آیا واکسینه شدن و بیماران عروق کرونر در مترو ممنوع است؟



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به وضعیت آمیکرون در کشور و قرمز شدن تهران در خصوص تاج، گفت: از طریق «ایران من» به مترو اعزام می شوند، بنابراین این افراد. نمی تواند با مترو سفر کند.

بیش از یک هفته از ورود تهران به وضعیت قرمز در مورد فوران تاج می گذرد و تعداد مرگ و میرها و بیماری ها به طور تصاعدی در حال افزایش است. ترومپت آمیکرون مدتی است که در شهرهای مختلف از جمله پایتخت به صدا در آمده است. اولویت اصلی بسیاری از پایتخت ها تردد در سطح شهر است، بنابراین قبل از فوران تاج، روزانه به طور متوسط ​​2 میلیون سفر از طریق متروی تهران انجام می شد.

شهر زیرزمینی اکنون با تمام ظرفیت کار می کند و به نظر می رسد تنها راه مبارزه با ویروس کرونا در مترو افزایش واگن ها و قطارها یا کاهش مسافت قطارها است تا بتوان از نظر اجتماعی فاصله گرفت.

توسعه مترو علاوه بر کاهش ترافیک و تسهیل در تردد شهروندان در شهرها، راهکاری برای مقابله با آلودگی هوا بوده و توسعه آن همواره مورد توجه مدیران شهری در شهرهای مختلف جهان بوده و نشانه توسعه شهری است. اما اکنون مترو با مشکلات دیگری دست و پنجه نرم می کند و این امر مستلزم تعمیر واگن ها و سایر تجهیزات است، موضوعی که برای امنیت شهروندان مهم است و اساسا باید مورد توجه قرار گیرد. در مترو می گویند باید حدود 700 واگن نوسازی و تعمیر شود و پله برقی 88 وضعیت نامناسبی دارد اما برای آن بودجه و وسیله لازم است. بودجه ای که این روزها در شورای شهر تهران مطرح است، نواقص زیادی دارد.

بیشتر بخوانید  افزایش قیمت تلفن ثابت اعلام شد/ تهرانی ها ماهانه چقدر باید برای گوشی بپردازند؟

بررسی لایحه لایحه بودجه سال 1401 شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های مرتبط با اداره منابع و درآمد 12 بهمن ماه در صحن شورای شهر تهران برگزار شد و اعضای شورای شهر ارائه کردند. مزایا و معایب آنها پس از سخنان علیرضا زاکانی شهردار تهران با پیشنهاد حبیب کاشانی برای بودجه 1401 شهرداری تهران، سقف 50 هزار میلیارد تومانی افزایش و به رای گذاشته شد. در نهایت با 17 رای موافق، سقف بالای 50 هزار میلیارد تومانی بودجه شهرداری در شورای شهر تهران تصویب شد. البته لایحه بودجه پیشنهادی علیرضا زاکانی به شورای شهر بیش از 56 هزار میلیارد تومان بود.

الان هم در شهرداری و شورا و هم در دولت و مجلس بحث بودجه همچنان داغ است. مدیران مترو می گویند باید راه حلی اندیشیده شود و فکری جهادی و انقلابی برای شهر زیرزمینی در نظر گرفته شود. ایده اساسی که همچنین یک مرکز برای تردد شهروندان و راه حلی برای مشکل ترافیک و آلودگی هوا است.

بر این اساس در موضوعات مختلف شهر زیرزمینی از جمله میزان بودجه حمل و نقل عمومی در دولت و شهرداری، تعمیرات اساسی قطارهای مترو، نوسازی تجهیزات، هشدار وضعیت پله برقی، ممنوعیت تاج مثبت مسافران در مترو و مترو. تمهیدات شهری برای مسافران در ایمیکرون و … با مهدی شجسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت و گو کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید