آیا واکسن کرونا علائم کووید را تغییر می‌دهد؟



یک پزشک آمبولانس از نیویورک توضیح داد که بیماران مبتلا به کووید-19 بسته به دوز واکسن کرونا که دریافت می‌کنند و همچنین بیماران واکسینه نشده، معمولاً بدترین علائم را دارند.

دکتر کریگ اسپنسر از مرکز پزشکی ایروینگ دانشگاه کلمبیا گفت: «اخیراً بیماران زیادی را در بخش اورژانس دیده‌ام. با توجه به اینکه افراد زیادی اخیراً بیمار شده اند، ممکن است برخی از افراد بپرسند که مزایای واکسیناسیون چیست. و اگر من دو دوز از واکسن را تزریق کردم (در ایالات متحده، از جمله واکسن‌های فایزر، مدرن، یا جانسون و جانسون)، آیا هنوز دوز مورد نیاز است؟

به گفته دکتر اسپنسر، پاسخ سوال دوم بدون شک مثبت است.

وی افزود: هر بیمار مبتلا به کووید-۱۹ که معاینه کردم، در صورت تزریق دوز، علائم خفیفی داشت. منظور من از علائم خفیف بیشتر گلودردهاست، و آن گلودرد بسیار است. همچنین ممکن است کمی خستگی و شاید کمی درد عضلانی در بیمار وجود داشته باشد. این افراد مشکل تنفسی ندارند و فقط بیقراری خفیف وجود دارد، البته وضعیت بیمار به طور کلی خوب است.

از آنجایی که سویه Omicron به سرعت در میان جمعیت ایالات متحده گسترش می یابد، بیمارستان ها با تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کووید-19 مثبت روبرو هستند، حتی بیمارانی که به دلایل دیگر در بیمارستان بستری شده اند.

به گزارش ایندیپندنت، دکتر اسپنسر به دلیل شیوع بالای کوید، خفیف و بدون علامت متوجه الگوهایی شد.

او می گوید: «یکی از الگوها این است که سه دوز واکسن بهتر از دو دوز است.

دکتر اسپنسر گفت: اکثر بیمارانی که من معاینه کردم و دو دوز از Cone Pfizer یا Moderna دریافت کردند علائم خفیفی داشتند، اما علائم شدیدتر از بیمارانی بود که سه دوز از واکسن را دریافت کردند. آنها همچنین احساس خستگی، تب، سرفه و بی قراری می کردند، اما مشکل تنفسی نداشتند. همچنین، دو دوز واکسن بهتر از یک دوز موجود به عنوان یک دوز واکسن جانسون و جانسون در ایالات متحده است.

بیشتر بخوانید  ثبت ۷۰۱ زمین‌لرزه در مناطق مختلف ایران

او گفت: «بیشتر بیمارانی که واکسن یکبار مصرف جانسون و جانسون را دریافت کردند و کوویدیم را توسعه دادند، عموماً در وضعیت بدی قرار داشتند. آنها بسیار بیمار بودند. آنها یک تا دو روز یا بیشتر تب داشتند. ضعیف و خسته بودند. آنها کمی نفس کشیدند و سرفه کردند، اما مجبور به بستری شدن در بیمارستان نشدند.

اسپنسر گفت: “اینها فقط مشاهدات من هستند، نه یک مطالعه علمی، اما یافته های من با داده های کشور سازگار است.”

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا از اکتبر 2021، آن دسته از آمریکایی‌هایی که واکسن را دریافت نکردند، 148 برابر بیشتر احتمال دارد که به طور کامل واکسینه شوند و 20 برابر بیشتر احتمال دارد که هم دوز واکسن را دریافت کنند. یک یادآوری دریافت کرد که او بر اثر کووید-19 خواهد مرد.

دیدگاهتان را بنویسید