آیت الله ناصری یزدی: ما به جای اقتصاد در کشور تجارت داریم – اخبار یزد – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب سوار شویدآیت الله محمدرضا ناصری یزدی در جلسه شورای راهبردی سپاه الغدیر در استان یزد ، با اشاره به اینکه دو ماه پیش با مسئولان آب و فرماندار تماس گرفتم و آنها را درباره مشکل احتمالی آب هشدار دادم ، گفت: تأکید شد که حل مسئله

وی افزود: یکی از تصمیماتی که در این جلسه بیان شد ، برقراری ارتباط و تعامل با مسئولان و مردم استان همسایه برای تأمین امنیت آب در استان و انتقال حجم مورد نیاز به یزد بود ، اما این اقدام به درستی انجام نشد. “

راهنمای نماز جمعه یزد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعات مربوط به آب در خلیج فارس این است که در صورت تکمیل آب می توان مقداری از آن را وارد شهرها کرد تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.

ناصری یزدی بر لزوم تأمین منابع آبی پایدار برای یزد تأکید کرد و گفت: مسئله اصلی استان یزد بحث آب است و باید به این موضوع توجه ویژه و لازم داشته باشیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: در مورد انتساب امر به معروف و نهی از منکر ، همیشه بحث ها ، گفته ها و احادیث زیادی وجود داشته است و موضوع اصلی مربوط به نهادی است که مسئول این امر است.

سخنگوی مقام معظم رهبری در استان یزد گفت: پیشنهادهایی در مورد وزارتخانه یا سازمانی تحت نظارت رهبر ارائه شده است ، اما بنا به دلایلی همه آنها رد شده اند. پیشنهاد من ، که به مقام معظم رهبری نیز ارائه شد ، این بود که سازمان امر به معروف و نهی از منکر می کند ، امتناع باید یک زیرمجموعه قوه قضائیه ایجاد کند و باید به عنوان یک سازمان به عنوان ثبت اسناد شروع به کار کند.

بیشتر بخوانید  سامانه یکپارچه برای ثبت نام خودروهای وارداتی باز شد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: از این طریق سازمان شناخته شده می تواند از منویات مقام معظم رهبری پیروی کند و سیاست کاری آن با تغییر دولت ها تغییر نخواهد کرد و می تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

ناصری یزدی با تأکید بر لزوم توجه به مشکلات اقتصادی و تأکید بر اینکه در کشور ما باید بین اقتصاد و تجارت تمایز قائل شویم ، گفت: “در ایران به جای داشتن یک اقتصاد قوی ، تجارت و در نتیجه مافیای بخشهای مختلف واردات و صادرات و سایر موضوعات ایجاد می شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: منظور از اقتصاد ، قصد و برنامه ریزی معیشتی و حل مشکلات مردم موضوعی است که باید به آن توجه شود و اقتصاد ما باید به گونه ای باشد که در اثر تصادفات ، تحریم ها و فشارها و همچنین طبیعی آسیب نبیند. بلایا و سایر خطرات قابل نقض نیستند. “

وی با تأکید بر اینکه این نوع اقتصاد باید مبتنی بر دانش باشد ، گفت: اگر دانش اقتصاد و مقاومت در کشور را تقویت نکنیم ، نمی توانیم در حوزه های اقتصادی فعال باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: ما همیشه در سال های مختلف مشکلات زیادی در رابطه با تولید و توزیع داریم و دلیل این مشکلات نبود اقتصاد مناسب و در عوض تجارت با مدیریت مالی کشور است.

ناصری یزدی با بیان اینکه شهید مطهری (ره) به خوبی بحث اقتصاد را تعریف کرده است ، گفت: “مسئله بعدی مقاومت است که در آن ما نیز با مشکل روبرو هستیم و به دلیل اینکه نتوانستیم در برابر اقتصاد خود مقاومت کنیم ، در برابر تحریم ها ، فشارها و فشارها “خارجی ها از بروز مشکلات و فشارهای مردم جلوگیری کرده اند.

بیشتر بخوانید  شباهت عجیب پسر دانجا جهانبخت به مهراد زما / عکس

امام جمعه یزد به مشکلات مطرح شده در ارتباط با خانواده اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات کشور ما که دشمن بیش از 100 سال روی آن برنامه ریزی کرده است ، تخریب پایه های خانواده است. : دشمن از همه روشها و روشها برای پیچیده ساختن بنیان خانواده در ایران استفاده می کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن 100 سال است که دانش ما را برنامه ریزی می کند و متأسفانه ما به همان روشی ادامه می دهیم که جوانان ما سخت کار می کنند و یک به یک مطالعه می کنند و از پله ها بالا می روند ، اما ما همچنان به مناطق غربی نیاز داریم. “

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: جلسات مختلفی در این باره تشکیل شده و کتاب های زیادی تألیف شده است اما متأسفانه هنوز با مشکل روبرو هستیم ؛ یکی از دلایل اصلی این مشکلات سطحی بودن ما در آموزش است.

وی با بیان اینکه بنیاد کشور آموزش در همه زمینه های اقتصادی ، فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و سایر زمینه ها است گفت: اگر ما مهد کودک را شروع نکنیم و فرزندان خود را از نظر مذهبی تربیت نکنیم ، تمام فعالیت هایی که در طول سال انجام می دهیم از بین می رود.

جمعه یزد اشاره کردم: برنامه های فعلی ما هر چقدر هم که قوی باشند ، در نهایت می توانیم به 5000 جوان برسیم ، اما اگر وارد بحث تغییر آموزش شویم ، می توانیم سالانه به چندین میلیون کودک در کشور برسیم. و کار مذهبی.

بیشتر بخوانید  در دولت رئیسی اقتصاد آزاد قدرت می‌گیرد یا دولتی؟

ناصری یزدی افزود: اگر دولت جدید به مسئله ایجاد تغییر در آموزش توجه نكند و آموزش و پرورش همانطور كه ​​هست انجام شود ، نمی توانیم از ایجاد معضلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه جلوگیری كنیم.

انتهای پیام / 781 / ش

دیدگاهتان را بنویسید