مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا می دانید دلیل آمار بالای خشونت خانگی چیست؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تحقیقات نشان داده است که فرزندان زنان افسرده دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی در مراحل بعدی زندگی و در روابط با سایر افراد سالم هستند. به عبارت دیگر، زنان افسرده دو برابر کودکان، فرزندانی مانند خودشان تربیت می کنند که لزوم توجه ویژه به مسائل بهداشت روانی خانواده به ویژه سلامت روان زنان را یادآوری می کند.

چرا آمار خشونت خانگی اینقدر بالاست؟

اینکه چرا میزان خشونت خانگی تا این حد بالاست می‌تواند تا حدودی ریشه در افسردگی و بی‌تفاوتی در مردان و زنان خانواده داشته باشد.

فرید براتی، روانشناس و مدرس دانشگاه علامه طباطبایی در روزنامه آرمان نوشت: افسردگی بالینی یک پدیده نوظهور نیست، از قدیم الایام وجود داشته است، اما شکی نیست که شیوه جدید زندگی آن را تشدید خواهد کرد. بر اساس آخرین مطالعه سازمان بهداشت جهانی، افسردگی یکی از شایع ترین و شایع ترین بیماری های روانی قرن گذشته است.

“افسردگی احتمالا تا پایان سال 2014 بیماریزا خواهد بود. افراد باید از اقدامات پیشگیرانه به ویژه در درمان بیماری هایی که ثبات خانواده و سلامت جامعه را تهدید می کنند، استفاده کنند.

در دنیای شبکه‌ای امروزی نباید تغییرات داخل و خارج از کشور را نادیده گرفت و عواملی که باعث افزایش استرس روانی می‌شوند باید مورد مطالعه و برنامه‌ریزی قرار گیرد و سیاست‌هایی برای آنها طراحی شود. از سوی دیگر تنش های جنسیتی در این زمینه بسیار مهم است.

البته این مشکل در مورد زنان صدق نمی کند، زیرا علائم افسردگی در مردان معمولاً به دلایل مختلف غیرقابل تشخیص است. مردان نارضایتی خود را انکار می کنند زیرا مردان قوی تر به حساب می آیند ابراز احساسات بیشتر یک ویژگی زنانه است.

بیشتر بخوانید  آموزش مرحله به مرحله تبدیل پی دی اف به عکس با کیفیت بالا

در نتیجه، مردان به جای ابراز علائم عاطفی، بیشتر در مورد علائم فیزیکی افسردگی خود مانند احساس خستگی صحبت می کنند، اما واقعیت این است که زنان بر اساس ویژگی های بیولوژیکی و تغییراتی است که هر ماه به دلیل هورمونی رخ می دهد. تغییراتی در روح و روان آنها ایجاد می شود و از طرفی به دلیل نقش های اجتماعی و تصورات و انتظارات نادرست از نقش زنان و مادران در سراسر جهان که عمدتاً ریشه در آداب و رسوم و باورهای غلط اجتماعی دارد. ، بیشتر در خطر افسردگی هستند.

آیا می دانید دلیل آمار بالای خشونت خانگی چیست؟

نحوه ایجاد مشکلات بیولوژیکی و بیولوژیکی مربوط به زنان باعث می شود زنان در دوره های خاصی از زندگی خود، به ویژه در دوران قاعدگی و یائسگی، بیش از مردان دچار اختلالات خلقی شوند و همچنین تبعیض اجتماعی و نگاه سنتی به زن به عنوان موجودی بی هدف را تجربه کنند. . او در جامعه قدرت تصمیم گیری ندارد و استرس های خاصی را به او تحمیل می کند.

حتی تحقیقات اخیر نشان داده است که پیشرفت های تکنولوژیکی و وسایل جدید مانند اجاق مایکروویو، ماشین ظرفشویی و غیره که باعث می شود خانم ها از میانبر در کارهای خانه خود استفاده کنند، به نوبه خود میزان افسردگی را افزایش داده است. با اذعان به اینکه در بحث سلامت روان خانواده، زن محور خانواده است، می‌توان با سهولت بیشتری پیامدهای اجتماعی پدیده افسردگی را در زنان جامعه توضیح داد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *