مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا نوشیدن شیر با قهوه مضر است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



هشدار متخصصان تغذیه در مورد قهوه:
قهوه هم اثرات خوب و هم بد دارد. زنان میانسالی که عادت دارند شیر به یک فنجان قهوه اضافه کنند، نباید رژیم غذایی متعادل و غنی از منابع کلسیم مانند ماست، پنیر و کلم بروکلی و غیره را فراموش کنند.
به خاطر داشته باشید که یک فنجان شیر قهوه (240 میلی لیتر) حاوی حدود 330 میلی گرم کلسیم است که تقریباً یک چهارم دوز توصیه شده روزانه کلسیم برای زنان بالای 50 سال است.




● عادات و سبک زندگی
یک لیوان بزرگ شیر قهوه (480 میلی لیتر) حاوی تقریباً 415 میلی گرم کلسیم است که حدود 40 درصد کلسیم مورد نیاز روزانه را تامین می کند. این می تواند نیازهای کلسیم برخی از افرادی را که عادت به نوشیدن شیر برای قهوه دارند، برطرف کند. اونیل “به حداقل رساندن”.




این متخصص تغذیه می افزاید: «از نظر تغذیه باید به سبک زندگی افراد نگاه کرد و به همان شیوه ای که زندگی می کنند، رژیم غذایی آنها را اصلاح کرد.
معتادان به قهوه به برخی از فواید قهوه از جمله مبارزه و پیشگیری از بیماری اشاره می کنند.
به گفته هایدی سیندر، محقق تغذیه و متخصص تغذیه، اما کافئین موجود در قهوه به عنوان یک محرک مصنوعی عمل می کند و غده هیپوفیز را مجبور به ترشح هورمونی می کند که آدرنالین را از غدد فوق کلیوی ترشح می کند. “معروف است که باعث افزایش وزن و تاثیر منفی بر خون می شود. سطح قند.”



خانم سیندر می گوید: «از آنجایی که ما در دنیای پر استرسی زندگی می کنیم، وقتی از این محرک ها (مانند قهوه) استفاده می کنیم، بدن ما نمی تواند چنین استرسی را تحمل کند.
برخی از عادات افراد حرفه ای که قهوه می نوشند این است که موادی را به عنوان عطر به شیر اضافه می کنند و این می تواند یک عامل خطر باشد. همچنین لازم به ذکر است که ارزش مواد مغذی در بدن به دلیل این مواد افزودنی قابل کاهش یا حذف است.

بیشتر بخوانید  آشنایی با 15 خوراکی که باعث تولید گاز در روده میشود



ما تعجب نمی کنیم که چرا برخی از ما اینقدر قهوه می نوشیم.
آیا نوشیدنی دیگری وجود دارد که بتوانیم بخوریم؟

شیر به خودی خود غذا است، آب البته بسیار مهم است، اما اغلب این “دو نوشیدنی” نادیده گرفته می شوند.




نگرانی در مورد مصرف کلسیم:
ترویج قهوه نگرانی هایی را در مورد اثرات کافئین بر استخوان ها، به ویژه جذب کلسیم، ایجاد می کند. دلیل این نگرانی این است که زنان باید روزانه 1200 میلی گرم کلسیم مصرف کنند تا از پوکی استخوان و شکستگی باسن، مچ پا یا ستون فقرات جلوگیری کنند.



کارشناسان دریافته اند که کافئین موجود در قهوه مضر نیست، زیرا تنها 4 تا 6 میلی گرم کلسیم در هر فنجان شیر قهوه (حاوی 330 میلی گرم کلسیم) جذب بدن نمی شود، بنابراین افرادی که شیر کمتری می نوشند می توانند از قهوه استفاده کنند. شیر..



خانم اونیل می گوید: “هر زنی باید مراقب باشد که آیا نوشیدن شیر و قهوه منجر به بی خوابی یا سوزش سر دل می شود.” “کلسیم بیشتری بیاورید.”




● نتیجه این است:
نوشیدن شیر با قهوه بهتر از ننوشیدن شیر است. برای تهیه شیر قهوه به حداقل یک لیوان شیر نیاز دارید که یک سوم نیاز روزانه شما به کلسیم و سایر مواد مغذی را تامین می کند.
مطالعه ای که بر روی 1000 زن یائسه انجام شد نشان داد زنانی که حداقل یک فنجان شیر قهوه در روز می نوشند نسبت به زنانی که اصلا شیر نمی نوشند، تراکم استخوان بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید  خواص برجسته آلوئه ورا + عکاسی

معصومه آیت اللهی – کارشناس علوم تغذیه


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *