آیا واکسن آنفولانزا واقعا کار می کند؟


واکسن ها به طور کلی داروهای بسیار مفیدی هستند، اما شواهد پزشکی نشان می دهد که واکسن های آنفولانزای استنشاقی که به کودکان داده می شود به اندازه گذشته موثر نیستند.

آیا واکسن آنفولانزا واقعا کار می کند؟

کودکان عامل مهمی در شیوع آنفولانزا هستند، بنابراین واکسیناسیون آنها در برابر این بیماری نه تنها از افراد بسیار جوان و مسن، بلکه از سایر افراد مبتلا به بیماری های خاص محافظت می کند.

در این گزارش، لنست گزارش داده است که میزان مرگ و میر کودکان زیر 14 سال در بریتانیا بر اثر آنفولانزا دو در یک میلیون کودک است. در مجموع 70 کودک بریتانیایی در طول فصل شیوع آنفولانزای H1N1 نسخه A جان باختند که 15 نفر از آنها قبل از ابتلا به آنفولانزا در سلامت کامل بودند. علائم رایج آنفولانزا شامل تب، دردهای عضلانی، گلودرد، سردرد و سرفه و عوارض جانبی شدید شامل ذات الریه و عفونت گوش است.

موسسه ملی بهداشت (NHS) اعلام کرده است که استفاده از اسپری های استنشاقی واکسن آنفلوآنزا کارآمدتر و ایمن تر از شکل تزریقی واکسن است که عوارض جانبی کمتری مانند صرع دارد و موارد نادری تاکنون گزارش شده است. . این آژانس پیش بینی می کند که واکسن های استنشاقی جان 2000 نفر را نجات دهد.

آیا واکسن آنفولانزا واقعا کار می کند؟

با این حال، تام جفرسون، نویسنده مروری بر نقش واکسن‌های آنفولانزا در سلامت کودکان، یافته‌های 75 آزمایش بر روی اثرات واکسن‌های آنفولانزا را در این مطالعه مرور کرد: این واکسن ها چندان موثر نیستند.

آیا واکسن آنفولانزا واقعا کار می کند؟

وی افزود: این واکسن ها بیشتر تجاری و کمتر علمی هستند. جفرسون همچنین معتقد است که شواهدی مبنی بر خطرناک بودن واکسن آنفولانزا به دلیل اطلاعات محدود در مورد نتایج ایمنی این واکسن ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید  10 کلید ضد پیری برای مردان

نتایج مطالعات گروه جفرسون نشان می دهد واکسیناسیون آنفولانزای کودکان می تواند آنها را از بیماری محافظت کند، اما شواهد قانع کننده ای وجود ندارد که نشان دهد واکسن آنفولانزا میزان بستری شدن یا مرگ و میر کودکان در اثر آنفولانزا را کاهش دهد. البته این بدان معنا نیست که واکسیناسیون این خطرات را کاهش نمی دهد و بی فایده است، اما نتایج مطالعات نشان می دهد که این گونه طرح های بهداشت عمومی آنطور که باید موثر نیستند.

به گزارش گاردین، کمیته مشترک واکسیناسیون و مصونیت برنامه ای برای واکسینه کردن تمام کودکان بریتانیایی دو تا ۱۶ ساله در برابر آنفولانزا دارد.


دیدگاهتان را بنویسید