مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیووا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خانواده: Agavasaceae

نام علمی: Yucca Elephantipes

آیووا

گیاهی است زیبا از خانواده آگاو با برگهای کشیده و خنجر سبز تیز و دارای دو گونه است که فاصله بین برگها بیشتر است و گل نمی دهد و این گونه بیشتر برای آپارتمانی و نوع دیگر توصیه می شود. با برگ‌ها و گل‌های کوتاه‌تر به رنگ سفید و کرم و برای رشد در باغ مناسب‌تر است. هر دو گونه را می‌توان هم در داخل خانه و هم در باغ نگهداری کرد. این گیاه بسیار بادوام است و در هر جای خانه قابل استفاده است، در برابر شرایط نامساعد نور، دما و هوا مقاوم است و به همین دلیل در اکثر خانه ها دیده می شود.

نیاز دارد:

نیاز به نور کافی دارد در آفتاب قابل نگهداری است اما در سایه پس از مدتی گیاه تغییر شکل می دهد و فاصله بین برگ ها بیشتر می شود. دمای مطلوب در زمستان 10 تا 16 درجه سانتیگراد است و در تابستان نگهداری آن در خارج از اتاق ضروری است اما به طور کلی در هر زمانی از سال می توان آن را در داخل و یا خارج از منزل نگهداری کرد (مقاوم در برابر سرما) . در تابستان همیشه آن را مرطوب کنید و ۲ تا ۳ روز یک بار به آن آبیاری کنید و در زمستان بین دو آبیاری سطح گلدان را بگذارید تا خشک شود.به طور کلی بیشتر گیاهان به دلیل عدم رشد در زمستان به دلیل دمای پایین به آب کمی نیاز دارند. خاک مناسب خاک رس است که مخلوطی از ماسه و مواد آلی است.

بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن تعاونی کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی

اندازه بالا:

ساقه ها (پاهای گیاه) را در بهار از گیاه مادر جدا کرده و بکارید و قلمه ها را در ماسه بکارید و ریشه دار کنید که در اوایل بهار بهترین نتیجه را دارد که می توانید از آن برای قلمه زدن استفاده کنید.

منبع: گلستان علی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *