آیا می‌دانستید 120 رقم نهال گلابی در جهان وجود دارد؟



آنچه دیگران می خوانند:


یکی از محبوب ترین میوه های کشور که در اکثر شهرها کاشته می شود گلابی است. اکثر باغداران سعی می کنند از بهترین نهال ها برای کسب سود بیشتر استفاده کنند که این موضوع مستقیماً با اطلاعات آنها ارتباط دارد. در هر شهری باید با توجه به شرایط آب و هوایی، خاک منطقه و … گزینه مناسب برای کاشت درخت انتخاب شود.

با توجه به اینکه امروزه مجموعه ها روی ویژگی های نهال کار می کنند، باید از تجربیات و دانش آنها برای رسیدن به نتایج مطلوب استفاده کرد. انواع نهال گلابی را می توانید از پالیز نهال تهیه کنید و از کیفیت و عملکرد عالی آن مطمئن باشید.

انواع نهال گلابی کشور را بشناسید

باغدارانی که اطلاعاتی در مورد عملکرد بالای میوه گلابی دارند و می خواهند به تدریج کاشت این محصول را آغاز کنند، باید مراقب باشند. شاید برای شما جالب باشد که حدود 120 نوع نهال گلابی در جهان شناخته شده است که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

بدون شک همه این گزینه ها در ایران قابل اجرا نیست و باید بررسی های لازم و تخصصی انجام شود. طبق تحقیقات کارشناسان حدود 14 نهال در نقاط مختلف کشور قابل کاشت است و رشد خوبی نیز به ثبت رسیده است.

با استفاده از منابعی مانند WikiHow، Paliz Nahal، Wikipedia و غیره، می‌توانید این موضوع را عمیقاً بررسی کنید تا شروعی عالی و بدون ریسک داشته باشید. در ادامه شما را با انواع نهال گلابی و ویژگی های آن آشنا می کنیم.

شرایط اقلیمی برای کاشت نهال گلابی

حتما می دانید که برای انواع فیگورها محدوده دمایی مشخصی وجود دارد که امری نسبی است و تجربه حرف اول را در این مورد می زند. دمای مطلوب گلابی بین 40 تا 30- درجه سانتیگراد است که نشان از مقاومت بالای این میوه در برابر شرایط آب و هوایی مختلف دارد.

بیشتر بخوانید  بورل خواستار حمایت بین المللی برای صلح پایدار در افغانستان شد

طبق تحقیقات انجام شده، نهال گلابی را نباید در مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری کاشت. گرمای زیاد می تواند دلیل بروز بیماری سیاه زخم در این رقم باشد. می توانید راهنمایی های لازم را از افرادی که در منطقه یا شهر شما در این مورد تحقیق کرده اند دریافت کنید و یا با مهدکودک های قدیمی کشور که با همه مناطق آشنا هستند تماس بگیرید.

گلابی (1)

زمین مناسب

پارامتر دیگری که برای بهره وری گلابی باید در نظر گرفت خاک مناسب است. خاک های شنی سبک و رسی سنگین بدترین انتخاب هستند و طبق تجربه نمی توان از آنها محصول خوبی برداشت. بهترین گزینه برای کاشت گلابی خاک لومی شنی است که البته باید زهکشی مناسبی داشته باشد.

برای زهکشی، خاک باید تا حدود 1 متر حفر شود و با 10-20 درصد ماسه مخلوط شود. درباره شما برای کسب اطلاعات بیشتر انواع نهال گلابی به همراه شناسنامه می توانید لینک زیر را مشاهده کنید:

https://paliznahal.ir/product/pear-seedlings/

14 نوع نهال گلابی را بشناسید!

اگر تجربه ای در این حرفه داشته باشید، حتما می دانید که انواع نهال ها بر اساس اجزایی مانند سویه، گونه و واریته طبقه بندی می شوند. زندگی اقتصادی، طعم میوه، ارتفاع درخت، زمان انتظار برای میوه و غیره، همه چیزهایی هستند که از گونه ای به گونه دیگر متفاوت است و باید در انتخاب آن دقت کرد.

از ارقام نهال گلابی می توان به سردرودی، نشی، مشو، کوشیا، نارنجی، اسپادانا، نطنزی، درگزی، سیبری، شاهموه، ویلیام دوشس، بیروتی، قرمز آنژو، بارتلت و نارنجی اشاره کرد. اکنون، در کجای کشوری که می خواهید این محصول را بکارید و برداشت کنید، مشخص می کند که کدام یک از آنها می تواند گزینه مناسبی باشد.

رصدنیک پالیز با بیش از 90 سال سابقه می تواند راهنمایی های لازم را برای خرید گلابی، گیلاس، هلو، پسته و … به شما ارائه دهد. در ادامه می خواهیم چند واریته نهال گلابی را به اختصار بیان کنیم.

بیشتر بخوانید  معرفی کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

گیجی

در استان آذربایجان شرقی در نزدیکی تبریز شهری با قدمت تاریخی وجود دارد که دارای زمینی مناسب برای باغداری است. شهر سردرود را بیشتر به خاطر گوجه سبزش می شناسند، در حالی که میوه های دیگر آن نیز بی نظیر و دارای شناسنامه هستند.

رقم گلابی سردرود می تواند انتخابی عالی در مناطق سردسیر باشد و حدود 3 سال طول می کشد تا به مرحله باردهی برسد. عمر اقتصادی آن بیش از 50 سال تخمین زده می شود و هر میوه حدود 150-200 گرم وزن دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این نهال ها به خارج از کشور نیز صادر می شود.

انجام ندهید

یکی دیگر از انواع نهال گلابی که می تواند گزینه مناسبی برای شرایط آب و هوایی سرد و معتدل باشد، ماشو است. این محصول برای اولین بار در کشورمان بومی سازی شد و هم اکنون جزو پرفروش ترین و پرطرفدارترین میوه ها می باشد.

پیوند زالزالک بهترین پایه برای این میوه است که می توان با این روش تکثیر کرد. 30 سال عمر اقتصادی، وزن حدود 150-200 گرم هر محصول، مقاومت بالا در برابر آفات و …. از ویژگی های این نهال است.

بارتلت

از گلابی های اروپایی با گوشت سفید و زرد که بسیار شیرین و آبدار است می توان به گلابی بارتلت اشاره کرد که در برخی مناطق ایران نیز به خوبی رشد می کند. زادگاه این رقم انگلستان است که باید با 6-8 ساعت نور خورشید تغذیه شود و به طور دقیق آبیاری شود.

این رقم برای مناطق با شرایط آب و هوایی معتدل توصیه می شود، بنابراین می تواند باری نزدیک به 120 تن را تولید کند. اگرچه دیرتر از سایر گونه ها شروع به میوه دادن می کند، اما در صورت نگهداری مناسب تا 100 سال میوه می دهد.

بیشتر بخوانید  پاسخ ایران به هر تهدیدی کوبنده خواهد بود

برای اطلاعات بیشتر در مورد سایر واریته ها و همچنین سایر مشخصات موارد ذکر شده از قبیل فاصله کاشت، ارتفاع از سطح دریا، گلدهی و … می توانید به سایت پالیز نهال مراجعه نمایید.

قیمت نهال گلابی

یکی از مهم ترین پارامترهای خرید برای هر فرد قیمت محصول است که باید به آن توجه شود. از آنجایی که باغبانی کار بسیار دشواری است، تنها یک اشتباه اشتباه می تواند سال ها کار سخت را هدر دهد.

توصیه ما این است که قبل از هر کاری با یک مجموعه مجرب تماس بگیرید تا با توجه به شرایط منطقه خود بهترین نهال را انتخاب کنید. پس از انتخاب درست، می توانید فاکتور قیمت را پرداخت کنید تا سرمایه کمتری برای شروع کار خرج کنید.

نهال گلابی را از کجا بخریم؟

با پیشرفت تکنولوژی گروه های زیادی در حال انجام تحقیقات در مورد نقاط قوت و ضعف درختان هستند که خوشبختانه در کشور به بهترین شکل ممکن در حال انجام است. راصدنیک پالیز با نزدیک به یک قرن تجربه بهترین مرکز خرید تضمین کننده کیفیت محصولات خود می باشد.

کافیست با چند کلیک ساده وارد وبسایت این مجموعه شوید تا از تنوع محصولات و گارانتی شرکت برای آنها مطلع شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس گرفته و با مشاورین مجموعه در ارتباط باشید.

Paliznahal.ir

09144501007

09144501008


دیدگاهتان را بنویسید