آیا می خواهید قد بلندتر شوید؟


ارتفاع بالا:ممکن است احساس کنید که دوستانتان ناگهان بزرگ شده اند و پشت سرشان هستند. شاید اکثر اعضای خانواده شما قد بلندی داشته باشند و شما نگران قد خود باشید. درست است که قد افراد بیشتر تحت تأثیر عوامل خارج از کنترل آنها، تحت تأثیر ژن ها قرار می گیرد. با این حال، عوامل کنترل شده زیادی وجود دارد که بر قد تأثیر می گذارد، عادات، تکنیک ها و غذاهای طبیعی بسیاری وجود دارد که توانایی رشد را افزایش می دهد. بنابراین، اگر هنوز در حال رشد هستید، این مقاله را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه به طور طبیعی رشد کنید.

ارتفاع بالا

ارتفاع بالا

یک رژیم غذایی متعادل بخورید. اگر چاق بودید خیلی کوتاهتر به نظر می رسیدید. علاوه بر این، تناسب اندام باعث می شود شما قد بلندتر به نظر برسید و احساس بهتری داشته باشید.
مقدار زیادی پروتئین کم چرب مصرف کنید. پروتئین های بدون چربی مانند مرغ، ماهی، سویا و محصولات لبنی به لاغری عضلات و سلامت استخوان ها کمک می کنند. در مقابل، کربوهیدرات هایی مانند پیتزا، کیک، شیرینی و نوشابه شما را از این هدف دور می کنند.

مقدار زیادی کلسیم دریافت کنید. کلسیم در سبزیجات دارای برگ سبز مانند اسفناج، کلم پیچ و محصولات لبنی (شیر و ماست) یافت می شود و به سلامت استخوان های شما کمک می کند.
زینک کافی دریافت کنید. تحقیقات نشان می دهد که در پسران ارتباط مستقیمی بین کمبود روی و کوتاهی قد وجود دارد. بهترین منابع روی عبارتند از:

جوانه گندم، کدو تنبل و تخمه کدو تنبل، گوشت بره، بادام زمینی و میگو.

بیشتر بخوانید  چگونه با وجود شیوع کرونا به باشگاه برویم؟

ویتامین D کافی دریافت کنید.. ویتامین D باعث رشد استخوان و عضله در کودکان می شود و کمبود آن باعث کاهش رشد و کاهش وزن در دختران می شود. ویتامین D در ماهی، یونجه و قارچ فراوان است.

ارتفاع بالا

ورزش در دوران نوجوانی و نوجوانی، قد بلندتر بودن شما اغلب تمرینات پرش را انجام می دهید. فعال باش. به مدت 30 دقیقه در روز بیرون بروید و ورزش کنید.

به باشگاه های ورزشی بروید. این به شما کمک می کند تا به بسیاری از تمرینات و ماشین های عضله سازی دسترسی داشته باشید. همچنین انگیزه شما را افزایش می دهد.
اگر وقت ندارید پیاده روی کنید. به مدارس، کتابخانه ها و مغازه ها بروید.

هر شب به اندازه کافی بخوابید. بدن شما هنگام خواب رشد می کند. بنابراین، اگر به اندازه کافی بخوابید، به بدن خود زمان کافی برای رشد می دهید. اگر زیر ۲۰ سال دارید، هر شب ۹ تا ۱۱ ساعت بخوابید.
بدن ما در طول خواب هورمون رشد تولید می کند. خواب خوب باعث افزایش تولید هورمون رشد در غده هیپوفیز می شود.

ارتفاع بالا

به خاطر داشته باشید که بیشتر هورمون های شما توسط ژن های شما تعیین می شود. دانشمندان معتقدند 60 تا 80 درصد قد شما به ژن ها بستگی دارد. متأسفانه ممکن است ژن بالایی داشته باشید یا نداشته باشید. این به این معنا نیست که اگر والدین شما کوتاه قد هستند، نمی توانید قد بلند کنید. این به این معنی است که احتمال کوتاهی شما بیشتر است.

سعی کنید مانع رشد خود نشوید. در حالی که راه‌های زیادی برای افزایش قد وجود ندارد، نباید اجازه دهید عوامل محیطی باعث شوند که شما کمتر از حد طبیعی باشید. الکل و استعمال دخانیات در جوانی مانع از رشد شما می شود و سوءتغذیه شما را از رسیدن به قد طبیعی باز می دارد.

بیشتر بخوانید  علت مثبت و منفی بودن HDV-Ab در آزمایش خون

آیا کافئین از رشد شما جلوگیری می کند؟ مطالعات دانشمندان نشان می دهد که کافئین مانع رشد شما نمی شود. اما کافئین باعث می شود که در شب به اندازه کافی نخوابید. کودکان و نوجوانان به 9 تا 10 ساعت خواب نیاز دارند. اما کافئین آنها را از این امکانات محروم می کند.
آیا سیگار مانع رشد می شود؟ تاثیر سیگار و دود آن بر BMI بدن هنوز ناشناخته است.

ارتفاع بالا

به گفته منابع آنلاین از دانشگاه کلمبیا، اگرچه تحقیقات نتایج روشنی ارائه نمی دهد، اما مطالعات نشان می دهد که کودکان سیگاری یا در معرض دود سیگار کمتر از کودکانی که سیگار نمی کشند و والدینشان سیگاری نیستند، هستند.

آیا استروئیدها در رشد شما اختلال ایجاد می کنند؟ البته. علاوه بر مهار رشد استخوان در کودکان و نوجوانان، استروئیدهای آنابولیک باعث کاهش اندازه اسپرم و سینه، افزایش فشار خون و افزایش خطر حمله قلبی می شود. کودکان و نوجوانانی که از استروئیدهای کم دوز برای آسم استفاده می کنند به طور متوسط ​​1.25 سانتی متر کوتاهتر از سایر کودکان هستند.

انتظار داشته باشید تا بیست سالگی خود را افزایش دهید. بسیاری از کودکان می پرسند “آیا رشد من کامل شده است؟” اگر زیر 18 سال دارید، پاسخ منفی است. اگر هنوز به بلوغ نرسیده اید، رشد شما متوقف نشده است. به جای نگرانی در مورد قد خود، سعی کنید شکرگزار باشید که هنوز زمان کمی برای رشد دارید.

phov


دیدگاهتان را بنویسید