مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا ژیمناستیک قد را کوتاه میکند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


با شروع تابستان 1401 و فارغ التحصیلی دانش آموزان از مدرسه، والدین این روزها به دنبال اعزام فرزندان دلبند خود به کلاس های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی هستند. یکی از این کلاس ها کلاس ژیمناستیک است که باعث انعطاف بدن کودکان می شود. اما سوال مهم این است که آیا ژیمناستیک قد را کوتاه می کند؟ چگونه برای پاسخ علمی به این سوال به گروه علم و دانش ایرانیان بپیوندیم

در پاسخ باید به این نکته اشاره کرد که این تصور غلط در خانواده ها مبنی بر اینکه ورزش ژیمناستیک باعث رشد کم می شود، برخی خانواده ها را در این زمینه نگران کرده است، در حالی که کارشناسان به خانواده ها اطمینان می دهند که رشد کم ربطی به انجام ندادن ژیمناستیک ندارد مگر اینکه این گونه باشد. کمتر از 9 سال

کارشناسان معتقدند ورزش های سخت در سنین پایین مانع از رشد کودکان می شود. اما سوال اینجاست که واقعا اگر ژیمناست ها قد خود را کوتاه نمی کنند، اما چرا ژیمناست ها معمولا کوتاه قد هستند؟

معمولاً دو دلیل برای این وجود دارد که از یک علت ناشی می شود:

والدین کوتاه قد.

سناریو 1: تمرینات شدید قد را در این افراد که قبلا کوتاه قد هستند ثابت نگه می دارد.

سناریو 2: افراد جوانتر و قد بلندتر تمایل به انجام ژیمناستیک دارند، بنابراین اغلب به ورزش های دیگر مانند شنا روی می آورند که در آن موفقیت بیشتری دارند.

در نهایت، تحقیقات اخیر نشان می دهد که ژیمناستیک به تنهایی قد را کوتاه نمی کند و بلوغ را به تاخیر نمی اندازد، پس فکر نکنید که ژیمناستیک مقصر کوتاهی قد فرزندتان است.

بیشتر بخوانید  آیا مدارس تعطیل می شوند

کرج نیوز / گروه خبر ایران نحوه خبر

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *