آیا میدانید فلفل دلمه چقدر برای قناری مفید است؟



فلفل دلمه ای یکی از دسته های مفید،دارای ویتامین و املاح معدنی طبیعی می باشد که میتوان برای قناری ها مورد استفاده قرار بگیرد.فلفل دلمه ای ها در رنگ بندی های سبز زرد نارنجی و قرمز در بازار یافت می شوند.


در واقع وقتی به مرور فلفل دلمه ای میرسد رنگ آن ها تغییر میکند.پس در مرحله اول فلفل دلمه ای سبز رنگ هستند و در ادامه سایر رنگ ها را طی میکنند و در نهایت وقتی کاملا رسیده میشود به رنگ قرمز در دسترس قرار میگیرند.


فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین C و ریزمغذی های زیادی مانند بتاکاروتن و فلاوونوئیدها می باشد.فلفل دلمه ای قرمز رنگ چون کاملا رسیده شده حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به رنگ های دیگر هستند.فلفل دلمه دارای 90 درصد آب می باشد و بسیار کم کالری است.برای استفاده برای قناری ها هفته ای یک مرتبه در اختیارشان نیز قرار دهید زیرا زیاده روی باعث خواهد شد فضله قناری آبکی شکل شود .


فلفل دلمه ای پروتئین ها و لیپیدهای (چربی) اندکی دارند ولی در عوض سرشار از ویتامین C و A و پیش سازهای آنها همچنین ویتامین B و E می باشد. فلفل دلمه قرمز رنگ ویتامین A بیشتری را در خود جای داده است.املاح معدنی موجود در فلفل دلمه ای حاوی آهن، مس، کلسیم، پتاسیم، فسفر، منیزیم و زینک است.


خواص و فواید فلفل دلمه برای قناری


  1. سرشار از ویتامین C و A ، همچنین دارای ویتامین B و E می باشد

  2. حاوی آهن، مس، کلسیم، پتاسیم، فسفر، منیزیم و زینک است

  3. ویتامین A فلفل دلمه قرمز رنگ بالاتر است

  4. دارای فیبر بسیار بالا می باشد.

  5. جزء سبزیجات مفید برای قناری ها

  6. رسیده این سبزی قرمز رنگ است



بیشتر بخوانید::


آیا غش کردن قناری خطرناک است؟ علت و درمان سریع


علل ، تشخیص و ۴ راه درمان فوری اسهال در قناری


چگونه می توان کنه را از قناری جدا کرد؟


بیشتر بخوانید  آدرس مراکز تعویض پلاک در ایذه

دیدگاهتان را بنویسید