مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا ویروس آبله میمون روی سطوحی مانند ویروس کرونا باقی می ماند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، مطالعه ای که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) منتشر شده است، نشان می دهد که ویروس آبله میمون می تواند روی اشیا باقی بماند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری گزارش داد که دو بیمار آبله میمون که در یک خانه زندگی می‌کردند، سطوح را ضدعفونی می‌کردند، بهداشت دست‌ها را رعایت می‌کردند و به طور منظم دوش می‌گرفتند.

این در حالی است که کارشناسان همچنان ۲۰ روز پس از شروع علائم بیماری در این دو نفر توانستند ویروس آبله میمون را در ۷۰ درصد سطوح با مواجهه زیاد با این ویروس پیدا کنند.

ایسنا گزارش داد، به گفته کارشناسان، اما در نمونه های آزمایش شده ویروس زنده ای یافت نشد که نشان می دهد خطر انتشار عفونت از سطوح پایین است.

آبله میمون چگونه منتقل می شود؟

آبله میمون عمدتاً از طریق تماس مستقیم با ضایعات یا ترشحات تنفسی در طول تماس نزدیک مداوم با فردی که بیمار است پخش می شود.

همچنین، طبق داده های مطالعه دیگری که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده انجام شده است، بیش از 90 درصد موارد آبله میمون در ایالات متحده در مردانی که با مردان دیگر رابطه جنسی داشتند، شناسایی شده است.

این ویروس همچنین می تواند توسط مایعات بدن یا اشیایی که توسط یک فرد آلوده استفاده می شود منتقل شود. با این حال، هنوز مشخص نیست که آلودگی سطحی با این ویروس چقدر در انتقال غیر مستقیم آن نقش دارد.

در شرایط فعلی توصیه کارشناسان به افرادی که به منازل مبتلایان به آبله میمون مراجعه می‌کنند، استفاده از ماسک، پرهیز از دست زدن به سطوحی که ممکن است آلوده به این ویروس باشد، رعایت بهداشت دست‌ها و پرهیز از استفاده از کارد و چنگال، لباس، استفاده از تخت و حوله مشترک با افراد مبتلا را توصیه می‌کنند. .

بیشتر بخوانید  هفته گذشته تعداد قربانیان کرونا در تهران اعلام شد

به گزارش بلومبرگ، بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO)، 35000 نفر در سراسر جهان به آبله میمون مبتلا شده اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *