آیا نخست وزیر اسلوونی برای سخنرانی در کنفرانس منافقین پول دریافت کرد؟ – اخبار دیپلماسی ایران – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیم“دلو” ، معتبرترین و پرتیراژترین روزنامه اسلوونی می نویسد: “بدیهی است حضور نخست وزیر اسلوونی یان جان در کنفرانس مجاهدین خلق (منافقین) روز شنبه یک طرفه بود.”

حضور جان آن می تواند پیامدهای مهمی برای روابط اتحادیه اروپا و ایران داشته باشد ، زیرا اسلوونی ریاست شورای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد. یان آنتئا وزیر امور خارجه و رئیس جمهور را از حضور خود در جلسه مطلع نکرده و موضوع را با کمیته سیاست خارجی پارلمان اسلوونی در میان نگذاشته است.

وزارت امور خارجه اسلوونی از حضور ژانویه در جلسه اطلاع نداشت. سفیر اسلوونی در ایران ، کریستینا رادی ، که به دلیل اظهارات جانشا به وزارت امور خارجه ایران احضار شد ، همچنین رسانه ها در مورد حضور جانشا در این کنفرانس توضیحاتی ارائه دادند.

ریاست جمهوری اسلوونی همچنین گفت که رئیس جمهور تمایلی به اظهار نظر درباره حضور جان ساها در این نشست ندارد.

دکتر زیاد بحروویچ ، مدیر انستیتوی مطالعات خاورمیانه و بالکان ، در پاسخ به سوالی درباره پیامدهای سخنرانی ژانسا در روابط اسلوونی با ایران گفت: “وزیر اقتصاد اسلوونی ایران را به عنوان شریک اقتصادی اسلوونی در منطقه انتخاب کرده است. بنابراین ایران در کانون توجه اقتصاد اسلوونی قرار دارد. “

به گفته باکروویچ ، مذاکرات برای عادی سازی روابط ایران و غرب در جریان است و همه شواهد نشان می دهد که عادی سازی دیر یا زود اتفاق می افتد.

بهروویچ تأکید کرد که پس از عادی سازی ، اسلوونی متحمل خسارات قابل توجهی خواهد شد زیرا کارآفرینان معتقدند که اسلوونی ظرفیت زیادی در بازار 80 میلیون نفری ایران دارد و کارآفرینان اسلوونیایی آماده سرمایه گذاری و همکاری اقتصادی با این کشور هستند.

بیشتر بخوانید  آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

در پایان ، دلو می نویسد آنچه از گفته های سخنرانان در جلسه گروه منافقین استنباط می شود ، پیشنهاد پول به این افراد است. دفتر نخست وزیری به این س ourال ما پاسخ نداد که آیا نخست وزیر جانشا برای سخنرانی در کنفرانس شنبه پرداخت شده است یا خیر.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید