آیا VAR به لیگ بیست و دوم می رسد؟



به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، خداداد افشاریان درباره برگزاری کلاس آموزشی برای داوران فوتبال اظهار داشت: خیلی خوشحالم و نفس عمیقی می کشم که اتفاقات خوبی برای داوران می افتد. شما شاهد بودید که چه کلاسی با کیفیت و چه افتتاحیه با شکوهی برگزار شد و آن هم فقط به یک دلیل. اینکه می توانند با روحیه ای مضاعف و با طراوت و با اعتماد به نفس بالا داوران را به مسابقات بفرستند و نتیجه این است که بتوانند عدالت را اجرا کنند. آنچه ما می خواهیم این است که قضات دادگاه صالح داشته باشند و اتفاقات خوبی بیفتد.

وی ادامه داد: معلم اسپانیایی گفت که در 32 سال داوری و سرپرستی خود چنین کلاس و افتتاحیه ای با این عظمت و قدرت ندیده است. من به انجام کوچکترین کار برای داوران افتخار می کنم. قانون قضات فراتر از این است و این موارد نباید به آنها غنا بخشد. همه باید کمک کنند تا این داوران با آرامش بروند و همه از آن لذت ببرند.

افشاریان درباره عدم حضور داوران در تورنمنت های بین المللی به دلیل عدم آشنایی با VAR گفت: واقعیت این است که زمانی این نیاز را احساس خواهیم کرد که همه داوران دنیا با VAR پیشرفت کنند و دوره آموزشی را طی کنند. با توجه به اینکه فرآیند VAR در کشور فرآیند سخت و طاقت فرسایی است، این طرح را نهایی کرده ایم و انشاالله در آینده نزدیک قرارداد را امضا خواهیم کرد. برنامه سوم آموزش داوران برای مسابقات لیگ و بین المللی است تا بتوان آنها را راحت تر به محل اعزام کرد. حلقه مفقوده ما اکنون VAR است و امروز VAR را با حضور شما جشن خواهیم گرفت.

بیشتر بخوانید  برگزاری کلاس آموزش فلسفه و اخلاق نیکوکاری

رئیس کمیسیون داوران درباره صحبت های مجدی در مراسم قبل مبنی بر اینکه در نیم فصل دوم به دنبال VAR است، گفت: هیچ منافاتی بین حرف من و حرف مجدی وجود ندارد. داریم جلو می رویم و مجدی هم گفت بدون شک به نیم فصل اول نمی رسیم. ما باید قرارداد VAR ببندیم و زیر نظر فیفا با آن شرکت قرارداد ببندیم و سپس داورها را آموزش دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آن شرکت را پیدا کردند، گفت: منتظر تایید نهایی وزارت ورزش و دوستان هستیم. با توجه به اینکه دوره آموزشی داوران شش ماه به طول می انجامد، ممکن است حتی به لیگ امسال (لیگ برتر بیست و دوم) هم راه پیدا نکنند.

افشاریان در پایان درباره تست داوران که اگر به حداکثر تعداد نرسند نمی توانند داوری کنند، گفت: شک نکنید که اینطور است. مهمترین ویژگی هر داور تست آمادگی جسمانی اوست. این یک تست استاندارد است. ما سخت و آسان نمی گیریم و انشالله از این امتحان هم سربلند خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید