آیا واگذاری سه قطعه زمین آموزشی در بندرعباس در استان کرمان صحیح است؟



ایسنا / هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان به مقاله منتشر شده در فضای مجازی درباره واگذاری سه قطعه زمین آموزشی در استان هرمزگان با نام استان کرمان واکنش نشان داد.

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان ضمن پاسخ به مقاله منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر واگذاری سه قطعه زمین آموزشی در استان هرمزگان ، استان کرمان ضمن ارزیابی توجه و نگرانی ها و خواهان ادامه کار است در مورد موضوع ، اطلاع می دهد:

زمین های بندرعباس ، معروف به مجموعه فورکانی ، متعلق به موسسه ای به نام بنیاد فرهنگی آرشام از سالهای قبل از انقلاب است. پس از انقلاب ، این نهاد و صاحب قانونی آن ، شخصی به نام آرشام ، وی اموال خود را به اداره آموزش و پرورش استان کرمان منتقل کرد ، اما طبق برنامه ملی برای مصادره برخی از املاک شرکت ها ، م ،سسات و اشخاص حقیقی و حقوقی حکم نهایی را به نفع آموزش و پرورش کرمان صادر کرد و این اداره کل دارای یک سند مالکیت بر این املاک اهدایی است.

پس از سالها مشاوره و پیگیری و همکاری در آموزش و پرورش استان کرمان ، تصمیم بر این شد که مالکیت زمین به آموزش و پرورش هرمزگان واگذار شود و یک واحد آموزشی برای جبران کمبود فضای آموزشی در بندرعباس ساخته شود همانطور که طی پیگیری ها و رایزنی های دولت های اصلی هرمزگان و کرمان تا تعیین تکلیف نهایی ملک ، منطقه مورد نظر توسط اهالی فرهنگیان مورد استفاده قرار گرفت ، ابتدا طرح تخلیه واحدهای مسکونی و آماده سازی زمین برای آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفت. دستور کار

بیشتر بخوانید  طالبان: ما 90 درصد مرزهای افغانستان را کنترل می کنیم

بنابراین با تکمیل برنامه تخلیه و سایر موارد حقوقی ، زمین مورد نظر اکنون برای ساخت مدرسه ای به نام مدرسه شاهد آماده است و عملیات اجرایی این واحد آموزشی به زودی آغاز می شود. “بدیهی است که آموزش و پرورش هرمزگان با همکاری اداره کل نوسازی مدارس ، به توسعه کمی و کیفی زیرساخت های آموزشی به عنوان مهمترین برنامه در دستور کار توجه کرده و از تمام فرصت های خود برای دستیابی به این مهم استفاده خواهد کرد.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید