آیا موج جهانی جدید کرونا در راه است؟



معاون وزیر بهداشت با اشاره به روند مدیریت تاج در کشور گفت: با توجه به ظاهر تاج تاج و پیش‌آگهی سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اینکه در دنیا تاثیر واکسن‌ها تا چند ماه آینده کاهش می‌یابد. می تواند موج بزند.” وی افزود: اگر در تابستان با ویروس جدیدی مواجه شدید، امیدواریم مردم طبق برنامه خود برای دریافت واکسن برنامه ریزی کنند و کسانی که آخرین واکسن را گذرانده اند، واکسینه شوند.

دکتر کمال حیدری درباره دیجیتالی شدن بی نظیر آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران گفت: خوشحالیم که بعد از مدت ها دیجیتالی شدن بی نظیری از مرگ و میر ناشی از کرونا را تجربه می کنیم. یکی از باورهای ما تاثیر پوشش واکسیناسیون بود.

وی ادامه داد: پوشش واکسیناسیون قطعا تاثیر بسزایی در روند کنترل این ویروس داشته است. همانطور که در دو موج شدید، پنجم با دلتا و ششم با آمیکرون، این اثر جدی را دیدیم. ما شرایط خوبی را تحت عنوان واکسیناسیون تجربه کرده‌ایم اما این پیام به معنای عادی بودن وضعیت نیست و انتظار داریم مردم صبور باشند و پیام‌ها و درخواست‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی ویروس کرونا را بشنوند.

معاون وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت همچنان از شهروندان می خواهد پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

حیدری با اشاره به وضعیت مطلوب کنونی تاج در ایران گفت: ستاد ملی ویروس کرونا و وزارت بهداشت در تلاش برای تداوم حیات هستند و کسانی که بیماری اساسی، نقص ایمنی دارند و یا سن بالاتری دارند باید رعایت کنند و از ماسک استفاده کنند. ” «کمیته علمی مبارزه با تاج» اذعان دارد که یکی از موفقیت‌های ما در دوران سلطنت استفاده از ماسک است و باید همچنان شاهد رهایی از این بیماری و بازگشت به حالت عادی باشیم.

بیشتر بخوانید  گرد و خاک دوباره مهمان خوزستان شد/ کدام شهر خوزستان بیشترین گرد و غبار را دارد؟

وی در خصوص روند واکسیناسیون در کشور افزود: پوشش واکسیناسیون در کشور مطلوب است و آمارها نشان می دهد که از بین افرادی که واکسینه نشده اند، 2 تا 25 درصد بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده و بستری شده اند. افراد واکسینه شده پس از آلوده شدن به ویروس کمتر تحت تأثیر ویروس قرار گرفتند و نشان دادند که واکسن ها مؤثرتر هستند.

حیدری با بیان اینکه واکسن مورد نیاز انسان تا پایان سال 40 تهیه شد، گفت: اگر مردم در تابستان به این ویروس مبتلا شوند، امیدواریم مردم طبق برنامه خود واکسن را دریافت کنند و کسانی که آخرین واکسن را دریافت نکرده‌اند، این واکسن را دریافت کنند. واکسینه شود در هیچ کجای دنیا تاج تمام نشده است. حتی در برخی از کشورهای اروپایی نیز شاهد تلفات سنگین هستیم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با تلویزیون گفت: در اروپا مثل زمانی که ما خیلی درگیر بودیم، الان هم با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند که امیدواریم از نظر پروتکل‌های بهداشتی و تزریقی تحت نظارت مردم قرار بگیرد. «واکسن تاج، ما شاهد موج جدیدی در کشور نخواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید