آیت الله ناصری یزدی: توضیح واقعه گدیر برای عموم مردم – یزد نیوز – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب سوار شوید آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در مراسم نماز جمعه یزد این هفته با اشاره به فرارسیدن عید سعید قربان گفت: در مورد غدیر ، برخی از اصحاب کاستی های زیادی داشتند و آنچه را که می دانستند بیان نکردند.

وی افزود: غدیر بزرگترین واقعه و روز در جهان اسلام است و متأسفانه برخی از اصحاب نخواستند واقعیت ها را در این زمینه بیان کنند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که جانشینی پیامبر (صلی الله علیه وآله) مسئله ای مهم و حیاتی است و نادیده گرفتن این مسئله برای پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله) امکان پذیر نیست و امت او باشد و جانشینی برای خود تعیین نكند.

ناصر یزدی با بیان اینکه در کتاب الغدیر به بیش از 100 نفر از علمای برجسته اهل سنت اشاره شده است که بر وجود غدیر تأکید کرده اند ، گفت: “فقط تعداد کمی از علما و دانشمندان اهل سنت که بسیار افراطی بودند وجود گادیر و بقیه را انکار کرده اند. دانشمندان آنها وجود غدیر را تأیید کردند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: مسئله گادر از اهمیت بالایی در جامعه برخوردار است و همه ما باید اهمیت آن را برای کل جامعه توضیح دهیم.

وی با تأکید بر اینکه هیچ انسان عاقلی نمی تواند بپذیرد که پیامبر از مسئله جانشینی پس از خود اطلاعی نداشته است ، گفت: ‘عبدالله بن عمر به پدرش توصیه کرد که در آخرین روزهای زندگی خود وارثی انتخاب کند. چگونه می توان تصور کرد که عبدالله بن عمر به این مسئله مهم توجه داشته باشد ، اما پیامبر گرامی اسلام که کاری جز امر خداوند انجام نداده است ، آن را نادیده می گیرد.

بیشتر بخوانید  معرفی و دانلود InShot و CapCut + نسخه Mod Apk

امام جمعه یزد بر توضیح واقعه با غدیر برای دفاع از اسلام و تشیع تأکید کرد و گفت: این یک وظیفه عمومی است که باید به آن توجه کنیم و آن را نادیده نگیریم.

ناصری یزدی در بخشی دیگر از سخنان خود به لزوم توجه به تربیت دینی دانش آموزان توجه كرد و گفت: همه ما باید بدانیم كه هدف از خلقت انسان چیست؟ هدف چیزی جز نزدیک شدن به خدا نیست و سعادت خوب است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: خداوند متعال نعمت های بزرگی به مردم عطا کرده است که ما هرگز نمی توانیم واقعاً قدردان این نعمت ها باشیم و قطعاً غدیر بزرگترین نعمتی است که خداوند به همه مردم به ویژه شیعیان عطا کرده است.

وی با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی در ایران افزود: امام خمینی (ره) با انتصاب آیت الله طالقانی (ره) به عنوان امام جمعه تهران ، این فریضه الهی را احیا کرد. در 40 سال گذشته در ایران اسلامی و نماز جمعه ، وی خدمات ارزنده بسیاری را به نظام اسلامی ارائه داده است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه دشمنان از نماز جمعه بسیار ترسیده اند ، افزود: نماز جمعه در اسلام بسیار جدی گرفته شده و باید همه افراد جامعه را ملزم به انجام این فریضه الهی دانست.

ناصری یزدی افزود: نماز جمعه در افزایش بصیرت ، توجه به حل مشکلات جامعه و مقاومت مردم در برابر دشمن نقش مهمی دارد و از این رو دشمنان تمام تلاش خود را می کنند تا جایگاه نماز جمعه را در ذهن مردم تضعیف کنند.

بیشتر بخوانید  فال روزانه دوشنبه 3 مهر 1402

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به توزیع تاج و تعطیلی مراسم های مذهبی ، افزود: تعطیلی مراسم های مذهبی موجب شده برخی از جوانان از مسائل دینی دور شوند. “

وی افزود: مردم باید توجه ویژه ای به برگزاری مراسم مذهبی به ویژه عزاداری ها و بقاع امام حسین (ع) در طول سال داشته باشند و این مراسم را با اعضای خانواده خود برگزار کنند و اجازه ندهند برکات امامزاده ها از شهر ما برداشته شود. و جامعه. “

انتهای پیام / 781 / ع

دیدگاهتان را بنویسید