مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا پرداخت مستمری به همسر متوفی پس از ازدواج مجدد متوقف می شود؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو و به نقل از روابط عمومی سازمان بیمه های اجتماعی، همسر و دختر بازماندگان بیمه شدگان و مستمری بگیران متوفی برای برقراری مستمری بازماندگان و تایید ادامه اشتغال و تایید مستمری بازماندگان نیازی به مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی ندارند. مستمری ازدواج در رابطه با این موضوع در قالب خدمات شخصی ارائه می شود.

مجتبی طهماسبی، رئیس اداره کل مستمری بازنشستگان سازمان بیمه‌های اجتماعی با اعلام این موضوع گفت: با توسعه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی، تمامی مراحل درخواست مستمری بازماندگان tamin.ir می‌تواند انجام شود.

وی افزود: بیمه شدگان و مستمری بگیران فوت شده برای دریافت مستمری خانواده باید به سامانه خدمات غیبت این سازمان مراجعه و در این سامانه ثبت نام کنند.

طهماسبی با اشاره به اینکه همسران مستمری بگیران و مستمری بگیران متوفی پس از ثبت درخواست دیگر نیازی به مراجعه به شعب تامین اجتماعی ندارند و مستمری آنها به صورت ماهانه پرداخت می شود، گفت: ادامه پرداخت مستمری به جای مراجعه سالانه به شعب. برای بررسی تداوم شرایط دریافت مستمری که در گذشته متداول بوده است، باید فرم استخدام زنان در سیستم خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی را پر کنند.

طهماسبی با بیان اینکه دختران بازمانده تا زمانی که همسر و شغل نداشته باشند می توانند مستمری بیمه شده یا مستمری بگیر متوفی دریافت کنند، افزود: درخواست و فرم استخدام فرزندان دختر را تکمیل و مشخصات و آدرس آنها را در این فرم ارائه می کنند. مستمری دریافت می کنند تا بازنشستگی آنها ادامه یابد.

وی همچنین گفت: سازمان بیمه اجتماعی اطلاعات ازدواج و طلاق را از سازمان ثبت احوال دریافت کرده است، اما ارتباط تامین اجتماعی با سامانه اطلاعات ثبت احوال به دلیل شرایط و ضوابط سازمان ثبت احوال آنلاین نیست. و گزارشات مربوطه بصورت ماهانه می باشد. لذا شعب تامین اجتماعی به صورت منظم و ماهانه لیست فرزندان دختر بازمانده را جهت پرداخت مستمری و از نظر استمرار شرایط دریافت مستمری بررسی می کنند. همچنین از سال گذشته برای این گروه از مستمری بگیران محترم جهت تکمیل فرم تعهد به موقع از سوی سازمان بیمه اجتماعی پیامک ارسال شده و از آنان درخواست می شود جهت تکمیل فرم تعهد با سامانه خدمت مرخصی تماس حاصل فرمایند.

بیشتر بخوانید  آغاز ثبت‌نام مرحله دوم آزمون استخدامی در تهران +لینک ثبت نام

طهماسبی ادامه داد: تنها در صورتی که فرزند دختر بازمانده سالانه تعهدنامه مربوطه را در سازمان تامین اجتماعی تکمیل نکند و یا برای ارائه مدارک لازم برای اطمینان از ادامه شرایط بازنشستگی به شعب مراجعه نکند، شعب باید مستمری پرداخت کنند. از این بازنشستگان موقتا تعلیق شود.

طهماسبی در خصوص وضعیت پرداخت مستمری به همسران بازماندگان پس از ازدواج مجدد گفت: بر اساس بند 1 ماده 48 قانون حمایت از خانواده که مانع از دریافت مستمری ازدواج برای همسران بازماندگان، همسران بازماندگان بیمه شده یا مستمری بگیران فوت شده نیست. انجام دهید. از دریافت مستمری‌ها جلوگیری نکنید.» از سال 1394 که سازمان ثبت احوال کشور از طریق اینترنت وقایع مرگ و میر را به سازمان تأمین اجتماعی ارسال کرد، عملاً نیازی به تماس زوج بازمانده با واحدهای اجرایی سازمان برای اطمینان از این امر نیست. ثبات. مستمری

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *