آیا گیاهان در زمستان به آب نیاز دارند؟


هر آنچه که باید در مورد آبیاری گیاهان آپارتمانی در زمستان بدانید

گیاهان یکی از بهترین عناصر تزیینی در دکوراسیون به حساب می آیند که علاوه بر زیبایی باعث تصفیه هوای شما نیز می شوند و طراوت زیادی به فضای داخلی شما می بخشند.
به یاد داشته باشید که در هر شرایطی و در هر زمانی از سال، آب زیاد می تواند منجر به لجن خاک و پوسیدگی گیاه شود. در فصول گرم، گیاهان به آب بیشتری نیاز دارند، اما در زمستان این نیاز تقریباً به نصف می رسد. با این حال می توان گفت قوانین کلی برای آبیاری گیاهان وجود ندارد زیرا هر گیاه به مقادیر متفاوتی آب نیاز دارد، اما به طور کلی بهتر است بین دو آبیاری سطح خاک خشک باشد.

نور کافی برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی در زمستان

در طول زمستان، نور خورشید ممکن است محدود باشد، اما این بدان معنا نیست که شما باید از گیاهان خود غافل شوید. انتقال گیاهان و گل های آپارتمانی به مکانی که بتوانند نور طبیعی کافی دریافت کنند می تواند به رشد بهتر آنها کمک کند. هنگام جابجایی گل و گیاه در آپارتمان برای جذب نور طبیعی، به پنجره ها توجه کنید. هوای خیلی سرد می تواند به این گیاهان آسیب برساند. علاوه بر این، پنجره ها باید تمیز شوند تا نور بیشتری به گیاهان برسد.


آبیاری گیاهان آپارتمانی در زمستان


در فصل زمستان به میزان رطوبت و دمای اتاق گیاهان آپارتمانی توجه ویژه ای داشته باشید

اگر دمای خانه و آپارتمان خود را روی 22 درجه سانتیگراد تنظیم کرده اید و از آن راضی هستید، به این معنی نیست که گیاه شما نیز از این دما راضی است. یا شاید یک شب کنار شومینه بنشینید و چای داغ بنوشید و از گرمای شومینه لذت ببرید، اما گل ها و گیاهان آپارتمان شما واکنش خوبی به این گرمای بزرگ نشان ندهند. برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی در زمستان باید به رطوبت و دمای محیط توجه زیادی داشته باشید.

بیشتر بخوانید  چگونه سود بانکی را حساب کنیم ؟

گیاهان معمولاً دمای بین گرم و سرد را به جای گرما ترجیح می دهند. گرما نه تنها می تواند به گیاهان شما آسیب برساند، بلکه رطوبت آپارتمان شما را نیز کاهش می دهد. قرار دادن دستگاه بخور در نزدیکی گیاهان می تواند رطوبت از دست رفته توسط سیستم های گرمایشی را جبران کند. از گیاهان خود مراقبت کنید و اگر به محیط شما پاسخ مناسبی ندادند آنها را جابجا کنید.

از دادن آب بسیار سرد و کلردار به گیاهان خودداری کنید و پس از آبیاری حتما ته گلدان را خالی کنید تا ریشه قدرت تنفس داشته باشد.
گرمترین زمان را برای آبیاری در زمستان انتخاب کنید. آب را بفهمید وقتی خاک را کمی خشک می کنید برای فهمیدن این موضوع می توانید با انگشت سطح خاک را هم لمس کنید و اگر خشک است به گلدان هم بزنید و اگر گود به نظر می رسد بدانید که خاک خشک است .

گیاهانی که مدت زیادی است گلدان آنها تعویض نشده است نسبت به سایر گیاهانی که گلدان آنها تازه است به آب بیشتری نیاز دارند.
اگر در محیطی که گیاه در آن قرار دارد نور و گرمای کافی وجود داشته باشد، گیاه به آب بیشتری نیاز خواهد داشت.
در زمستان، گیاه رشد و استراحت خود را از دست می دهد. در چنین شرایطی آب کمتری از گیاه تبخیر می شود و آبیاری باید کاهش یابد.
هر چه برگ‌های گیاه شما پهن‌تر و بزرگ‌تر باشد و هر چه سریع‌تر رشد کند، بیشتر به آبیاری نیاز دارد. کاکتوس ها و گیاهانی که آب را ذخیره می کنند به فواصل آبیاری بسیار طولانی تری نیاز دارند.
یکی از اولین نشانه های آبیاری زیاد گیاه زرد شدن برگ های پایینی آن است.

بیشتر بخوانید  نانو پیمایشگر ؛و شناسایی سلول های سرطانی


آبیاری گیاهان در سرما و زمستان

کود دهی به گیاهان را در زمستان متوقف کنید

مراقبت از گیاهان آپارتمانی و کوددهی آنها در پاییز و زمستان اصول و قوانین خاص خود را دارد. معمولا گیاهان به کود نیاز ندارند زیرا در زمستان به ندرت رشد می کنند. کود دادن به گیاهان آپارتمانی در زمستان فقط چرخه رشد طبیعی آنها را مختل می کند. پس تا اوایل بهار صبر کنید تا آنها را کود دهید. هنگامی که نشانه هایی از رشد جدید در گیاه خود مشاهده کردید یا برگ های سبز جدید جوانه زدند، برای رشد بهتر کوددهی را ادامه دهید.

در طول زمستان گیاهان مورد نیازشان را به آنها بدهید، اما در این کار با مهربانی خود زیاده روی نکنید. مراقب علائم مشکلات در گیاهان باشید که حتی می توانند آفت باشند. با این حال، قبل از تعویض گلدان یا قلمه زدن گیاهان، تا بهار صبر کنید. زمستان فصل تعطیلات گیاهان است و بگذارید در آرامش استراحت کنند.

تعویض گلدان در زمستان: درست یا غلط؟

در زمستان بهتر است گلدان را با گیاهان آپارتمانی عوض نکنید مگر اینکه واقعاً ضروری باشد. تعویض گلدان با گیاهان آپارتمانی در زمستان می تواند باعث رشد جوانه های جدید شود اما رشد این جوانه ها در زمستان بسیار ضعیف است. علاوه بر این، تعویض گلدان استرس زیادی به گیاه شما وارد می کند و در طول زمستان باعث ناراحتی آن می شود. اما اگر گیاه آپارتمانی شما به محض آبیاری خشک می شود یا گیاه شما به دلیل کوچکی گلدان تحت فشار قرار می گیرد، می توانید در زمستان گلدان را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید  آدرس و تلفن شعبه های تیپاکس در شهر لنگرود

باید بخوانید:

چرا نگهداری از گیاهان آپارتمانی در زمستان اهمیت دارد؟

گیاهان داخل خانه نه تنها خانه های ما را در تمام فصول زیبا می کنند، بلکه هوای خانه را نیز تمیز و تصفیه می کنند. این گیاهان حتی می توانند به کاهش اختلالات عاطفی فصلی کمک کنند. اما برای تاثیرگذاری باید در زمستان نیز از آنها مراقبت کنید. نکاتی که در مورد نگهداری گیاهان آپارتمانی در زمستان گفتیم را به خاطر بسپارید و اقدامات لازم را برای حفظ فضای سبز خود انجام دهید.


دیدگاهتان را بنویسید