مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا کلاهبرداری بخت آزمایی خودرو درست است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش تجارت نیوز، طرح های فروش خودروی خودروسازان به صورت هفتگی حفظ می شود. متقاضیان می توانند برای این پروژه ها به آدرس زیر اقدام کنند بخت آزمایی محصولات خودرویی شرکت می کنند.

البته چندی پیش وزیر صمت اعلام کرد: تمامی خودروسازان از 18 اردیبهشت هر گونه عرضه خودرو را تنها از طریق سامانه قرعه کشی متمرکز انجام می دهند تا ضمن شفاف سازی، عرضه عادلانه تری برای تمامی خودروهای تولیدی صورت گیرد. در این راستا طرح های فروش خودروی این خودروساز به صورت موقت حذف شده است.

اما برخی ادعا می کنند که قرعه کشی وجود ندارد و کلاهبرداری اتفاق می افتد. افراد می توانند با پرداخت هزینه رابط غیر قرعه کشی خودرو از خودروسازانی مانند ایران، خودرو و سایپا خریداری کنند.

داستان چیه؟

مرتضی مصطفوی کارشناس صنعت خودرو گفت: به دلیل عدم سیاست گذاری مناسب و ناکارآمدی در سیاست گذاری، خودرو به کالای سرمایه ای تبدیل شده است. لاتاری نیز صنعت خودروسازی را به صنعت شادی تبدیل کرده است.

وی افزود: هدف از این قرعه کشی برابر کردن شانس مصرف کننده واقعی برای خرید خودرو است. اما طبق برخی آمار، حدود 70 درصد از افرادی که برنده این قرعه کشی ها می شوند، برای میانجی گری خودرو خریداری می کنند. این نشان دهنده شکست طراحان سیستم قرعه کشی در شفافیت و کاهش واسطه گری در بازار است. مواردی مانند پرداخت هزینه رابط و خرید خودرو نیز در این کشور شنیده می شود.

مردم چه فکری می کنند؟

برخی از بینندگان معتقدند که قرعه کشی وجود ندارد و خودروسازان را سرزنش می کنند:

بیشتر بخوانید  نقش‌های زنانه ماندگار در سینمای ایران

من همه ثبت نام کرده ام اما چون خوش شانس هستم از بردن اکراه دارم، دروغ است الکی سرمان را گرم می کند.

“سلام، بله، همه اینها یک مهمانی است
و چند نفر از اقوام ما ماشین دارند و 20 میلیون یا 30 میلیون رشوه می دهند و همه با پارتی بازی و استدلال بازی است و قرعه کشی اصلی نیست.

“من در 25 ژانویه دومین فرزندم را به دنیا آوردم، بنابراین عدالت بین مادران تقسیم نمی شود. من ماشین ندارم. همه من و همسرم دروغگو نیستیم. آنها ماشین های خودشان را می گیرند.”

«خدا می داند من 34 بار شرکت کردم و برنده نشدم. ما ماشین نداریم قرعه کشی باید پس گرفته شود و کسانی که خودرو ندارند از سایت یارانه ای معاینه شوند تا حق متعلق به صاحب حق باشد و نیاز واقعی را مشخص کند.

«اگر واقعاً هدف رساندن خودرو به نیازهای مناسب است، پس برنامه مادران دو یا چند فرزند برای ایجاد تعداد معینی مادر واسطه در بازار و برخی به فکر تولید مثل بی معنی است. در یک نظرسنجی واقعی، خانواده بدون ماشین اولویت بالایی دارد. سپس آن دسته از افرادی که بیش از 10 سال است که خودرو نخریده اند. پیشنهاد می شود طرح آزادسازی بنزین بسیاری از نیازهای واقعی را شناسایی کند و در عین حال قیمت بازار به شدت کاهش یابد. «این میزان تلاش خانواده برای استفاده از ماشین در حین رانندگی است.

البته، برخی افراد فکر می کنند که قرعه کشی واقعی است و برنده شدن یک شانس است:

«چون تعداد خودروهای ثبت نامی و ثبت نامی زیاد است، اما تعداد خودروهای قابل عرضه بسیار کمتر است. “در نتیجه، شانس برنده شدن بسیار کم است.

بیشتر بخوانید  20 نفر از اخلالگران بازار ارز دستگیر شدند

«من خودم در قانون جمعیت برای جوانان شرکت کردم. من بار اول برنده شدم من از مردم عادی هستم و حزب ندارم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *