به گزارش سلام نو به نقل از Ektesadnevs، «تا ارزان نشد نخر» نسخه است. این روزها کاربران شبکه های مجازی دچار سردرگمی شده اند. اما سوال اینجاست که آیا این کمپین ها واقعا کار می کنند؟ پاسخ منفی است چرا؟ اقتصاد پاسخ را داده است.
تورم به معنای افزایش مستمر سطح عمومی قیمت است، دو نوع تورم وجود دارد: تورم ناشی از فشار هزینه و تورم ناشی از فشار تقاضا.
تورم ناشی از فشار تقاضا زمانی اتفاق میافتد که قیمتها به دلیل افزایش تقاضا افزایش مییابد، مثلاً فرض کنید کارخانهای یک تلفن همراه جدید تولید میکند و بسیار محبوب میشود. تقاضا برای این تلفن همراه رو به افزایش است اما از آنجایی که تنها یک کارخانه چنین محصولی را تولید می کند که از تمام ظرفیت آن استفاده می کند، با افزایش تقاضا قیمت گوشی موبایل افزایش می یابد که در این صورت کاهش تقاضا می تواند از افزایش قیمت جلوگیری کند. بودن.
اما در تورم هزینه، که با افزایش قیمت شرکت، قیمتها افزایش مییابد، خرید به جای خرید تأثیری بر قیمتها نخواهد داشت. مثال ساده دیگری. اگر آرد افزایش یابد قیمت تولید نان افزایش می یابد در این صورت کاهش یا افزایش تقاضا تاثیری بر قیمت نان ندارد. چون نانوا به دلیل افزایش قیمت آرد مجبور به افزایش قیمت نان است.