند ، تجلیل کنیم.

بیشتر بخوانید  اگر اسرائیلی ها به ایران حمله کنند، تهران پاسخ تند خواهد داد

سخنگوی شورای سیاستگذاری امام در پایان اظهار داشت: “دنیای امروز دنیای مخالف اراده است و کسی که می تواند شک و تردیدها ، عشق و نفرت را کنترل کند ، در یک جنگ نرم پیروز خواهد شد و نماز جمعه آیینی است که می تواند بازی کند. نقش موثر . “به ویژه در آگاهی بخشی و رشد نشاط معنوی مردم و تقویت سبک زندگی اسلامی ایرانی ، همچنین باید سعی کنیم نماز جمعه را در سبد آیینی افراد و خانواده ها بگنجانیم.

دیدگاهتان را بنویسید