آیت الله ناصری یزدی: باید زمینه احیای مجدد معماری اصیل ایرانی – اسلامی فراهم شود – اخبار یزد – اخبار استانها


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب سوار شویدآیت الله محمدرضا ناصری یزدی در جلسه با اعضای منتخب شورای اسلامی شهر یزدی با بیان اینکه اعضای منتخب شورای شهر باید رضایت خدا و خدمت به مردم را در همه امور خود قرار دهند: از خدا.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: نمونه بارز چنین حرکتی را می توان در زندگی امام خمینی (ره) مشاهده کرد که حتی یک قدم نیز بر خلاف رضایت حق تعالی برنداشت.

وی با تأکید بر لزوم بهره مندی کارمندان از نظرات شورایاران و نخبگان جامعه گفت: در ابتدای کار باید کارهای ضروری را در اولویت قرار دهیم تا بتوانیم مشکلات اصلی مردم را برطرف کنیم.

امام جمعه یزد استکبار و غرور را دو آفت بسیار جدی در مسیر سعادت و در نهایت صلاح مردم ، به ویژه مسئولان می داند و اظهار می دارد: همیشه باید مراقب باشیم که چنین آفاتی بر کار و زندگی ما تأثیر نگذارد ، در غیر این صورت با مشکلات بسیار جدی روبرو خواهیم شد.

ناصری یزدی اعتماد به خدا را ضروری دانستن حرکت هر شخصی با توجه به مسئولیت های مختلف می داند و می گوید: “باید بدانیم که غیر از خدا هیچ کس نمی تواند به ما کمک کند و اگر در موقعیت و مسئولیت خود مشکلی داریم فقط باید به خدایا “بودن.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد با انتقاد از بی توجهی به معماری اصیل ایرانی – اسلامی گفت: در گذشته ، پیشینیان ما از اصول معماری ایرانی – اسلامی برای ساخت بناهایی استفاده می کردند که علاوه بر مقاومت و استحکام بالا ، کم مصرف بودند. “

بیشتر بخوانید  سلفی برادر فرشته حسینی با نوید محمدزاده + عکس

وی گفت: خانه های قدیمی و خانه های خشت و گل در یزد در طول روز روشن بود و در زمستان گرم و در تابستان سرد بود که متأسفانه امروز با وجود پیشرفت تکنولوژی شاهد چنین شرایطی نیستیم.

عماد روز جمعه یزد گفت: امروز وقتی وارد معابر جدید می شویم ، اگر در طول روز چند هزار لامپ و چراغ روشن نشوند ، امکان کار وجود ندارد ، در حالی که در گذشته بازارهای یزد ، اگرچه سرپوشیده بود اما می توانست در طول روز بدون چراغ.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر باید از اصول معماری ایرانی اسلامی استفاده کرده و آنها را با فن آوری های روز ترکیب کنند تا از کارآمدترین ساختمان ها اطمینان حاصل کنند و مصرف انرژی را کاهش دهند.

انتهای پیام / 781 / ش

دیدگاهتان را بنویسید