آیا من هم می توانم کارآفرین شوم ؟



من می خواهم یک کارآفرین شوم, از کجا شروع کنم؟


(سیر تا پیاز تبدیل شدن به یک کارآفرین میلیونر) | قسمت دوم


یک باور عمومی وجود دارد که افراد موفق و ثروتمند کارآفرینند و برای اینکه ما هم موفق و ثروتمند شویم باید کارآفرین شویم, آیا این باور درست است؟ قطعا بله !


چرا باید کارآفرین شویم تا ثروتمند شویم؟


شما برای اینکه پول کسب کنید باید به هر حال کاری داشته باشید. رابرت کیوساکی با انتشار کتاب پدر پولدار پدر بی پول به طور کلی انواع کسب درآمد را به 4 قسمت تقسیم کرد : خوداشتغالی (مانند راننده تاکسی) / کارمند / کسب وکار / سرمایه گذاری


شما باید از فاز خوداشتغالی یا کارمندی شروع کنید به فاز کسب و کار برسید و سپس به سرمایه گذاری. این الگوی ثروت است !


خب اگر اینقدر راحت است چرا همه اینکار را انجام نمی دهند؟ چون کارآفرینی سخت است ! شما چند سال از زندگیتان را طوری کار می کنید که دیگران حاضر نیستند کار کنند و بقیه عمرتان را طوری زندگی می کنید که دیگران هرگز نمی توانند زندگی کنند.


یعنی فقط کافیه کارآفرین بشم و بعد تمام؟


خیر !

کارآفرینی یک رویداد نیست. بلکه یک روند است. شما به اصطلاح کارآفرین بودن شغل خود را تبدیل به تفریح خود م یکنید و با اینکار هرروز با روحیه شروع به کار می کنید, طوری که اگر به پول هم نیاز نداشته باشید باز حاضرید به سر کار بروید, مانند خیلی از کارآفرینان بزرگی که میشناسیم بعد از بازنشستگی هنوز مشغول کار هستند.

بیشتر بخوانید  چرا صفحه کابینت می ترکد؟


من هم می توانم کارآفرین بشم؟


آیا شما جوان, فقیر, بدون سابقه کار یا اصلا از شغل فعلیتان ناراضی هستید؟ همین عالیه ! شما میتوانید کارآفرین شوید. شما می توانید آنقدر کار کنید و پول درآورید تا خسته بشید ! (که نخواهید شد…)


آیا شما میانسال, پیر, یا اصلا یه ذره پول پس انداز دارید؟ یا سابقه کار قبلی دارید؟ خب این هم عالیه, شما هم میتوانید کارآفرین شوید؛ اما کار شما کمی سخت تر خواهد بود (نه زیاد سخت) کار شما همانند راه رفتن از سربالایی با شیب بیشتر خواهد بود.


مهمترین چیزی که یک کارآفرین را از افراد عادی متمایز میکنه, انرژی و پافشاری اوست. سخت نیست مشتاق موفقیت باشید ,یاد گرفتنی است. شما باید راه آنرا یاد بگیرید. خب بس است توضیحات شروع کنیم


خب ,منم میخوام کارآفرین بشم, از کجا باید شروع کنم؟ قسمت اول


شما در قسمت دوم یاد می گیرد :


  1. چطور شروع کنید؟

  2. چطور از کاستی ها و شکست های اولیه رهایی پیدا کنید؟

  3. مهم ترین کار در شروع کسب و کار چیست که اکثرا بدون رعایت کردن آن به استقبال شکست می روند؟

  4. در شروع فقط باید بر روی چه چیزهایی متمرکز شویم؟

  5. بزرگ شروع کنیم یا کوچک؟

  6. چرا باید خودتان را اخراج کنید تا موفق شوید !؟


شروع کردن اولین گام برای کارآفرین شدن


بزرگترین قسمت و مهمترین آن در شروع یک کسب و کار این است که بتوانید دیگران را متقاعد کنید به شما باور داشته باشند, قبل ازینکه وقتش رسیده باشد ! برای مثال وقتی استیو جایز شرکت اپل را راه اندازی کرد نه پول داشت نه مشتری .


اما کاری که بعد از راه اندازی شرکت اپل کرد همان کاری بود که تفاوت افراد کارآفرین را با افراد عادی نشان می دهد .


او ابتدا صاحب مغازه یک فروشگاه محلی را متقاعد کرد تا یک دستگاه از کامپیوتر تولید نشده اش را سفارش دهد و هنگام تحویل پول آنرا بپردازد .


سپس با صورت سفارشی که داشت توانست یک تولیدکننده قطعات کامپیوتری را متقاعد کند تا ابزار و قطعات مورد نیازش را به صورت چکی در اختیارش قرار دهد.


تا بتواند دستگاه کامپیوتری بسازد ، بفروشد و پولشان را بدهد. استیو جایز و تیم دو نفری کوچکش در گاراژ کوچک خانه اشان شروع به مونتاژ کامپیوتری کردند و سفارش خریدار را تحویل دادند و سود اندکی کردند.


بدین ترتیب اپل از هیچ زاده شد …


امید است که در پایان این مقاله برای کارآفرین شد و شروع به کار؛ راهنمایی های لازم را گرفته باشید و به کار ببندید. موفق باشید …


چگونه میتوان یک کارآفرین موفق شد pdf  چگونه می توان کارآفرین بود و شغل ایجاد کرد  چگونه یک تولید کننده موفق باشیم  ایده برای شروع کار  ایده های کارآفرینی  چگونه در منزل درآمدزایی کنیم  از کجا شروع کنم  چگونه کارآفرین موفقی باشیم


بیشتر بخوانید  آرد، یک پودر همه کاره!

دیدگاهتان را بنویسید