مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا کرونا سرمای تابستان است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: هر چه دوزهای بیشتری تزریق کنیم; به ویژه، فراوانی بیماری های کرونا به شدت کاهش خواهد یافت.

دهقان منشادی گفت: زمانی که فردی واکسن تزریق می کند پس از مدتی ایمنی بدن به دلیل واکسن کاهش می یابد، از طرفی مدام با سویه های جدید مواجه هستیم و اکنون در کشور ما سویه های BA 5 و BA 4 غالب هستند. بنابراین آنها همچنین به عنوان سویه هایی شناخته می شوند که از واکسن فرار می کنند، هر چه بیشتر دوزهای تقویت کننده را تزریق کنیم. به ویژه، فراوانی بیماری های کرونا به شدت کاهش خواهد یافت.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) ادامه داد: در سطح جامعه شاهد وضعیت بسیار نگران کننده ای هستیم، در عمل بسیاری از مردم توصیه های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

دهقان منشادی گفت: درست است که مردم در موج هفتم به نوع خفیف کرونا مبتلا می‌شوند، اما بیماری‌های زمینه‌ای، بیماران سرطانی و افراد مسن مستعد ابتلا به انواع شدید این بیماری هستند و شاهد مرگ این افراد هستیم.

به گفته رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) مردم در اسرع وقت دوزها را تزریق کنند. ما در بیمارستان امام خمینی (ره) دیده ایم که اکثر افراد آمیکرون دوز تقویت کننده را تزریق نکرده اند و توصیه اکید ما این است که مردم دستورالعمل ها را رعایت کنند، بهداشت را رعایت کنند و نوبت چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند.

دهقان منشادی اظهار داشت: بیماری کرونا با وجود گذشت بیش از 2 سال از شروع آن، یک اپیدمی جهانی محسوب می شود. هیچ درمان قطعی وجود ندارد، بنابراین بهترین راه برای کنترل بیماری، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و واکسیناسیون است.

بیشتر بخوانید  خبر خوش پلیس راهور؛ محدودیت تردد کرونایی در جاده‌های کشور به پایان رسید

وی گفت: برای نوبت چهارم باید توجه داشت که بهترین واکسن موجودترین واکسن است. زمانی که افراد برای واکسیناسیون مراجعه می کنند، واکسیناتورها واکسن مورد نظر را بر اساس دوزهای قبلی واکسن، بیماری زمینه ای و وضعیت گیرنده توصیه می کنند و باید توجه داشت که پلت فرم های مختلف واکسن از نظر اثربخشی تفاوت زیادی ندارند.

آیا سرماخوردگی همان شکل خفیف کرونا است؟

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: افرادی که به نوع خفیف کرونا مبتلا می شوند. می گویند سرما خورده اند. اما هرگز شاهد این میزان سرماخوردگی در مرداد نبودیم و باید دانست در صورت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و عدم واکسینه شدن افراد؛ می توانیم با جهش های جدید و واکسن برای جلوگیری از بیماری مواجه شویم، باید با تزریق دوز چهارم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از افزایش موارد بیماری جلوگیری کنیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *