آیا می دانستید سرطان سینه در زنانی که شوهر سیگاری دارند شایع تر است؟


آیا می دانستید که سرطان سینه در افرادی که در معرض دود سیگار هستند شایع تر است؟

یک فوق تخصص ریه گفت: زنانی که شوهر سیگاری دارند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند.

وی گفت: دخانیات عامل 20 درصد سکته های قلبی و مغزی است.

وی گفت: بیماری قلبی شایع ترین نوع مصرف دخانیات است.

سرطان ریه و بیماری انسدادی ریه از مهم ترین عوارض سیگار است که علاوه بر آسیب رساندن به مردم، پیامدهای اقتصادی نیز برای جامعه دارد.


تورج روشن ضمیر فوق تخصص بیماری های ریوی افزود: سموم ناشی از سیگار، قلیان یا سایر تنباکوها از طریق خون، بزاق جذب می شود و علاوه بر بیماری قلبی، سرطان ریه نیز می تواند باعث سرطان خون، مثانه و دستگاه گوارش شود.

روشن ضمیر با اشاره به اینکه اطرافیان افراد سیگاری نیز مستعد ابتلا به بیماری های ریوی هستند، گفت: برخی از مطالعات نشان می دهد که سرطان سینه در زنانی که زنان سیگاری دارند شایع تر است.


وی گفت: ریه های افراد به 20 عدد می رسد. ریه ها تا سن 20 سالگی مانند یک درخت رشد می کنند و اگر در محیط آلوده قرار بگیرند، رشدشان با مشکل مواجه می شود و احتمال ابتلا به بیماری های مختلف ریوی مانند آسم و عفونت های ریوی بیشتر است.

تورج روشن ضمیر عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به شیوع قلیان در بین جوانان و زنان گفت: قلیان بسیار مضرتر از سیگار است و حتی مصرف تفریحی نیز برای بدن مضر است زیرا عمیق تر است. بسته بندی تحت تأثیر قرار می گیرد. و ناگهان دود وارد ریه هایش می شود.

بیشتر بخوانید  اکسیری به نام ویاگرا Viagra و درمان اختلال نعوظ در مردان


روشن ضمیر با بیان اینکه استعمال دخانیات نیز باعث بیماری های دهان و دندان می شود، افزود: پوسیدگی دندان، بوی بد دهان، پوکی استخوان و پیری زودرس، بیماری مفاصل و آرتروز از دیگر مضرات سیگار است.


سرطان سینه شوهر سیگاری، سرطان سینه همسر سیگاری


بیشتر بخوانید::

ترک سیگار: 10 درمان خانگی شگفت انگیز برای ترک سیگار

پاسخ کامل به سوالات ترک سیگار

10 راه آسان برای شناسایی فرد سیگاری

خواص برجسته و منحصر به فرد قوس های دودی


دیدگاهتان را بنویسید