آیا یک ماه به سال تحصیلی اضافه شده است؟


حجت الله الماسی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس دفتر این وزارتخانه دستورالعملی را مبنی بر حضور مدارس در روز 13 فروردین در ادارات کل آموزش و پرورش استان ها صادر کرد.


مدارس

در این دستورالعمل آمده است: با قدردانی از زحمات کلیه همکاران محترم اعم از کادر آموزشی و اداری مدارس که با توجه به تصمیم دانشکده مدیریت تاج و تخت ملی در زمان شیوع ویروس کرونا از تعطیلی فرآیند آموزشی و یادگیری جلوگیری کردند. دانشگاه و اهمیت ارتقای کیفیت تدریس و فرآیند دانشجویی شخصا و جلوگیری از تداوم افت تحصیلی دانشجویان و نیز جلوگیری از عواقب جبران ناپذیر برای آینده میهن اسلامی و در نتیجه تداوم فعالیت واحدهای آموزشی مرتبط در فرصت باقی مانده دانشگاهی 1401-1400.

1-کلیه مدیران مدارس، عوامل آموزشی و پرورشی طبق اطلاعیه و برنامه هفتگی در مدارس حضور داشته باشند.

2- کلیه فعالیت های آموزشی مربیان، معلمان و دانش آموزان در کلیه مقاطع تحصیلی و در کلیه دوره ها به صورت حضوری (رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده صحیح از ماسک و تهویه کلاس ها) انجام شود. در صورت لزوم، از ظرفیت‌های مجازی فقط باید به عنوان ابزار تکمیلی آموزش و پرورش استفاده شود.

3- تاکید بر حضور منظم دانش آموزان در مدرسه و کلاس درس طبق برنامه هفتگی و در صورت غیبت غیرموجه آنها با رعایت آئین نامه و سایر مقررات مربوطه مدرسه.

4- خاطرنشان می شود دانش آموزان مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب یا علائم این ویروس و یا دارای بیماری زمینه ای با تایید پزشک و رضایت والدین می توانند آموزش های لازم را از بالین “شاد” دنبال کنند.

5- تبیین اهمیت و ضرورت آموزش حضوری، اطلاع رسانی جامع و ترغیب اولیای دانش آموزان از طریق روابط عمومی ادارات کل، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، انجمن اولیا و مربیان، رسانه ها، گروه های آموزشی، تبلیغات محیطی و شهری. فضاسازی و غیره کاهش نگرانی خانواده ها زمینه حضور همه جانبه دانش آموزان در مدارس فراهم شود.

بیشتر بخوانید  عکسهای صمیمی و پرشور سعید پور در جوانی!!

6- انجمن اولیا و مربیان خدمات ایاب و ذهاب دانش آموزان را بر اساس آیین نامه در زمینه حمل و نقل و تردد دانش آموزان مدارس ساماندهی کند. هرگونه معافیت از حق سرویس مدرسه و انجمن اولیا و مربیان و افزایش شهریه دانش آموزان مدارس غیردولتی ممنوع است.

7- با توجه به زمان باقی مانده از سال تحصیلی، اطمینان از پوشش یکنواخت دانش آموزی الزامی نیست. نظارت بر پوشش مناسب و لباس فرم دانش آموزان طبق فصل پنجم آیین نامه مدارس برای مدیران مدارس الزامی است.

8- جذب محیط مدرسه و ایجاد تنوع در محیط آموزشی از طریق مسابقات، جشنواره ها، رویدادها و اردوهای فرهنگی، آموزشی و ورزشی توسط مدیران، مربیان و معلمان مدارس و استفاده از ظرفیت برنامه ویژه مدارس (بوم) برای ارتقای کیفیت و فرآیند آموزش و پرورش و تسهیل بازگشت دانش آموزان استرس دارند.

9- هرگونه تغییر احتمالی در مفاد این دوره آموزشی و آموزش حضوری منوط به تایید ستاد کل کشور می باشد که در صورت اتخاذ تصمیم جدید فقط از طریق وزارت آموزش و پرورش جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

10- تکمیل فرآیند آموزش و ارزشیابی دوره های صلاحیت فنی در رشته فنی و حرفه ای و استاندارد آموزش مهارتی در زمینه آموزش حرفه ای و برنامه ریزی برای اجرای دوره کارورزی مورد تاکید است.

11. بدیهی است از ولایات، ولسوالی ها و مکاتبی که عملکرد خوبی داشته باشند، تقدیر خواهد شد. لازم به ذکر است با توجه به اهمیت فراوان سلامت دانش آموزان، در صورت عود بیماری و افزایش تعداد بیماران در مدارس، لازم است مدیران مدارس نسبت به ثبت اطلاعات بیماران در سامانه مراقبت کوید 19 (ایران اول) اقدام کنند. حتي الامكان به نزديكترين مدرسه جامع مركز خدمات بهداشتي درماني تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مراجعه نمايند.

بیشتر بخوانید  صحبت های جنجالی سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری

12- مسئولیت اجرایی این بخشنامه بر عهده مدیرکل آموزش و پرورش استان بوده و نظارت و ارزیابی دقیق بر اجرای آن بر عهده معاونت ها و ادارات مختلف اداره کل، ادارات مناطق، شهرستان ها و بخشداری ها خواهد بود. . .

امید است با همت شایسته و همکاری عوامل کمک کننده و موثر در تربیت فرزندان ایران اسلامی، استفاده از فرصت باقی مانده از سال تحصیلی و جبران کاستی ها در یادگیری دانش آموزان، شاهد کیفیت خدمات آموزشی به دانش آموزان عزیز باشیم. همه مدارس


مدارس


دستورالعمل نحوه تدریس حضوری از 13 فروردین منتشر شد.

صادق ستاری فرد معاون پرورشی، تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص نحوه برگزاری سخنرانی شخصی دستوراتی را ارائه کرد و گفت: انصراف از تحصیل دانش آموزان و جلوگیری از عواقب جبران ناپذیر در این راستا مقرر شد واحدهای آموزشی چگونه اقدام کنند. عملکرد. در بقیه دوره های تحصیلی 1401-1400.

وی با اشاره به اینکه تمامی عوامل اجرایی، آموزشی و تربیتی مدارس باید بر اساس اطلاعات و زمان بندی برنامه هفتگی در مدارس حضور داشته باشند، افزود: تمامی فعالیت های آموزشی دانش آموزان در تمامی مقاطع و گرایش های تحصیلی باید شخصی باشد؛ در این راستا تمامی فعالیت های آموزشی دانش آموزان در تمامی مقاطع و گرایش های تحصیلی باید شخصی باشد. اما رعایت بهداشت فردی، بهداشت محیط و استفاده صحیح از ماسک و تهویه کلاس در نظر گرفته شده است.


کدام گروه از دانش آموزان می توانند به صورت مجازی یاد بگیرند؟

ستاری فرد با تاکید بر حضور منظم دانش آموزان در کلاس درس طبق برنامه هفتگی گفت: مقرر شده است دانش آموزان مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب یا علائم ویروسی و دانش آموزان دارای بیماری زمینه ای با تایید پزشک و رضایت والدین توسط تخت شاد ، آموزش دنبال کنید.

بیشتر بخوانید  50 درصد سود سهام عدالت امروز واریز می شود

وی افزود: به منظور تسهیل در تردد دانش آموزان به مدارس، تمرکز و تاکید بر موضوع ساماندهی خدمات ایاب و ذهاب دانش آموزان است.


ممنوعیت افزایش شهریه در مدارس غیردولتی

معاون پرورشی، تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: افزایش شهریه دانش آموزان مدارس غیردولتی ممنوع است.

وی ادامه داد: بر جذابیت محیط مدرسه و تنوع بخشیدن به فضای آموزشی از طریق برگزاری مسابقات، جشنواره ها، رویدادها و اردوهای فرهنگی- آموزشی و ورزشی تاکید شد.


نظارت از نزدیک و میدانی حضور در مدرسه

ستاری فرد با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر در نحوه آموزش مستقیم منوط به تایید ستاد کرونا است، افزود: هر تصمیمی که ستاد ملی کرونا اعلام کند از طریق وزارت آموزش و پرورش به مدارس ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین به نظارت اشاره کرد و افزود: برای نظارت بر حسن اجرای این آیین نامه و حضور آموزش ها پیش بینی شده است که نظارت دقیق و تیم های نظارتی دقیق و گزارش های مردمی داشته باشیم و به این مهم توجه جدی شود. مناطق و استان های آموزشی علاوه بر این، پیشنهاد و توصیه شد که داده های دانش آموزان مبتلا یا در معرض خطر در سیستم مراقبت کووید ثبت شود.


افزایش از یک ماه به یک ماه و نیم در سال تحصیلی جاری در دستورالعمل نیست

ستاری فرد تصریح کرد: اطلاع رسانی و ترغیب همه جانبه دانش آموزان و اولیا به روش های مختلف مورد توجه قرار گرفت تا نگرانی خانواده ها از حضور دانش آموزان کاهش یابد.

وی در خصوص افزایش یک ماهه به یک ماه و نیم برای سال تحصیلی جاری گفت: چنین چیزی در دستورالعمل ارسالی وجود ندارد و صحت ندارد.

منبع: همشهری آنلاین


دیدگاهتان را بنویسید