آیا نحوه توزیع بنزین در کشور تغییر می کند؟



به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مصوبه توزیع بنزین مانند مصوبه فعلی است، گفت: گزارشی ارائه نشده است.

هادی بیگی نژاد درباره تکمیل طرح جدید بنزینی که به صورت پایلوت در کیش در حال اجراست، گفت: هنوز نتایج طرح مشخص نیست، ابتدا باید دید این طرح قابل اجراست یا خیر.

وی افزود: هنوز مشخص نیست در این زمینه چه تصمیمی گرفته شده و گزارشی از سوی دولت و مجلس ارائه نشده است. یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مصوبه توزیع بنزین مانند مصوبه فعلی است، گفت: ابتدا باید اجرا می شد و مزایا و معایب آن بررسی می شد اما گزارشی ارائه نشده است. تا حالا. .

وی در خصوص احتمال واردات بنزین نیز گفت: بر اساس برآوردها روند مصرف بنزین رو به افزایش است و روزانه حدود 110 میلیون لیتر بنزین تولید داریم اما امسال در تعطیلات نوروزی رقم مصرف از تولید بیشتر شد. ، بنابراین به احتمال زیاد در چند سال آینده تا حدی که بتوانیم تولید کنیم.

بیگی نژاد گفت: راه های زیادی برای کنترل مصرف وجود دارد که از آن جمله می توان به تغییر و تنوع سبد سوخت، سرمایه گذاری در خودروهای کارآمد، صرفه جویی برای همه مردم و گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد. ایلنا همزمان با اولین ماه اسفند سال 1400 طرحی را برای توزیع مجدد یارانه بنزین در جزیره کیش آغاز کرد.

در این طرح تمامی شهروندان دارای کارت کیشوندی اعم از دارندگان خودرو و افراد فاقد خودرو می توانند سهمیه 20 لیتری بنزین دریافت کنند، افراد بی خانمانی که بنزین مصرف نمی کنند می توانند سهمیه بنزین یارانه ای خود را به دیگران واگذار و یا بفروشند. در نتیجه سهمیه خودروهای عمومی همچنان به کارت سوخت آنها تعلق دارد.

بیشتر بخوانید  ادامه هوای خنک در اردبیل تا ظهر شنبه

دیدگاهتان را بنویسید