مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا کربلا و نجف در دهه 40 امن بود؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


امنیت کربلا در دهه 40 98

دلگرم کننده: سرکنسول ایران در کربلا با بیان اعتراضات مردم عراق و امنیت نجف و کربلا گفت: در شرایط فعلی احتمال هرگونه خرابکاری وجود دارد. از آنجایی که دشمن در حال نقشه کشی است، زائران اربعین مراقب باشند و از هیچ موکبی استفاده نکنند.

در هفته های اخیر، مردم عراق درگیر اعتراضات مردمی و سرکوب خونین بوده اند. گزارش ها نشان می دهد که تعداد کشته شدگان اعتراضات ضد دولتی عراق به بیش از 165 نفر رسیده است.

میر مسعود حسینیان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا، درباره وضعیت امنیتی کربلا با توجه به درگیری های اخیر بین نیروهای عراقی و معترضان که طی آن نزدیک به 200 عراقی کشته شدند، گفت: اوضاع کربلا به طور کلی آرام تر از جاهای دیگر بود. . یکسری تجمعات در اطراف استان و مرکز شهر برگزار شد، اما نسبت به شهرهای دیگر که با ارتش درگیر شدند، وضعیت آرام تری را شاهد بودیم.

وی افزود: البته تظاهرات مسالمت آمیزی در استان کربلا و اطراف آن برگزار شد که تکمیل شده و شهر اکنون کاملا امن است. اینترنت در حال حاضر متصل است، اما واتس اپ، تلگرام و شبکه های اجتماعی کار نمی کنند.

ما دنبال می کنیم. حسینیان در مورد امنیت نجف نیز گفت: گفتند امنیت در حال حاضر برقرار است. به طور کلی در شهرهای مذهبی نجف، کربلا، کاظمین و سامره امنیت برقرار است.

سرکنسول ایران در کربلا در خصوص اقداماتی که زائران برای حفظ امنیت خود باید انجام دهند، گفت: زائران باید برای امنیت شخصی خود تلاش کنند. امنیت سلامت بسیار مهم است. توصیه ما این است که چیزی نخورید. وی به شوخی افزود: شما می دانید که همه این موکب ها برکت امام حسین است اما شکم شما این را نمی داند به همین دلیل توصیه می شود زائران به دلیل گرمای هوا چیزی نخورند.

بیشتر بخوانید  404 پیدا نشد

حسینیان درباره امنیت زائران در برابر تهدیداتی که ممکن است به دلیل نارضایتی مردم عراق از وضعیت معیشتی به وجود بیاید، گفت: از زائران می‌خواهیم از حرکت موکب‌ها و موکب‌هایی که با آن‌ها آشنایی ندارند، چیزی نگیرند و همچنین وام نگیرند. هر چیزی از هر کسی.” آنها می دانند.

سرکنسول ایران در کربلا افزود: در شرایط فعلی احتمال هرگونه خرابکاری وجود دارد. دشمن نقشه می کشد. زائران مراقب باشند و هرگز هدیه نگیرند. مراقب باشید اظهاراتی که بوی اختلاف سیاسی می دهد، مطرح نکنید.

طرف مقابل چه ایرانی و چه غیر ایرانی حتی ممکن است تکه تکه شود. آنها باید صبور باشند. وی افزود: از آنجایی که سال به سال بر تعداد ساکنان افزوده می شود، باید صبر بیشتری داشته باشیم. فشار جمعیت باعث خستگی و عصبانیت می شود.

مردم باید مراقب باشند که خشم خود را تحریک نکنند. آروم باش. حسینیان با بیان اینکه در شرایط فعلی با توجه به حجم جمعیت ایران، عراقی ها می توانند اعتراض کنند، افزود: مردم باید صبر و استقامت داشته باشند تا موکب به صورت رسمی برپا شود.

وی درباره شعارهای ضد ایرانی در تظاهرات مردم عراق و صحبت هایی که با مقامات عراقی درباره آن شعارها داشتند، گفت: آنها (مقامات عراقی) تاکید کردند که این شعارها شعار مردم عراق نیست. این اصل تظاهرات مردمی بود و بر اساس خواسته های مردم شکل گرفت. اما در میان معترضان افرادی بودند که یا از بعثی های سابق بودند یا از جاهای دیگر محرک بودند.

در تمام این تظاهرات ممکن است برخی بخواهند شعارهای ضد ایرانی سر دهند. اما این شعارها در انظار عمومی جایی ندارد.

بیشتر بخوانید  علت انفجار مهیب مرکز توسعه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی

سرکنسول ایران افزود: شعارهای ضد ایرانی در مکان های محدودی مطرح شده و جایگاهی در بین مردم عراق ندارد. رهبران موکب منتظر مردم ایران هستند و بارها از ما پرسیده اند که چرا ایرانی ها نمی آیند؟ می گویند ما در تمام سال منتظر مردم ایران هستیم.

بیشتر بخوانید:

مرزهای باز اربعین ۹۸ چیست؟

قیمت کاپوت خودرو در اربعین 98

جزئیات سفر در اربعین ۹۸ وجود ندارد

جزئیات شرایط خروج اتباع افغانستان برای شرکت در اربعین 98

شرایط ثبت نام دانش آموزان پیاده روی اربعین 98

جزئیات شرایط نظام وظیفه برای حضور دانش آموزان در راهپیمایی اربعین 98


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *