آیا وعده بانک مرکزی برای اجرای قانون ریال اجرایی می شود؟



به گزارش ایسنا، بانک مرکزی وعده داده است که اجرای آزمایشی کد ریالی ملی تا پایان شهریورماه آغاز خواهد شد.

بانک مرکزی اواسط سال گذشته اعلام کرد که می خواهد رمز ارز ملی را براساس ریال معرفی کند، بنابراین مردم با انتشار ریال، اسکناس های ریالی خود را به بانک مرکزی تحویل داده و ریالی دریافت می کنند. کد. البته رمز ریالی برای سرمایه گذاری قابل استفاده نیست و فقط جایگزین اسکناس می شود.

هدف بانک مرکزی از طراحی ریال

در همین راستا، بانک مرکزی هدف خود را از طراحی ارز دیجیتال ریالی برای تبدیل اسکناس به موجودی قابل برنامه ریزی و برنامه ریزی اعلام کرد تا از این طریق پول به موجودی هوشمند تبدیل شود.

مسئولان بانک مرکزی ویژگی های رمز ریالی را اینگونه تشریح کردند: در رمز ریالی که داخل گوشی است، بانک به عنوان شخص ثالث و واسطه ای عمل می کند که امکان انتقال پول را فراهم می کند و ما همان پول را انتقال می دهیم. و صورتحساب هایی که به صورت الکترونیکی در چنته داریم.

البته یکی از ویژگی های مهم رمز ریالی نسبت به اسکناس، امنیت بالای آن است. به این ترتیب طراحی کد ریالی به گونه ای است که امکان ردیابی وجوه موجود در آن به صورت دقیق وجود دارد و حتی در صورت سرقت اطلاعات کد ریالی و هک شدن گوشی هوشمند توسط سارقان و هکرها، امکان ردیابی وجود دارد. آی تی.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص زمان انتشار رمز ریالی به ایسنا، از آغاز اجرای آزمایشی ریال دیجیتال تا پایان شهریور ماه خبر داد.

بیشتر بخوانید  واکنش بورل به استعفای حریری و تحولات لبنان - مهر نیوز | اخبار ایران و جهان

صالح آبادی بیست و سوم شهریور ماه از اجرای مرحله مقدماتی کد ریالی بانک مرکزی خبر داد و گفت: طی روزهای گذشته روند پیش از راه اندازی کد ریالی با مبلغ یک میلیارد تومان و معرفی کد ریالی به تعداد محدود آغاز شده و عملاً آغاز شده است که مرحله مقدماتی آن در دو بانک ملی و ملت اجرا می شود.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین از جزئیات راه اندازی پیش آزمایشی توکن ریالی خبر داد که دو فروشگاه برای استفاده از این توکن ریالی تعیین شده و در مرحله پیش آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده اند.

بانک مرکزی وعده داده است که تا پایان شهریورماه به طور رسمی روند آزمایشی کار با توکن ریالی را در مقیاسی بزرگتر از وضعیت فعلی آغاز خواهد کرد، بنابراین باید منتظر ماند تا ببینیم آیا بانک مرکزی به طور رسمی اجرای آزمایشی را آغاز خواهد کرد. ژتون ریال تا پایان این ماه. انجام دهم یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید