مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا وام ازدواج بدون ضامن خواهد بود؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



وام های بدون وثیقه؛ یکی از آخرین تحولات در زمینه تاسیسات. مقرر شد بانک ها موظف به ارائه تسهیلات تا سقف 3 میلیون تومان بدون ضامن شوند. قبلا یکی از مشکلات وام گیرندگان این بود: داشتن ضامن شاغل برای اخذ تسهیلات.

اکنون این قانون برای وام های زیر 2 میلیون تومان حذف شده است. یکی از وام های مورد تقاضا وام ازدواج است. اما آیا وام ازدواج بدون ضامن خواهد بود؟

ارکانی در پاسخ به این سوال که آیا دریافت وام ازدواج بدون ضامن تضمین می شود یا خیر، گفت: طی صحبت هایی که با معاون بانکی و بیمه ای وزارت اقتصاد داشتم، اطلاعات مربوط به نوع تسهیلات نبود، بلکه در مورد تسهیل شرایط بود. تضمین وام.”

وی ادامه داد: اگر فردی مسئول دولت و دستگاه های اجرایی باشد دیگر نیازی به معرفی نیست و برای وام ازدواج تا سقف 3 میلیون نیز نیازی به ضامن نیست. در واقع موضوع این است که فردی که قصد دریافت تسهیلات را دارد و کارمند هم هست فقط نیاز به گواهی کسر حقوق دارد و نیازی به معرفی ضامن نیست.

اما نکته اینجاست که احتمالا در سال آینده مبلغ وام افزایش می یابد و با افزایش مبلغ وام باید این شرط 5 میلیونی نیز تغییر کند. ارکانی در پاسخ به این سوال که آیا به این موضوع فکر می کنید، توضیح داد: قاعدتاً باید اینطور باشد و رقم را 2 میلیون افزایش داد. اما وزارت اقتصاد باید به این سوال پاسخ دهد و ممکن است موافق نباشند.

به گفته ارکانی، این امکان وجود دارد افرادی که در سال جاری قصد دریافت وام ازدواج را دارند بتوانند بدون ضامن وام ازدواج دریافت کنند. البته اگر مزاحم نباشد. چون فارغ از اینکه وام بدون ضامن بازپرداخت می شود یا خیر، برخی می گویند امسال برخی بانک ها وام ازدواج نمی دهند. باید دید در نهایت وزارت اقتصاد چه خواهد کرد و آیا وام ازدواج برای جوانانی که می خواهند زندگی را شروع کنند بدون وثیقه خواهد بود یا خیر.

بیشتر بخوانید  بازیکنان خارجی الهلال عربستان برای مصاف با استقلال مشخص شدند

البته فراموش نکنید که حتی اگر وام ازدواج بدون ضامن باشد، برای همه اینگونه نخواهد بود و وام بدون ضامن نیز تنها در صورت داشتن شرایط اعلام شده قبلی برای دریافت وام بدون ضامن برای افراد امکان پذیر است. یک ضامن .

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *