مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا می دانید چگونه از لاک پشت ها به خوبی مراقبت کنید نکات مهم مراقبت از لاک پشت ها

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مراقبت از لاک پشت ها

مراقبت از لاک پشت و نکات مهم آن:

دست هایتان را بشویید!

چند بار در مورد اهمیت شستن و تمیز کردن دست ها تماس با لاک پشت تکرار نادر اولی ها که در جهت ایمنی و سلامت است نیز مورد تاکید قرار گرفت. این نه تنها برای زمان پس از دست زدن به لاک پشت صدق می کند، بلکه باید قبل از دست زدن به لاک پشت دست های خود را کاملا بشویید.

سالمونلا مهمترین و شناخته شده ترین بیماری شایع در بین انسان است لاک پشت آنها دیگر خزندگان و پرندگان صنعتی هستند و این حیوانات می توانند آنها را به انسان منتقل کنند. اما مطالعات نشان داده است که این بیماری به صورت عمودی، یعنی از والدین به نوزاد از طریق تخمک منتقل نمی شود، بنابراین بچه لاک پشت ها با سالمونلا دنیا را ترک نمی کنند.

یعنی علت بیماری از منبع خارجی می آید و باز هم به این معنی است که لاک پشت شما معمولاً آلوده است! از آنجایی که عامل سالمونلا معمولاً در لاک‌پشت‌ها مشکل یا بیماری ایجاد نمی‌کند، پس از انتقال به بدن شما شروع به تکثیر می‌کند و حالت‌های بیماری را در آن فرد نشان می‌دهد که باعث بی‌اعتبار کردن لاک‌پشت‌های خانگی می‌شود. بنابراین، برای مراقبت از لاک پشت هادست هایتان را بشویید!

مراقبت از لاک پشت ها

به لاک پشت خود دست نزنید مگر اینکه لازم باشد.

آره، بچه لاک پشت و گاهی اوقات همه لاک پشت ها در سنین و اندازه های مختلف بسیار جذاب و بامزه هستند. اما نباید آنها را با توله سگ ها و بچه گربه های کوچک اشتباه گرفت و هرگز نباید آنها را جز در مواقع ضروری نگه داشت. مطمئناً لاک پشت ها حیوانات اهلی نیستند و از این نظر نمی توان آنها را با پستانداران و حتی پرندگان مقایسه کرد. حتی مغز لاک پشت نیز به طور کامل توانایی تجزیه و تحلیل چیزهایی مانند عشق را ندارد و حتی اگر حالت هایی مانند شادی هنگام دیدن شما یا در آغوش شما این حرکات را نشان دهد، انگیزه آنها فقط غذاست.

بیشتر بخوانید  لیست داروخانه های کرمان همراه با آدرس تلفن

لاک پشت را نگه دارید علاوه بر ایجاد استرس زیاد برای حیوان، می تواند منجر به بیماری های عفونی در شما یا لاک پشت شود. کار با لاک‌پشت‌ها را به مواردی مانند بررسی‌های دوره‌ای سلامت حیوانات، زمان تمیز کردن محوطه یا شرایط اضطراری محدود کنید. بهتر است با لاک پشت ها مانند ماهی های آب گرم رفتار کنید و اجازه دهید آنها به تنهایی بایستند و از گم شدن در آب و برخورد با آب یا شیشه خودداری کنید.

مراقبت از لاک پشت ها

آب داخل محفظه را تمیز نگه دارید.

لباس هایتان را تمیز نگه می دارید، پارچه های استفاده شده در خانه را تمیز می کنید و به طور کلی خانه خود را تمیز نگه می دارید. کمترین خدماتی که می توانید برای لاک پشت خود انجام دهید تمیز و مرتب نگه داشتن آن است که می توانید با استفاده از فیلترها و تعویض مرتب مخازن آن را انجام دهید. انواع مختلفی از فیلترها به صورت تجاری در دسترس هستند، از جمله فیلترهای مکانیکی، فیلترهای بیولوژیکی و فیلترهای شیمیایی.

البته گونه های آنها هم هستند که ترکیبی از موارد فوق هستند. فیلترهای خوب معمولاً گران هستند، اما شما را از دردسر تعویض آب در فواصل زمانی کوتاه (معمولاً هفتگی) نجات خواهند داد. سلامتی نقش اساسی در سلامت دارد لاک پشت (و خودم) بازی می کنم.

مراقبت از لاک پشت ها

شرایط مناسبی را برای زندگی لاک پشت خود در خانه فراهم کنید.

جعبه های لاک پشت (لاک پشت های بوکس) به تراریوم و ظرفی با آب حمام نیاز دارند، اما لاک پشت ها و اسکیت بازها (مانند گوش قرمز) در چنین شرایطی می میرند.

بیشتر بخوانید  آشنایی با غذاهایی ممنوعه و مضر برای سگ ها

اگرچه لاک‌پشت‌های زیادی وجود دارند که به یک زیستگاه نیاز دارند، اما تفاوت‌های زیادی بین زیستگاه برکه‌ها و لاک‌پشت‌ها وجود دارد. لاک پشت گل (لاک پشت گلی) یک لاک پشت جعبه ای هم هست. تکالیف خود را به خوبی انجام دهید و در مورد شرایط و اصول نگهداری از لاک پشت خود (ترجیحاً قبل از خرید لاک پشت) تحقیق کامل و کاملی انجام دهید و بدین ترتیب از مهیا بودن شرایط ایده آل برای لاک پشت خود اطمینان حاصل کنید. مطمئن باش.

ابتدا بررسی کنید که آیا لاک پشت شما یک گونه کاملاً آبزی، زمینی یا متوسط ​​است. آیا لاک پشت شما بیشتر روز را به آفتاب گرفتن می گذراند یا برعکس، تقریباً تمام روز را زیر صخره ها زیر نور خورشید پنهان می کند؟ آیا لاک پشت شما تمایل بیشتری به شنا آزادانه در یک مخزن عمیق دارد یا ترجیح می دهد به آرامی روی سطح آب راه برود و فقط گاهی سر خود را از آب بیرون بکشد تا نفس بکشد؟ دانستن این موارد بسیار مهم است زیرا دانستن آنها می تواند به شما در ایجاد محیط مناسب برای خود کمک کند مراقبت از لاک پشت ها کمک زیادی کنید.

مراقبت از لاک پشت ها

یک رژیم غذایی مناسب برای لاک پشت خود تهیه کنید.

بعضی از لاک پشت های آبی آنها بیشتر گوشتخوار هستند، در حالی که برخی کاملاً گیاهخوار هستند و گونه های زیادی وجود دارند که از هر دو نوع غذا با هم لذت می برند. در حالی که برخی از غذاهای آماده لاک پشت منبع خوبی برای یک رژیم غذایی ثابت و پایه هستند، برخی از لاک پشت ها به طور کلی از خوردن پلت و غذاهای تجاری خودداری می کنند.

بیشتر بخوانید  کشف جدید دانشمندان: جهان در حال نابودی است!

علاوه بر منابع مختلف پروتئین مانند ماهی، جیرجیرک، کرم خاکی و بچه موش صورتی، انواع میوه ها و سبزیجات از کلم پیچ گرفته تا کدو تنبل و کاسنی موجود است. تحقیق در مورد نوع رژیم غذایی که لاک پشت شما بیشتر به آن علاقه دارد به شما کمک می کند طیف وسیعی از غذاهای مناسب را برای او فراهم کنید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که ارزش غذایی مناسبی برای لاک پشت خود دارید.

تقریباً در هر موجود زنده ای، سوء تغذیه در نهایت منجر به ضعف در مواجهه با مشکلات سلامتی می شود، بنابراین مطمئن شوید که لاک پشت با خوردن ماهی می توانید کمی لذت ببرید، به دلیل ضعف ناشی از خوردن کاهو دچار بی حالی نشوید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *