آیت الله علم الهدی: هیچ کس را نمی توان مجبور به حجاب کرد – اخبار خراسان رضوی – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب مشهد مقدس ، آیت الله سید احمد علم الهدی در همایش حماسه حجاب به مناسبت سالگرد قیام مسجد گوهرشاد و کشتار تاگوت رضاکانی در تالار مقدس امام رضا (ع) گفت: این اقوام به شهادت رسیدند و تأثیر شهادت آنها امروز در همه مظاهر اسلامی ما تجلی یافته است.

وی ادامه داد: هنوز خواهران و برادرانی هستند که این جنایت فجیع را که در تاریخ شفاهی گفته شده است ، به یاد آورده اند ، اما متأسفانه جزئیات دقیق افتتاح حجاب اجباری احساس نمی شود. برادر بزرگتر من در آن زمان حضور داشت و گفته شد كه از همان میدان قدیمی خانمی بود كه از مأموران رضاكانی فرار می كرد و پلیس در حال تعقیب او بود ، او چترش را بیرون آورد ، حادورا را از سرش برداشتند و این خانم با دو دست روسری خود را بردارید. موهای او را گرفته بود تا دیده نشود. پلیس آنقدر سخت او را کشید که بخشی از موهایش با روسری کشیده شد و مردم فقط می توانستند تماشا کنند.

سخنگوی مقام معظم رهبری در خراسان رضوی با بیان اینکه وقتی عنصر شرور چنین کاری را انجام داد ، این نشان دهنده بی تفاوتی و بی تفاوتی وی نسبت به مزدوران انگلیس مسلط بر ایران بود ، خاطرنشان کرد: مسئله حجاب آنقدر مهم بود که عزیزان ما در مقابل جان خود را از دست دادند. آنها برخاستند تا به حجاب زنان مسلمان آسیب نرسانند.

این عضو مجمع خبرگان با تأکید بر اهمیت حجاب در جامعه گفت: در صورت استقرار حجاب ، تمام ارزش های دینی از بین می رود و اگر حجاب در جامعه کاهش یابد ، جریان های مذهبی علیه کفر و استکبار نابود. “؛ حجاب عاملی است که به طور همزمان جریان مقاومت در برابر کفر را در نسل اسلامی حفظ می کند و جریانی است که دری برای تمام ارزشهای دین است و با حفظ حجاب ، سایر ارزشهای دین در آن باقی می ماند. جامعه.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه این واقعیت توسط دشمن ما در عنصر شرور خود ایجاد شد و یک جلاد مانند رضاخان را به این کار منصوب کرد ، توضیح داد: درک این موضوع برای ما دشوار است ، هدف فقط یادآوری نیست شهدا ، اما امروز ما باید این واقعیت را درک کنیم که چگونه و چگونه خون در خانه خدا ریخته می شود و برخی از مردم برای حفظ حجاب و عفاف با گشودن حجاب مخالفت می کنند.

بیشتر بخوانید  چرا روسیه قوانین هماهنگی بازی در سوریه را با هماهنگی با ایالات متحده تغییر داد

وی افزود: خواهران و برادران ، در فضای مجازی و زندگی واقعی من را به عنوان چهره ای در برابر زنان می شناسند. امروز می خواهم به شما دو چیز بگویم: اول اینکه ، زنان در منطق اسلامی و زنان در منطق فمینیستی دو جریان مخالف هستند. تنها جنسیت. که می خواهند زن و مرد را بر این اساس جدا کنند ، هر دو موجودی هستند که خداوند خلق کرده است و خداوند این دو جنس را خلیفه خدا قرار داده است که با انجام وظیفه خلیفه الهی ، هر دو استعداد و توانایی دارند که خداوند تعهداتی را برای این توانایی ها تعیین کرده است.

وی افزود: انسان ها دو نوع هستند که یکی ماده و دیگری مرد است. مرد به عنوان خلیفه خدا برای تعدادی از وظایف انسانی خلق شد ، مانند زن. تفاوت در استعداد ، تفاوت در نوع و تفاوت در توانایی ها وجود دارد. این تفاوت در وظایفی است که زنان و مردان برای آن ایجاد شده اند.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به نمونه ای از نیاز به تخصص های مختلف برای انجام کارها خاطرنشان کرد: ساخت یک ساختمان به دو تخصص احتیاج دارد ، یکی برای سخت کاری و بتن ریزی و دیگری برای کارهای ظریف مانند. گچ و طراحی داخلی. این یک ساختمان است ، به این معنی که شما نمی توانید مهندسین را جایگزین کنید و انتظار داشته باشید که ساختمان ساخته شود.

وی گفت: “بشریت ساختمانی است که مسئله عدالت و همه برنامه های مختلف انسانی و مدیریت اجباری زندگی باید توسط جنس انجام شود ، که هم تجربه خاص خود را دارد و هم از لحاظ جسمی ، از طرف دیگر ، از نظر احساسی و ظریف حتی کار فکری. باید از یک عنصر ساخته شود که وی همچنین دارای استعدادها و ذات ذاتی است.

آیت الله علم الخدا ، با بیان اینکه در ساخت و ساز انسان ، چه در جامعه ، خانواده یا فرد ، اصول سخت کوشی در زندگی به عهده مردان است و اصول آموزش و زندگی خوب به عهده زنان است ، گفت: زن و مرد باید این مسئولیت را طبق استعداد خدادادی انجام دهند. نمی توان گفت از آنجا که زن و مرد انسان هستند ، پس هر دو باید همان کار را انجام دهند. وی تأکید کرد: خداوند وظایف این دو جنس را بر اساس ذات خداوند تعیین کرده است که این امر برای ساخت یک ساختمان انسانی ضروری است ، اینکه زن بگوید زن می آید و کارهای مردانه را انجام می دهد برای زن ارزشی ندارد. همانطور که وقتی به مرد می گویید مثل زن شود ناراحت می شود ، زن باید به او بگوید که مثل مردها باشد ناراحت شود.

بیشتر بخوانید  قیمت خودرو شاهین در آخرین روز تابستان به چند تومان رسید؟ | بررسی قیمت خودرو +جدول قیمت‌ها

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه همه فعالیت ها در خانواده و جامعه دشوار نیست ، ادامه داد: بخشی از این فعالیت ها نوع ظرافتی است که در حضور حضرت زهرا و حضرت زینب (سلام الله علیها) مشاهده کردیم. ) ، آنجا وقتی حضرت زینب برخاسته و علیه عنصری ناخالص مانند یزید صحبت می کند ، امام زمان او برخاسته و به تبلیغ می پردازد زیرا این بنیاد بنیاد زنان است. هنگامی که در حمله به خانه امیرالمومنین (ع) ، مولا می نشیند و صدیقه اطهر در مقابل می ایستد زیرا پایگاه پایگاه زن است ، زیرا انقلاب توسط یک زن انجام می شود.

وی با بیان اینکه حقوق زن و مرد در زندگی خانوادگی و فردی برابر است ، فقط مسئولیت آنها متفاوت است ، توضیح داد: برابری به معنای یک معنی نیست که می گویند زن و مرد برابر هستند ، یعنی در زندگی فکری a نبوغ ، هر حقی که مردان در آن از آداب اسلامی برخوردار باشند ، زنان نیز از آن برخوردار هستند. اما زنان باید در شکل و مسئولیت های خود وارد این عرصه شوند و مردان نیز نباید توانایی انجام کارهای مردان را داشته باشند و زنان نیز به همین ترتیب باید کارهای مردان را انجام دهند. این دیدگاه اسلام در برابر فمینیست ها است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه برابری در حقوق زن و مرد است ، اما معنی یکسانی ندارد ، یادآور شد: زن و مرد دو موجودی هستند که خداوند مسئولیت های مختلفی برای آنها تعیین کرده است ، که در اصل تفاوت جنسیتی ندارند ، به طوری که وظایف و وظایف بر اساس این نوع تقسیم می شوند.

وی خاطرنشان کرد: نبوغ افراد تابع وظایف آنها است و نقش زن و مرد در زندگی متفاوت است که این استعداد ، قدرت و سرمایه وجودی آنها تعیین می شود. حتی در زمینه های اجتماعی و سیاسی ، در برخی موارد زنان مجبور به ورود هستند زمینه و عیب یابی ، من این موضوع را مطرح کردم تا به عنوان یک سند ثبت شود.

بیشتر بخوانید  گاف جدید رییس جمهور؛ وقتی بایدن فراموش می کند دست مکرون را رها کند! + ویدیو

امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه حجاب فرهنگی است که در آن زن و مرد تصمیم می گیرند که می خواهند حجاب داشته باشند یا نه ، افزود: این اجبار نیست اما دو مسئله وجود دارد ، مسئله اول حجاب و دوم حجاب نیست. حجاب فرایندی از ایمان ، اندیشه و اعتقاد به معاد ، خدا و رسول خداست که مردم باید از نظر فکری و عقیدتی حجاب را انتخاب کنند و تحمیل نشوند ، اما این با مسئله بی حجابی ، بی حجابی متفاوت است. حجاب در جامعه ناهنجاری است.

وی ادامه داد: یک بار خانمی در خانه اش در مقابل اقوام مجرد حجاب خود را تماشا نکرد که این یک مشکل شخصی است اما تا آنجا که به جامعه مربوط می شود این یک ناهنجاری اجتماعی است.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر اینکه بی حجابی یک ناهنجاری اجتماعی است که نسل جوان را فاسد می کند ، گفت: در مسئله حجاب هیچ قدرتی وجود ندارد اما مسئله بی حجابی در جامعه یک مسئله اجتماعی است. ناهنجاری که اگر جریان ناهنجاری در جامعه وجود داشته باشد باید با آن مبارزه کنیم در این جامعه ، نسل جوان فاسد است و هیچ پیشرفت پایداری در هیچ زمینه ای وجود ندارد.

وی افزود: وظیفه ما در جلوگیری از بی حجابی در جامعه جلوگیری از ناهنجاری است ، نه مجبور كردن افراد در معرض حجاب. اگر زنی كه اعتقادی به این مسئله ندارد در جامعه به خطر بیفتد ، باید نظام اسلامی در مقابل او و شما عزیزان ، شما باید در برابر این ناهنجاری در جامعه بایستید تا نسل جوان جامعه بتواند در صلح پیشرفت کند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: به ویژه در حرم امام رضا (صلح) مراقب باشید ، زیرا شما در برابر امام هشتم (صلح) مسئول هستید ، انشا willingالله خانواده های ما با این ناهنجاری مراقب خواهند بود مراقبت از امام رضا (ع).

انتهای پیام / 282 / ت

دیدگاهتان را بنویسید