مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا کپسول امگا ۳ لاغر کننده است ؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تاثیر قرص امگا ۳ در چاقی و لاغری

اسیدهای چرب امگا ۳ به دلیل حضور در غشای سلولی در فعالیت‌های فیزیولوژیک بدن نقش حیاتی دارند. این اسیدهای چرب همچنین در تنظیم کلیه عملکردهای زیست شناختی، دستگاه قلبی و عروقی، تولید مثل، ایمنی و عصبی به کار می‌روند.

نام دیگر امگا ۳ اسید لینولنیک و نام دیگر امگا‌ ۶ اسید لینولئیک می‌باشد. برای آنکه بدن ما بتواند از امگا ۳ و امگا‌ ۶ موجود در مواد غذایی، مشتقات مورد نیاز خود را بسازد بایستی آن دو ماده را به نسبت متعادل با یکدیگر دریافت کند.

آیا قرص امگا ۳ چاق کننده است؟

در پاسخ کوتاه به این سوال که آیا قرص امگا 3 چاق کننده است باید بگوییم خیر امگا 3 باعث چاقی و اضافه وزن نمی شود اما با تغییرات مثبتی که در بدن ایجاد می کند می تواند برای چاقی صورت و زیبایی پوست صورت مفید باشد. امگا 3 نه تنها چاق نمی کند بلکه در کاهش وزن و بهبود کیفیت زندگی بسیار حائز اهمیت است.

نرخ چاقی در سراسر جهان افزایش می یابد. به منظور کاهش عوارض و مرگ و میر ناشی از چاقی و کاهش تأثیر در هزینه های مراقبت های بهداشتی ، نیاز به استراتژی های درمانی موثر مورد نیاز است. دریافت امگا3 از غذاهای کامل مانند ماهی های چرب دو بار در هفته بهترین راه برای اطمینان از مصرف امگا 3 است.

اگر مقدار زیادی ماهی چرب نمی خورید، ممکن است بخواهید مکمل امگا 3 مصرف کنید. برای افراد کمبود امگا 3 ، این یک روش ارزان و بسیار موثر برای بهبود سلامت است.

گنجاندن رژیم غذایی حاوی غذاهای مفید در رژیم کاهش وزن موثر است. یک رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 با مدیریت وزن و کاهش وزن و تغییرات متابولیکی مرتبط است. فواید غذاهای غنی از امگا 3 مانند ماهی ، بذر کتان ، سبزیجات برگ سبز و برخی ادویه ها به طور گسترده گزارش شده است.

روغن ماهی (قرص ماهی) از رایج ترین مکمل های بازار است. غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و فواید مختلفی برای سلامت قلب و مغز ، کاهش ابتلا به افسردگی و سلامت پوست دارد. روغن ماهی در کاهش وزن کمک میکند. مکمل های امگا 3 بسیاری در بازار وجود دارد که معمولاً به صورت کپسول نرم موجود هستند.

بیشتر بخوانید  فواید بی نظیر ترکیب سیر و عسل برای سلامت بدن و درمان سرما خوردگی

روغن ماهی اشتها را کاهش میدهد. روغن ماهی امگا 3 از چند طریق ممکن است به کاهش وزن افراد کمک کند.

آیا قرص امگا 3 چاق کننده است ؟

آیا قرص امگا 3 باعث لاغری میشود ؟

به 3 روش قرص امگا 3 باعث لاغری میشود

  1. امگا 3 کاهش گرسنگی و اشتها است. این اثر ممکن است به ویژه برای کسانی که رژیم های لاغری را دنبال می کنند ، که گاهی منجر به افزایش احساس گرسنگی می شود ، مفید باشد. در یک مطالعه، افراد سالم که رژیم لاغری دارند کمتر از 0.3 گرم یا بیش از 1.3 گرم امگا 3 روغن ماهی در روز مصرف می کنند و به طور قابل توجهی احساس سیری دارند. یک مطالعه مشاهده کرد که روغن ماهی امگا 3 میزان هورمون سیری را در افراد چاق افزایش می دهد، اما میزان همان هورمون را در افراد غیر چاق کاهش می دهد به عبارتی امگا 3 برای تناسب اندام مفید است. روغن ماهی ممکن است در کاهش گرسنگی و اشتها در افراد سالم که رژیم لاغری دارند ، موثر باشد.
  2. روغن ماهی ممکن است متابولیسم را افزایش دهد. راه دیگری که روغن ماهی امگا 3 می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند افزایش متابولیسم است. متابولیسم شما را میزان کالری سوزانده شده در روز تعیین می کند. هرچه متابولیسم بیشتر باشد ، کالری بیشتری می سوزانید و کاهش وزن آسان تر است. یک مطالعه گزارش داد هنگامی که بزرگسالان جوان روزانه 6 گرم روغن ماهی به مدت 12 هفته مصرف کنند ، متابولیسم آنها 3.8 افزایش می یابد. در مطالعه دیگری ، هنگامی که زنان مسن سالم روزانه 3 گرم روغن ماهی به مدت 12 هفته مصرف می کردند ، میزان متابولیسم آنها حدود 14 درصد افزایش می یابد ، که معادل سوزاندن 187 کالری اضافی در روز است. روغن ماهی ممکن است سرعت متابولیسم شما را افزایش دهد. متابولیسم سریعتر کمک می کند هر روز کالری بیشتری بسوزانید و به طور بالقوه وزن بیشتری از دست دهید.
  3. روغن ماهی تأثیرات ورزش را تقویت میکند. اثرات متابولیکی روغن ماهی ممکن است فقط به افزایش مقدار کالری که روزانه می سوزانید محدود نشود. مصرف روغن ماهی باعث افزایش تعداد کالری و چربی سوزانده شده در حین ورزش میشود. زیرا روغن ماهی کمک میکند از کربوهیدرات ها به چربی به عنوان منبع سوخت در هنگام ورزش استفاده شود.
بیشتر بخوانید  موارد مصرف و عوارض آنتی ترومبین آلفا

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی دارای مزایای مختلف بالقوه سلامتی است که یکی از آنها کمک به کاهش وزن است. به طور کلی ، امگا 3 اگر با فاکتورهای درست زندگی مانند تغذیه مناسب و فعالیت بدنی منظم همراه باشد ، بیشترین اثرات مفید را در سلامتی و کاهش وزن خواهد داشت.

حتماً بخوانید:

روغن ماهی و کاهش اشتها

امگا 3 به کاهش وزن و کمتر شدن اشتها کمک می کند. این تاثیر بیشتر در افرادی دیده می شود که بدنبال رژیم های کاهش وزن هستند که گاهی اوقات این رژیم ها منجر به افزایش اشتها و میل شدید به خوردن می شود. نتایج یکی از مطالعات نشان داد افرادی که بدنبال رژیم های کاهش وزن بودند، روزانه کمتر از 0.3 گرم یا بیش از 1.3 گرم امگا 3 مصرف می کردند.

این گروه بعد از مصرف غذای حاوی روغن ماهی، بیش از دو ساعت احساس سیری می کردند. به علاوه نتایج مطالعه روی افراد سالمی که روزانه 5 گرم روغن ماهی مصرف می کردند و بدنبال رژیم کاهش وزن نبودند، نشان داد افرادی که روغن ماهی مصرف کرده بودند، بعد از صرف صبحانه کامل به میزان کمتر از 20 درصد احساس سیری کرده و به میزان 28 درصد میل شدیدی به خوردن داشتند.

مطالعات مختلف روی بیماران سرطانی یا بیماران کلیوی حاکی از افزایش اشتها یا جذب کالری در غذاهای حاوی روغن ماهی بود. به علاوه یکی از تحقیقات نشان داد که امگا 3 موجود در روغن ماهی موجب افزایش سطح هورمون سیری در افراد چاق و کاهش سطح همین هورمون در افراد غیرچاق می شود. بنابراین اثرات امگا 3 بسته به سلامت و رژیم غذایی متفاوت است.

قرص امگا3 لاغر کننده است ؟

تاثیر روغن ماهی بر کم شدن میزان چربی بدن

حتی اگر امگا 3 به کاهش وزن کمک نکند اما می تواند برای عضله سازی و کم شدن چربی بدن مفید باشد. گاهی اوقات وزنی که با وزنه سنجیده می شود، گمراه کننده است زیرا اگر حجم عضله افزایش یابد و چربی ها آب شوند، وزنه همان وزن را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید  معرفی بهترین و قویترین داروهای ادرار آور

به همین دلیل است که برخی افراد که مشتاق کاهش وزن هستند، اغلب از متر استفاده می کنند و یا درصد چربی بدن را نه فقط با وزنه بلکه با سایر ابزارها محاسبه می کنند. دلیل استفاده از وزن برای محاسبه میزان چربی این است که برخی مطالعات به تاثیر امگا 3 بر کاهش وزن دست نیافته اند. مطالعه روی 44 نفر نشان داد که افرادی که روزانه 4 گرم روغن ماهی مصرف می کردند، موفق به کاهش وزن نشدند. بنابراین گروه آزمایش با مصرف روغن ماهی با کاهش 0.5 کیلوگرم چربی و افزایش 0.5 کیلوگرم حجم عضله مواجه شدند. به علاوه 6 فرد سالم 6 گرم چربی را به همراه 6 گرم روغن ماهی به مدت 3 هفته مصرف کردند.

این افراد بعد از مصرف غذاهای حاوی روغن ماهی با کاهش وزن مواجه نشدند اما کاهش چربی را تجربه کردند. به علاوه در مطالعه دیگر مشخص شد افرادی که روزانه 3 گرم روغن ماهی مصرف کردند، با کاهش 0.6 کیلوگرم چربی مواجه شدند و وزن آنها ثابت و بدون تغییر باقی ماند. نتایج 21 تحقیق نشان داد که روغن ماهی، وزن را به طور چشمگیری کاهش نمی دهد اما می تواند دور کمر و نسبت کمر به باسن را کمتر کند. بنابراین روغن ماهی کمکی به کاهش وزن نمی کند اما می تواند مقدار چربی بدن را کمتر کند و سایز اندام ها را کوچکتر کند.

نکته: روغن ماهی می تواند به کم شدن چربی بدن یا سایز اندام ها بدون کاهش وزن کمک کند.

نتیجه :

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی مزیت و فواید زیادی برای سلامتی دارند که از جمله می توان به کاهش وزن اشاره کرد. امگا 3 به کم شدن سایز عضلات و کاهش چربی بدن کمک کرده و هنگامی که با فاکتورهای سبک زندگی اعم از تغذیه سالم و ورزش منظم ترکیب می شود، اثرات بیشتر و مفیدتری دارد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *