آیا omicron باعث ایجاد حفره های طولانی می شود؟ / مصرف طولانی مدت چه علائمی دارد؟



با افزایش موارد Quid-19 به دلیل گسترش سویه های Omicron در سراسر جهان، نگرانی هایی در مورد بازگشت علائم طولانی مدت این بیماری از جمله تنگی نفس، خستگی، مه، اضطراب و حتی افسردگی وجود دارد. مطرح کرد.

آنتونی فائوچی، متخصص بیماری‌های عفونی آمریکایی، در مصاحبه‌ای اخیر گفته است که عارضه “لونگ کووید” بدون توجه به نوع ویروس ممکن است رخ دهد. این بدان معناست که افرادی که تحت تأثیر موج فعلی این بیماری قرار گرفته اند باید اقداماتی را برای مدیریت مؤثر علائم خود پس از کووید انجام دهند.

در این مرحله از اپیدمی کووید-19، که در آن بروز بیماری به دلیل شیوع سویه omicron افزایش یافته است، خطر ابتلا به یک سویه کووید طولانی مدت مانند قبل به طور جدی ارزیابی نمی شود و ممکن است به دلیل کمبود داده ها.

طبق گفته‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، کووید در درازمدت با طیف وسیعی از علائم همراه است که می‌تواند هفته‌ها یا ماه‌ها پس از ابتلا به ویروس کرونا ادامه داشته باشد یا ممکن است هفته‌ها پس از ابتلا رخ دهد. کوویدوس طولانی مدت نیز می تواند در هر بیمار مبتلا به کووید-19 رخ دهد، حتی اگر بیماری خفیف یا بدون علامت باشد.

علائم طولانی کووید

اگر از بیماری کووید-19 بهبود یافته اید، اما هنوز علائمی دارید، ممکن است کووید طولانی مدت داشته باشید. برخی از شایع ترین علائم عبارتند از تنگی نفس، اختلال عملکرد شناختی (مه مغزی) و خستگی.

علائم دیگری که افراد ممکن است تجربه کنند عبارتند از درد قفسه سینه، مشکلات گفتاری، اضطراب یا افسردگی، دردهای عضلانی، تب، از دست دادن بو، کاهش چشایی، سردرد، خستگی، اختلال خواب، مشکل در تمرکز و درد شکم.

بیشتر بخوانید  زمان خداحافظی با دوران کارت به کارت فرا رسید

بیماران مبتلا به کووید-19 حتی ممکن است به دلیل نوع خفیف تر این بیماری، علائمی برای مدت طولانی داشته باشند. مشخص نیست این علائم چقدر طول می کشد. به گفته متخصصان، این عارضه در برخی تا سه ماه، تا شش ماه و به طور بالقوه تا نه ماه ادامه دارد.

به گزارش هندوستان تایمز، برای محافظت از خود در برابر بیماری ها و جلوگیری از علائم طولانی مدت، باید به موقع واکسینه شوید، استفاده از ماسک را فراموش نکنید، فاصله اجتماعی را رعایت کنید و همچنین در مکان های شلوغ و دارای تهویه ضعیف.

دیدگاهتان را بنویسید