مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ائتلاف سعودی ۱۳۰ میلیون بشکه نفت یمن را غارت کرده است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله

به گزارش مجله خبری نگار/از المسیره، «احمد دارس» گفت: از سال ۲۰۱۸ تا جولای سال جاری میلادی، بیش از ۱۳۰ میلیون و ۴۱ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت یمن غارت شده است.

وی افزود: ارزش مالی نفت غارت شده از سوی ائتلاف سعودی از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۹ میلیارد و ۴۹۰ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۴۱۵ دلار برآورد شده است.

وزیر نفت یمن اضافه کرد: ائتلاف سعودی در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۸ میلیون و ۸۰ هزار بشکه نفت با متوسط قیمت ۷۲ دلار در هر بشکه، به ارزش یک میلیارد و ۳۰۱ میلیون دلار غارت کرد.

دارس همچنین گفت که ائتلاف متجاوز در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۹ میلیون و ۶۹۲ هزار بشکه به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار با متوسط قیمت هر بشکه ۷۷ دلار و در سال ۲۰۲۱ نیز، ۳۱ میلیون و ۶۲۷ هزار بشکه به قیمت هر بشکه ۴۹ دلار به ارزش ۲ میلیارد و ۲۴ میلیون و ۱۴۹ هزار دلار از یمن غارت کرد.

وی از وجود قرارداد‌های غیرقانونی با شرکت‌های خارجی از جمله توتال خبر داد که خرید و فروش در بخش نفت یمن را انجام می‌دهند.

دارس تصریح کرد، وزارت نفت یمن به این شرکت‌ها تذکر داده است که باید به قرارداد‌های بین‌المللی که امضا کرده‌اند پایبند باشند و قاطعانه با این تخلفات برخورد خواهد شد.

وزیر نفت یمن افزود: حقوق بین‌الملل هر کشوری را از مداخله در امور تولید و سرمایه‌گذاری نفت یا سایر منابع در هر کشور دیگری منع می‌کند و موضع ما نیز بر این اساس است.

بیشتر بخوانید  خاص ترین توپ فوتبال جهان با امضای نیمار و 17 ستاره فوتبال | این توپ چه سرنوشتی خواهد داشت؟

وی در پایان گفت که شرکت‌هایی که با ائتلاف متجاوز در غارت منابع یمن دست دارند، مسئولیت کامل اقداماتشان بر عهده آن‌هاست و پاسخگو خواهند شد.

پیش‌تر منابع رسانه‌ای گزارش داده بودند که نفت‌کش بزرگی با ظرفیت حدود دو میلیون بشکه نفت، طی یک روز نفت یمن را از مناطق تحت اشغال عربستان به سرقت برده است.

این منبع گفت، غارت نفت خام یمن در فهرست سلسله غارت‌های سازمان یافته درآمد‌های نفت خام و منابع یمن توسط متجاوزان و مزدوران آن‌ها به مدت شش سال قرار می‌گیرد.

طبق این گزارش، این کشتی برای تخلیه محموله خود عازم بندر “ریچائو” چین است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آن‌ها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و پس از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *