آیا می دانستید که شکلات شما را لاغر می کند؟


تحقیقات دانشمندان نشان می دهد افرادی که هر از گاهی شکلات می خورند لاغرتر هستند. آنها دریافتند کسانی که چند بار در هفته شکلات می خورند به طور متوسط ​​لاغرتر از کسانی هستند که گهگاه شکلات می خورند.

آیا می دانستید که شکلات شما را لاغر می کند؟

به گفته این دانشمندان، اگرچه شکلات مملو از مواد پرکالری است، اما مواد دیگری نیز دارد که به کاهش وزن افراد کمک می کند.

این مطالعه نشان داد که مهمتر از مقدار شکلات مصرفی این است که یک فرد چند بار شکلات می خورد.

سرپرست تیم تحقیقاتی می‌گوید یافته‌های آنها نشان می‌دهد که تنها میزان کالری مصرفی نیست که افراد را چاق می‌کند، بلکه گاهی اوقات مهم است که از کجا آمده‌اند. البته دانشمندان قبلا در تحقیقات خود به تاثیرات خوب شکلات پی برده اند. به عنوان مثال، تحقیقات قبلی نشان داده است که شکلات برای قلب مفید است.

آیا می دانستید که شکلات شما را لاغر می کند؟

شکلات شما را لاغر می کند، همچنین برای فشار خون و قلب مفید است

این مطالعه نشان داد که مصرف انواع خاصی از شکلات منجر به تغییر در فشار خون و حتی تنظیم کلسترول خون می شود.

بررسی تحقیقات قبلی نشان می دهد که مصرف بیش از حد شکلات می تواند خطر سکته مغزی و بیماری عروق کرونر را کاهش دهد. مطالعه داده های 114.09 بیمار منتشر شده در وب سایت British Medical Journal نشان داد که مصرف زیاد شکلات خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش می دهد.

اما محققان دانشگاه کمبریج در بریتانیا که این مطالعه را انجام دادند، همچنین هشدار دادند که مصرف بیش از حد شکلات می تواند منجر به بیماری های دیگر شود.

بیشتر بخوانید  کنترل خشم / چگونه اعصاب خود را کنترل کنیم؟

بنیاد قلب بریتانیا همچنین گفت که راه های بهتری برای مصرف شکلات برای محافظت از قلب وجود دارد.

آیا می دانستید که شکلات شما را لاغر می کند؟

محققان دانشگاه کمبریج خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را در دو گروه از افراد اندازه گیری کردند. یک گروه از افرادی که کمتر از دو شکلات در هفته می خورند و گروهی دیگر از افرادی که شکلات بیشتری یا بیش از دو شکلات در هفته مصرف می کنند.

این مطالعه نشان داد کسانی که شکلات زیادی می‌خوردند نسبت به کسانی که شکلات کمتری می‌خوردند ۳۷ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی بودند. مصرف کنندگان شکلات زیاد نیز 29 درصد کمتر در معرض خطر سکته بودند.

دکتر اسکار فرانکو، یکی از محققان، گفت کاهش فشار خون یکی از خواص شناخته شده شکلات است.

محققانی که این مطالعه را انجام دادند همچنین هشدار دادند که مصرف شکلات می تواند منجر به افزایش وزن و دیابت نوع 2 شود.آنها می گویند که شکلات می تواند در آینده برای پیشگیری از بیماری های قلبی و سکته مغزی مورد استفاده قرار گیرد اما به شرطی که قند و چربی موجود در شکلات کاهش یابد.

آیا می دانستید که شکلات شما را لاغر می کند؟

مصرف دو تکه شکلات تلخ در روز می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. این ممکن است خبر خوبی برای کسانی باشد که به دنبال توضیحی برای خوردن شکلات هستند:

مطالعات علمی نشان داده است که خوردن شکلات می تواند در کاهش فشار خون موثر باشد. تجزیه و تحلیل 20 مطالعه روی شکلات و تاثیر آن بر بدن نشان داد که مصرف روزانه شکلات به ویژه شکلات تلخ منجر به کاهش جزئی فشار خون می شود.

بیشتر بخوانید  هر آنچه باید در مورد بیماری آنژین بدانید!

بر اساس گزارش گروه کاکرین، ماده شیمیایی موجود در کاکائو، ماده اصلی شکلات، رگ های خونی را “آزاد می کند”. با این حال، محققان می گویند راه های بهتری برای کاهش فشار خون وجود دارد.

این فرضیه می گوید که کاکائو ماده شیمیایی به نام اکسید نیتریک را در بدن تولید می کند. این ماده رگ های خونی را “آزاد” می کند و عبور خون از شریان ها را تسهیل می کند. این باعث افت فشار خون می شود.

با این حال، محققان می گویند که شکلات همچنین حاوی مقدار زیادی چربی و قند است که راه ایده آلی برای کاهش فشار خون نیست.


دیدگاهتان را بنویسید