آیا می دانید تفاوت بین شکلات و کاکائو چیست؟


تفاوت بین شکلات و کاکائو برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگر با ما همراه باشید مجله دلگر.

کاکائو تولید – محصول دانه های درخت کاکائو است ، درخت کاکائو او کوچک است و اصالتاً اهل آمریکای مرکزی و مکزیک است

تفاوت بین شکلات و کاکائو

تفاوت بین شکلات و کاکائو

اما امروزه به دلیل کاربردهای متعدد بذر آن در حساس ترین مناطق دنیا می روید، طول ساقه آن در محصولات زراعی به 5 تا 6 متر و در گونه های وحشی به 10 تا 12 متر می رسد.

کاکائو دارای برگهای بزرگ و تک، با ساقه کوتاه، بدون کرک، شفاف و از دو زائده در زیر برگها تشکیل شده است.

تفاوت بین شکلات و کاکائو

گل ها کوچک، قرمز، بی بو، در دسته های 6 تا 7 هستند که روی تنه درختان یا شاخه های قدیمی و همچنین روی شاخه های جوان ظاهر می شوند.

تفاوت بین شکلات و کاکائو

گیاه کاکائو یک لفاف دارد که دانه های کاکائو داخل آن مستقر هستند. این دانه پس از فرآوری به دو قسمت مجزا تقسیم می شود.

قسمت اول چربی سفید است کره کاکائو تماس خواهد گرفت. قسمت دیگر ماده سیاه رنگی به نام کاکائو است. در واقع تمام خواص مثبت از جمله آنتی اکسیدان فلاونول با این ماده سیاه تلخ مرتبط است.

بنابراین زمانی که یکی از صفات مثبت شکلات باید ببینیم این ماده سیاه چقدر در ساختارش مفید است.

تفاوت بین شکلات و کاکائو

اگر از شکلات استفاده می کنید کره کاکائو به آن شکلات سفید می گویند که به طور طبیعی فاقد آن است کاکائو و فاقد این مزایا است. شکلات‌هایی که از کاکائو تهیه می‌شوند، شکلات‌های تیره یا تیره نیز نامیده می‌شوند، اما محبوب‌ترین شکلات‌های امروزی در واقع نوع سوم به نام شکلات‌های شیری هستند.

بیشتر بخوانید  فهرست جامع اسامی دخترانه که با حرف ت شروع میشوند

این نوع شکلات ها مقادیر مختلفی را با هم ترکیب می کنند کاکائو با پودر شیر و شکر به دست می آیند. معمولاً درصد کاکائو در این شکلات ها حدود 20 درصد است و مابقی را موادی مانند قند، اسیدهای چرب اشباع و ترانس و سایر افزودنی ها تشکیل می دهند که بیشتر از اینکه مفید باشند مضر هستند.

تفاوت بین شکلات و کاکائو

پس مراقب باشید وقتی در مورد فواید شکلات صحبت می کنیم در واقع در مورد کاکائو صحبت می کنیم. یعنی تا حد امکان در ساختار مصرف شکلات ما کاکائو خالص در حین مصرف مقدار مواد مفید یعنی آنتی اکسیدان فلاونول افزایش می یابد.

صرف نظر از درصد کاکائو اگر کمتر شود و به مقدار شکر، شیرخشک و اسیدهای چرب اشباع و ترانس اضافه شود از فواید آن کاسته می شود.

تفاوت بین شکلات و کاکائو

در حالی که شکلات های شیرین آنها دارای محتوای کالری بالایی هستند که آنها را به غذاهای ناسالم تبدیل می کند.

پس اگر می خواهید از فواید خوردن شکلات بهره مند شوید، حتما شکلاتی را انتخاب کنید که درصد دارد. کاکائو درصد شیرینی بیشتری دارد و مواد افزودنی کمتری دارد. هر چه شکلات تیره تر و تیره تر باشد، مفیدتر است

تفاوت بین شکلات و کاکائو

خواص کاکائو

1_ کاکائو حاوی 8 تا 10 درصد نشاسته، 11 تا 18 درصد پروتئین، 2 تا 3 درصد کافئین، 1 تا 3 درصد تئوبروم و حدود 4 درصد مواد معدنی است.

2_ مصرف کاکائو برای مبتلایان به مسمومیت و ناراحتی های کلیوی و کبدی مفید است

3_ از دانه های کاکائو انواع روغن های طبی را می سازند، استفاده از این روغن ها در موارد ترک های پوستی به ویژه پا، پاشنه و صورت اثر درمانی مثبتی دارد.

بیشتر بخوانید  آیا بختک واقعی است؟

تفاوت بین شکلات و کاکائو

کمبود کاکائو

1_ مصرف نادرست کاکائو باعث تکرر ادرار، کک و مک، افزایش اسید اوریک خون، یبوست، تپش قلب، بی خوابی، کهیر، اختلالات کبدی و عصبی می شود.

2_ مبتلایان به آسم، تپش قلب، تصلب شرایین، کلسترول، نقرس، دیابت، سنگ کلیه، هپاتیت روده و روماتیسم مجاز هستند. مصرف کاکائو آنها نیستند

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید