آیا می دانید خوردن هات داگ چقدر مضر است؟


عوارض هات داگ

با دلگرم کننده به روز باشید عوارض خطرناک خوردن هات داگ آن ها ملاقات می کنند.

مضرات هات داگ

مضرات هات داگ

همه ما هر روز برای غذا پول خرج می کنیم و گاهی اوقات بدون آگاهی کافی برای محصولاتی هزینه می کنیم که ارزش غذایی بالایی ندارند و حتی به سلامتی ما آسیب می رسانند.

درست است که حذف کامل غذاهای آماده و فرآوری شده غیرممکن است، اما بهتر است مصرف آنها را تا حد امکان کاهش دهید. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم کدام غذا در سبد و سفره شما جایی ندارد.

سوال مهمی که همیشه در جمع دوستان یا خانواده پرسیده می شود این است:

هات داگ یا همبرگر؟

ما به شما 6 دلیل می گوییم که هرگز هات داگ را انتخاب نکنید.

  • حاوی ناخالصی است

بارها در اخبار خوانده اید که کارخانه های تولید کننده این محصولات به دلیل استفاده از گوشت حیوانات مانند سگ تعطیل شده اند. باید بپذیریم که این یک حقیقت تلخ است.

  • سرشار از نمک است

میزان نمک مصرفی در این غذاها تقریباً دو برابر میزان استاندارد مصرف روزانه است.

  • می تواند باعث سرطان شود

رژیم غذایی مبتنی بر گوشت فرآوری شده ارتباط مستقیمی با سرطان دارد که نوعی کولون است. نیترات های استفاده شده در هات داگ به عنوان نگهدارنده نیز باعث ایجاد واکنش های سرطان زا در معده می شود.

  • باعث بیماری های پوستی می شود

مصرف این مواد به دلیل عوامل محرک مانند فلفل، ادویه جات و … باعث کهیر و خارش می شود.

  • عامل اضافه وزن است

در تولید هات داگ بیشتر به جای گوشت از انواع چربی های گوشتی استفاده می شود و در پخت آنها از روغن نیز استفاده می شود که در نتیجه این مواد چرب باعث افزایش وزن می شود.

  • باعث مصرف بیش از حد آب می شود

به دلیل نمک زیاد به کار رفته در این فرآورده های گوشتی، ساعت ها پس از مصرف احساس تشنگی می کنیم.

اینها تنها بخشی از مضرات این خوراکی خوشمزه است و ماجرا به همین جا ختم نمی شود. با مصرف متعادل این محصولات و تهیه آنها از شرکت های معتبر مراقب سلامتی خود باشید.

  • نوشیدنی های گازدار

توصیه می کنیم نوشیدنی ها را از سبد غذایی حذف کنید زیرا حاوی کالری و قند زیادی هستند و هیچ ماده مغذی را جذب نمی کنند. فراموش نکنید که این نوشیدنی ها حاوی شربت ذرت و سرشار از فروکتوز هستند.

تحقیقات نشان می دهد که نوشیدنی های گازدار قند خون را بالا می برند و به سلول های کبد آسیب می رسانند. این نوشیدنی ها عامل اصلی چاقی و بیماری های باکتریایی هستند که به دلیل اسیدی شدن بدن، خطر ابتلا به سرطان را نیز افزایش می دهند.

  • بیسکویت، کراکر، کیک و کلوچه

این غذاها که پرطرفدار هم هستند حاوی مقدار زیادی شکر، نمک و چربی های ترانس هستند. اسیدهای چرب ترانس باعث ماندگاری بیشتر و ظاهر بهتر این محصولات می شود. اگر به این غذاها علاقه زیادی دارید طرز تهیه آن ها را یاد بگیرید و در خانه تهیه کنید.
سیب زمینی سرخ کرده پر از کالری های بی فایده است. اگر عادت به خوردن غذاهای سرخ شده به طور منظم دارید، باید بدانید که در خطر افزایش وزن و ابتلا به دیابت هستید.

مارگارین یکی از جایگزین های کره است. بزرگترین عیب آن چربی است که باعث چاقی می شود. مارگارین همچنین حاوی رادیکال های آزاد است که به سلول های بدن آسیب می رساند. باید بدانید که این محصولات غذایی بدون مواد نگهدارنده نیستند. نتایج بیشتر مطالعات نشان دهنده ارتباط بین مصرف زیاد مارگارین و بیماری های قلبی عروقی است.

  • پاپ کورن ساخته شده در مایکروویو یا بسته بندی شده

تماشای فیلم یا فوتبال هنگام خوردن پاپ کورن سابقه طولانی دارد. درست است که پاپ کورن خواص زیادی دارد و برای سلامتی مفید است، اما بهتر است دور محصولات بسته بندی شده را خط بکشید. پاپ کورن موجود در مایکروویو حاوی ماده شیمیایی به نام دی استیل است که عملکرد ریه ها را مختل می کند.

اگر شما یا فرزندانتان به پاپ کورن علاقه دارید، بهتر است با کنترل روغن و نمک پاپ کورن سالم را در خانه تهیه کنید.

مضرات هات داگ

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان مینی


بیشتر بخوانید  آشنایی با داروی ضد افسردگی ایزوکربوکسازید

دیدگاهتان را بنویسید