آیا نخوردن گوشت می تواند تاثیری در کاهش گرمایش زمین داشته باشد؟


به گزارش سایت طلا، دادن یک دستور غذایی یکسان به همه مردم جهان مشکل را یک‌سره حل نمیکند. در برخی کشورها تاثیرات مخرب تولید و مصرف گوشت بیشتر از برخی کشورهای دیگر است.

تقریبا یک چهارم گازهای گلخانه ای منجر به گرمایش زمین را صنعت کشاورزی و به خصوص دامداری تولید میکند. همچنین گاو ها مسئول تولید بیشترین میزان گازهای گلخانه ای است و تولید غذا برای حیوانات یکی از عوامل اصلی تخریب جنگل های استوایی است.

بسیاری از مردم محصولات حیوانی نمی خورند تا از اثرات مخرب بر محیط زیست بکاهند . تولید پروتئین غیرحیوانی اصولا گاز گلخانه ای کمتری تولید میکند. با این حال سنجش و مقایسه تاثیر مخرب محیط زیستی غذاهای مختلف آسان نیست .

کارشناسان میگویند که خوردن میوه ها و سبزیجات فصلی ، اسراف نکردن غذا و تلاش برای مصرف گوشت کمتر میتواند سازگارتر با محیط زیست باشد.

گاو

در واقع سنجش و مقایسه تاثیر محیط‌زیستی خوراک‌های مختلف آسان نیست زیرا تفاوت‌هایی در شیوه پرورش گیاهان، فرایند آماده‌سازی و بسته‌بندی و حمل و نقل آن ها وجود دارد.

یک پژوهش که در ژورنال ساینس منتشر شده نشان داده است که تولید شکلات از یک جنگل استوایی در حال تخریب می‌تواند در مقایسه با تولید برخی انواع گوشت تصاعد کربنی بیشتری داشته باشد.

با این همه آلاینده‌ترین شیوه تولید پروتئین گیاهی از پاک‌ترین انواع تولید گوشت، تصاعد کربنی کمتری ایجاد می‌کند. بنابراین صرف کمتر گوشت خوردن کافی نیست، مهم این است که هزینه‌های حمل و نقل، و بسته‌بندی را نیز کاهش دهیم.

غذای محلی و فصلی خوردن، مصرف گوشت کمتر، و اسراف نکردن غذا بهترین راه کاهش رد پای کربنی است.

بیشتر بخوانید  رئیسی به سهم‌خواهی‌ها توجه نکند/تیم اقتصادی دولت هماهنگ باشد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


دیدگاهتان را بنویسید